Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowy MacBook Air 2017 - 3xwolniej startuje niż identyczny 2015


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcinsikorski

marcinsikorski
  • 10 postów

Napisano 29 października 2017 - 12:18

Witam, zakupiłem wczoraj nowy Mac Book Air 13'

Ku mojemu zdziwieniu uruchamia się on jakieś 3x wolniej niż analogiczny model model z 2015 roku. 

Mimo że model z 2017 ma procesor 1,8 GHz, a model 2015 - 1,6 GHz. 

(To jedyna różnica między tymi modelami z tego co wiem) 

 

 

Załączam poglądowy filmik: 

 

https://youtu.be/P56NOnMeLuk  

 

 

Moje pytanie do Forumowiczów:

czy należy się tą sytuacją niepokoić i np. żądać wymiany produktu?

Już po uruchomieniu komputer działa bez zarzutu (na tyle na ile mogę to stwierdzić po jednym dniu używania).

Obawiam się jednak, czy aż tak wolne uruchamianie nie jest oznaką jakieś ukrytej wady... 

 

 

Specyfikacja Maca 2017: 

MacBook Air (13-inch, 2017)

 

1,8 GHz Intel Core i5

 

8 GB 1600 MHz DDR3

 

Intel HD Graphics 6000 1536  MB

mac OS Sierra 10.12.6

 

 

Specyfikacja Maca 2015: 

MacBook Air (13-inch, 2017)

1,6 GHz Intel Core i5

8 GB 1600 MHz DDR3

Intel HD Graphics 6000 1536  MB

mac OS Sierra 10.12.6

 

Z góry dziękuję za każdą poradę! 


Użytkownik marcinsikorski edytował ten post 29 października 2017 - 12:23


#2 kubalon1

kubalon1
  • 641 postów

Napisano 29 października 2017 - 12:57

Wielu ma tak po aktualizacji do High Sierra, spróbuj zrobić reset SMC i PRAM i jeśli masz szyfrowanie wyłącz, sprawdź  co się uruchamia przy starcie. Poszukaj na forum było o tym pisane.



#3 marcinsikorski

marcinsikorski
  • 10 postów

Napisano 29 października 2017 - 13:46

Serdecznie dziękuję!

Wydaje mi się jednak, że to nie ten trop:

komputer jest nowy, nie ma żadnych aplikacji, które startują przy starcie (sprawdziłem)

A systemy na obu komputerach są identyczne. MAC z 2015 miał starszą wersję Sierry więc aby wykluczyć, że to jest przyczyna

zaktualizowałem do najnowszej (identycznej jak na Macu 2017) - i nic to u niego zmieniło - wciąż startuje jak rakieta (ten 2015). 

 

Szyfrowanie również wyłączyłem (filmik nagrałem już po wyłączeniu szyfrowania)


Użytkownik marcinsikorski edytował ten post 29 października 2017 - 13:48


#4 grzechotek

grzechotek
  • 111 postów

Napisano 29 października 2017 - 13:50

U mnie po aktualizacji do High Sierra włącza się dużo dłużej. Żałuję że aktualizowałem.  



#5 kubalon1

kubalon1
  • 641 postów

Napisano 29 października 2017 - 13:57

No to kłopot i trzeba czekać na jakąś łatkę. Znajomemu po zaktualizowaniu do High przez jakiś czas startował w 12 sekund potem amba i startuje w 50 sek. niby niewielka różnica, chyba nie ma na to rady na chwile obecną.



#6 grzechotek

grzechotek
  • 111 postów

Napisano 29 października 2017 - 14:20

U mnie startuje w 20 sek. liczę do pojawienia się by wpisać hasło. Przed aktualizacją coś ok. 10s. - dosłownie to był monent. 

Boję się spróbować reset SMC i PRAM - by gorzej nie zrobić. 



#7 marcinsikorski

marcinsikorski
  • 10 postów

Napisano 30 października 2017 - 15:59

Z pomocą przyszedł serwis MacLife, do którego odezwałem się na FB w wiadomości prywatnej. 

Serwis odpowiedział i bez żadnej opłaty udzielił porady, która rozwiązała problem w 5 sekund: 

 

"Proszę ustawic dysk startowy w ustawianiach Mac OS "

 

 

Ustawiłem, komputer startuje w mgnieniu oka. Wielki szacun dla MacLife. 

(brzmi to teraz jak reklama płatna, ale taką nie jest, info zamieszczam jako wyraz wdzięczności i uznania)



#8 kubalon1

kubalon1
  • 641 postów

Napisano 30 października 2017 - 19:08

Szczęściarz mi nie pomogło.



#9 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 30 października 2017 - 19:19

Z pomocą przyszedł serwis MacLife, do którego odezwałem się na FB w wiadomości prywatnej. 

Serwis odpowiedział i bez żadnej opłaty udzielił porady, która rozwiązała problem w 5 sekund: 

 

"Proszę ustawic dysk startowy w ustawianiach Mac OS "

 

 

Ustawiłem, komputer startuje w mgnieniu oka. Wielki szacun dla MacLife. 

(brzmi to teraz jak reklama płatna, ale taką nie jest, info zamieszczam jako wyraz wdzięczności i uznania)

 

Gdybyś zrobił reset PRAM, to sam by sobie dysk startowy ustawił i nie miał byś problemu.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#10 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 listopada 2017 - 13:16

Nie wiem co się porobiło z tym forum, ale żeby w tak błahej sprawie nie uzyskać od forumowiczów - ehhh :( 


coś nie tak?


#11 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopada 2017 - 14:23

Co się z tymi ludźmi porobiło - ja sam ze 30 razy w różnych tematach o tym pisałem, a ludziom nie chce się poszukać i znaleźć rozwiązania. - ehhh :(


Użytkownik macsupport edytował ten post 07 listopada 2017 - 09:02

  • tumpio lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych