Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak odinstalować antywirus, który umarł - szczegóły problemu poniżej.


Najlepsza odpowiedź daszekfistaszek , 28 grudnia 2017 - 14:45

Zrobiłem czystą instalkę z pendraka. Muszę przyznać, że szybko poszło. Z Windowsem bym się bujał z konfiguracją i instalacjami ze dwa dni, a tu myk i tylko pół. Z drugiej strony z windą bym sobie poradził w minutę, a tu taka niespodzianka, zaspawało się i pewnie i FBI by tego nie ruszyło :D

W kazdym bądź razie dzięki @ciotka_paszczaka i @pedros pomoc.

 

Temat do zamknięcia.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 daszekfistaszek

daszekfistaszek
  • 6 postów

Napisano 25 grudnia 2017 - 18:38

Na wstępie pozdrawiam pozdrawiam macuserów i moderatora, który usunął mój post zamiast go tu przenieść :)

Mam problem z odinstalowaniem antywirusa bitdefender. Antywirus był zainstalowany i działał prawidłowo prawie 2 lata.
Prawdopodobnie po aktualizacji do najnowszego HSierra przestał działać, a mianowicie: program jest zainstalowany w HD>biblioteka>bitdefender.
Przestał wyświetlać się w Launchpadzie. Nie można go odinstalować uninstallerem bitdefenderowym - wyświetla błąd, że nie można wykonać takiej operacji. Nie można usunąć przeciągając do kosza - nic się nie dzieje. Gdy próbuję zmienić nazwę katalogu, wyświetla komunikat, że nie ma uprawnień (oczywiście działam z konta admina). Dodam, że gdy system startuje, to uruchamia sie agent antywirusa, nie wiem jak to przerwać.
Uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym nic nie daje.
Czy jest ktoś kto jest w stanie mi pomóc? Chcę go usunąć i zainstalować ponownie, a nie mogę tego zrobić, gdyż instalator informuje mnie, ze musi najpierw odinstalować poprzednia wersję - a uninstalator bitdefenderowy nie działa. 
 

Z góry dziękuję.

ZapiszZapisz



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 grudnia 2017 - 10:53

Na wstępie pozdrawiam pozdrawiam macuserów i moderatora, który usunął mój post zamiast go tu przenieść :)

 
I słusznie usunął zamiast przenieść - co ma wspólnego twój post z działem hardware? Tak trudno jest znaleźć dział Programy? Ech...

 Ze względu na niski staż przenoszę...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 daszekfistaszek

daszekfistaszek
  • 6 postów

Napisano 27 grudnia 2017 - 12:54

Ze względu na niski staż przenoszę...

 

Dziękuję.



#4 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 27 grudnia 2017 - 13:10

Do odinstalowywania czegokolwiek używaj tego: 

https://freemacsoft.net/appcleaner/ (zaznaczając w opcjach show protected apps) - przeciągasz aplikację na otwarte okno programu i zaptaszasz wszystko.

 

jeśli nie zadziała to ręcznie wywal agenta/y

(Agenty i daemony startujące z systemem są tu):

 

/Library/LaunchAgents

/Library/LaunchDaemons

oraz tu: 

~/Library/LaunchAgents

 

i zrestartuj kompa

 

Oprócz tego pliki powiązane z bitdefenderem (do wywalenia) mogą być też tu: /Library/PrivilegedHelperTools

Jeśli nic nie działa to może będziesz musiał tymczasowo wyłączyć SIP (System Integrity Protection).


Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 27 grudnia 2017 - 13:15

Nie czytam prywatnych wiadomości.


#5 daszekfistaszek

daszekfistaszek
  • 6 postów

Napisano 27 grudnia 2017 - 16:37

@ciotka_paszczaka, dzięki za podpowiedź, ale niestety podany sposób nie działa.

appcleaner nie odinstalowywuje.
Ręcznie, po wyłączeniu SIP też nic sie nie da usunąć (po prostu nic się nie dzieje prócz wydawania dźwięku jaki jest przy usuwaniu pliku do kosza), a jak próbuję zmienić nazwę pliku, to wyskakuje info, że nie mam uprawnień, czyli bez zmian ;/



 



#6 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 27 grudnia 2017 - 17:10

Włącz i zaloguj się na konto root i wywal wtedy co chcesz. Nie ma siły, żeby nie działało, przy wyłączonym SIP. No chyba, że ten dziwny program coś ładuje przy bootowaniu, coś co miesza w strukturze katalogów, nie wiem... A na przyszłość odpuść sobie antywirusy, bo one nie działają (przynajmniej nie tak jak na Windows). A jak widać szkód potrafią czasem narobić.


Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 27 grudnia 2017 - 17:17

Nie czytam prywatnych wiadomości.


#7 daszekfistaszek

daszekfistaszek
  • 6 postów

Napisano 27 grudnia 2017 - 18:25

@ciotka_paszczaka, konto root i wyłączony SIP nie rusza bitdefendera :) Dalej mnie informuję, że nie mam uprawnień, no i nic sie nie zmieniło w pozostałych kwestiach. Nie mam pojęcia jak sie przyspawał, że go ruszyć nie mozna, całkiem prawdopodobne, że to wina "nowości" w High Sierra.
Chyba mnie czeka reinstalacja na czysto :/



#8 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 27 grudnia 2017 - 19:01

@ciotka_paszczaka, konto root i wyłączony SIP nie rusza bitdefendera :) Dalej mnie informuję, że nie mam uprawnień, no i nic sie nie zmieniło w pozostałych kwestiach. Nie mam pojęcia jak sie przyspawał, że go ruszyć nie mozna, całkiem prawdopodobne, że to wina "nowości" w High Sierra.
Chyba mnie czeka reinstalacja na czysto :/

Podejrzyj w Pacifist paczkę tego antywirusa i zanotuj co się dokładnie instaluje i gdzie. Uruchom Maca w trybie Safe Boot, a jak nie zadziała to w SUM. Zamontuj dysk w trybie r-w i wywal co trzeba.


Użytkownik pedros edytował ten post 27 grudnia 2017 - 19:03


#9 daszekfistaszek

daszekfistaszek
  • 6 postów

Napisano 28 grudnia 2017 - 14:45   Najlepsza odpowiedź

Zrobiłem czystą instalkę z pendraka. Muszę przyznać, że szybko poszło. Z Windowsem bym się bujał z konfiguracją i instalacjami ze dwa dni, a tu myk i tylko pół. Z drugiej strony z windą bym sobie poradził w minutę, a tu taka niespodzianka, zaspawało się i pewnie i FBI by tego nie ruszyło :D

W kazdym bądź razie dzięki @ciotka_paszczaka i @pedros pomoc.

 

Temat do zamknięcia.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych