Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Oddanie na gwarancje - 3 problemy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 listopada 2017 - 21:51

Witajcie,

Mam z moim telefonikiem trzy problemy, dlatego chciałbym oddać na gwarancję. Mowa o 6S Plus 64GB
1) Prześwietlenie (więcej światła) w małym punkcie na ekranie - czy mały punkt załapuje się na wymianę na gwarancji czy musi być tego więcej?
2) Podwójny klik 'Home' - słyszałem, że znana wada, ale raz ona występuje, raz jest cicho, więc nie chciałbym, by uznali, że wszystko jest sprawne :/
3) Bateria, która jest bardzo kiepska. Po 1.5h na ekranie jest 50%, a po 2.5h od 100% jest 20%. Sprawdziłem w Battery Life, to gdy mam 100% naładowania, aplikacja wyświetla, że jest 2200mAh pojemności baterii, czyli 81% całkowitej pojemności (2750mAh ma domyślnie) - słyszałem, że bateria podlega wymianie, gdy jej pojemność jest poniżej 80%, czy to prawda?

Nie ukrywam, że zależałoby mi na wymianie gwarancyjnej niż naprawie.

Pozdrawiam


#2 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 listopada 2017 - 22:33

1) Nadaje się na gwarancję - wymiana ekranu.

2) Tego nie wiem.

3) Bardzo możliwe, że testów Apple bateria już nie przejdzie - wtedy wymiana baterii.


  • iKnow lubi to

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#3 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 listopada 2017 - 22:37

iOS 11 i jego wydajność doprowadza mnie już do wielkiego smutku, bo widget nawet nie może się poprawnie załadować, gdy ja chcę szybko sprawdzić kalendarz czy po prostu aktywności :(
Chciałbym najchętniej, by wymieniono go w serwisie, a ofoliowany sprzedał komuś zainteresowanemu.

Pozdrawiam


#4 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 28 listopada 2017 - 11:33

Oddaj na gwarancję i powinno być po Twojej myśli.


  • iKnow lubi to

iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#5 Piotr X

Piotr X
  • 123 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 listopada 2017 - 14:29

No ale w czym problem? Idziesz, oddajesz do Cortland albo gdzie tam kupiłeś i po sprawie. I tak serwis musi obejrzeć tel pod chociażby względem uszk mechanicznych.



#6 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 28 listopada 2017 - 15:00

1) Prześwietlenie (więcej światła) w małym punkcie na ekranie - czy mały punkt załapuje się na wymianę na gwarancji czy musi być tego więcej?

Wymiana ekranu, pod warunkiem że to co masz nie wynika z zalania lub punktowego nacisku na matrycę. Pierwszą kwestię serwis sprawdza otwierając telefon i sprawdzając go od środka. Druga kwestia to porównanie uszkodzenia ze wzorcem którym dysponuje serwis, a który otrzymał od Apple - dla nieprzeszkolonej osoby oba warianty wyglądają tak samo, ale przeszkolony serwisant rozpozna czy matryca się rozwarstwia samoistnie (wada), czy była po prostu ściśnięta (uszkodzenie mechaniczne).

 

2) Podwójny klik 'Home' - słyszałem, że znana wada, ale raz ona występuje, raz jest cicho, więc nie chciałbym, by uznali, że wszystko jest sprawne :/

Tutaj jest trochę bardziej skomplikowany temat. Jeśli jest to bardzo dobrze wyczuwalne, przycisk chodzi z wyraźnym oporem, to naprawa przycisku odbywa się z reguły poprzez wymianę telefonu (Jakiś rok temu Apple planowało dać serwisom możliwość wymiany przycisku i parowania nowego TouchID z secure enclave w procesorze, ale nie wiem czy weszło to w życie). Jeśli przycisk funkcjonuje w 100% i Touch ID działa sprawnie to może być zaklasyfikowane jako usterka kosmetyczna i nie podlega to pod gwarancję. Może być też tak, że jest to spowodowane zalaniem - serwis otworzy telefon i sprawdzi tak czy siak.

 

3) Bateria, która jest bardzo kiepska. Po 1.5h na ekranie jest 50%, a po 2.5h od 100% jest 20%. Sprawdziłem w Battery Life, to gdy mam 100% naładowania, aplikacja wyświetla, że jest 2200mAh pojemności baterii, czyli 81% całkowitej pojemności (2750mAh ma domyślnie) - słyszałem, że bateria podlega wymianie, gdy jej pojemność jest poniżej 80%, czy to prawda?

Serwis przeprowadza diagnostykę baterii - jeśli wykaże nienaturalne zużycie to wymienia baterię. Jeśli wykaże normalne zużycie baterii to nic nie ruszają. Diagnostyka jest weryfikowana testem - baterie ładuje się do pełna, odpala się jakiś film na youtube po WiFi i patrzy jak szybko rozładuje się telefon na czystym i nieskonfigurowanym iOS.


Użytkownik imrik edytował ten post 28 listopada 2017 - 15:02

  • MasterM i iKnow lubią to

#7 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2017 - 15:22

Wymiana ekranu, pod warunkiem że to co masz nie wynika z zalania lub punktowego nacisku na matrycę. Pierwszą kwestię serwis sprawdza otwierając telefon i sprawdzając go od środka. Druga kwestia to porównanie uszkodzenia ze wzorcem którym dysponuje serwis, a który otrzymał od Apple - dla nieprzeszkolonej osoby oba warianty wyglądają tak samo, ale przeszkolony serwisant rozpozna czy matryca się rozwarstwia samoistnie (wada), czy była po prostu ściśnięta (uszkodzenie mechaniczne).
 

Tutaj jest trochę bardziej skomplikowany temat. Jeśli jest to bardzo dobrze wyczuwalne, przycisk chodzi z wyraźnym oporem, to naprawa przycisku odbywa się z reguły poprzez wymianę telefonu (Jakiś rok temu Apple planowało dać serwisom możliwość wymiany przycisku i parowania nowego TouchID z secure enclave w procesorze, ale nie wiem czy weszło to w życie). Jeśli przycisk funkcjonuje w 100% i Touch ID działa sprawnie to może być zaklasyfikowane jako usterka kosmetyczna i nie podlega to pod gwarancję. Może być też tak, że jest to spowodowane zalaniem - serwis otworzy telefon i sprawdzi tak czy siak.
 

Serwis przeprowadza diagnostykę baterii - jeśli wykaże nienaturalne zużycie to wymienia baterię. Jeśli wykaże normalne zużycie baterii to nic nie ruszają. Diagnostyka jest weryfikowana testem - baterie ładuje się do pełna, odpala się jakiś film na youtube po WiFi i patrzy jak szybko rozładuje się telefon na czystym i nieskonfigurowanym iOS.


Ten podwójny klik czasami tylko jest i właśnie wczoraj jak rozmyślałem o oddaniu do serwisu to nie występowało to i dziś także nie występuje :( nie wiem czy oddać go już dziś, bo będę akurat w mieście czy poczekać aż będzie ta objawa, która i tak znika czasem

Pozdrawiam


#8 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 28 listopada 2017 - 17:03

A jestes pewien ze masz gwarancje bo tego modelu nie produkuja juz od dobrego roku.

#9 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 29 listopada 2017 - 02:11

A jestes pewien ze masz gwarancje bo tego modelu nie produkuja juz od dobrego roku.

Kupno, a aktywacja to dwie różne sprawy, mógł być aktywowany 20 grudnia 2016 roku, tak więc na gwarancje się łapie.


Użytkownik GreaTskY edytował ten post 29 listopada 2017 - 02:11

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#10 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 listopada 2017 - 16:49

Telefon nie zostanie wymieniony, jedynie wyświetlacz i bateria. No cóż :)


Pozdrawiam





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych