Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac late 2012 - migoczący obraz, pasy na ekranie (karta graficzna?)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 października 2017 - 15:26

Cześć, 

zakupiłem używanego iMaca late 2012. Chodził, chodził, aż pewnego dnia, włączam go rano i.... takie coś: 

 

https://we.tl/JgoBUpZ0fP 

 

Pierwsze co zrobiłem, to zadzwoniłem do Apple. Kazali pokasować ustawienia, różne dziwne rzeczy, które skończyły się reinstalacją systemu. Nic nie pomogło. Pojechałem do serwisu - w serwisie podpięli do prądu i wszystko działało bez zarzutu. Wróciłem do domu, pracowałem kilka godzin - działało OK. Dziś rano włączam, znów pasy....Czy ktoś może ogarniać o co chodzi? 

Dzięki!

 



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 października 2017 - 09:28

Wygląda jak start w trybie bezpiecznym. Brak załadowanych sterowników grafiki. Możesz mieć problem z HDD - a jest to bardzo częste w tych modelach. To również tłumaczyłoby prawidłowe działanie w serwisie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 27 października 2017 - 18:52

Wyłącz komputer, odłącz (fizycznie) przewód zasilający na kilka minut (2-3) i sprawdź po ponownym podłączeniu czy coś się zmieniło.

Czy zostawiałeś komputer w serwisie na pełną diagnostykę czy tylko "podpięli do prądu" .


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#4 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 27 października 2017 - 20:45

Wyłącz komputer, odłącz (fizycznie) przewód zasilający na kilka minut (2-3) i sprawdź po ponownym podłączeniu czy coś się zmieniło.

Czy zostawiałeś komputer w serwisie na pełną diagnostykę czy tylko "podpięli do prądu" .

 

Zostawiłem na jakieś pół godziny, na szybko przetestowali. Odłączałem od prądu nawet i na 20 minut, nic to nie daje. Zostawiłem go teraz w innym serwisie - jak dzwoniłem popołudniu, to od wczoraj przeprowadzili jakieś testy 'wysiłkowe' karty graficznej i tylko raz zauważyli przy kartach Safari jakieś dziwne zachowania - karty migoczą naprzemian, znika X do zamknięcia itp. Pan w serwisie powiedział, że to chyba raczej nie wina grafiki, bo gdyby to była wina grafiki, to i kursor by się rozjeżdżał, a tak nie jest. Ja szczerze mówiąc nie pamiętam jak z tym kursorem rzeczywiście było :( 

Najdziwniejsze jest to, że w serwisie nic nie wykazuje przez dłuuuugi czas, a u mnie na dwóch oddzielnych instalacjach od razu po podpięciu do prądu coś się złego dzieje. Może to moje złe fluidy albo żyła wodna :D

Jeszcze dziś Panu w serwisie zasugerowałem, żeby go nie odłączali od prądu (iMaca, nie pana ;) ) przez całą noc, a włączyli rano -> u mnie takie rzeczy się działy jak iMac całą noc był wpięty do prądu. Jak myślicie, czy może być to wina jakiegoś modułu zasilającego? Już nawet na poniedziałek zamówiłem pana, który ma sprawdzić instalacje jakimś dziwnym urządzeniem w kamienicy... 



#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 27 października 2017 - 23:52

Rozumiem, że byłeś w serwisie autoryzowanym ?
Dziwne, że nie zrobili normalnej pełnej diagnostyki bo (moim zdaniem) od tego powinno się zacząć.

A jeżeli dysk pada to powinno to od razu wyjść po testach i miałbyś pretekst do niezwłocznej wymiany HDD na SSD i przekazania drugiego życia Twojemu iMac-owi. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 października 2017 - 06:27

Tak, była to iStrefa w Lublinie. Nie wiem jakie testy przeprowadzili i czy w ogole to zrobili na zapleczu bo powiedzieli ze wszystko gra... Czyli o co mam ewentualnie poprosić nowego serwisanta? O test HDD?

#7 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 28 października 2017 - 13:38

Wygląda na to, że system ładuje się bez sterowników do grafiki.

Ja zainstalował bym macOS na zewnętrznym dysku, bo wygląda mi to na uszkodzenie systemu.

I teraz pytanie: na jakim dysku masz macOS i czy ten dysk jest zaszyfrowany.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#8 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 października 2017 - 14:32

Wygląda na to, że system ładuje się bez sterowników do grafiki.

Ja zainstalował bym macOS na zewnętrznym dysku, bo wygląda mi to na uszkodzenie systemu.

I teraz pytanie: na jakim dysku masz macOS i czy ten dysk jest zaszyfrowany.

 

Hm... tzn ja dysku nie wymieniałem, więc jest ten defaultowy chyba. Czy to możliwe, że system tak się nagle posypał? Jednego dnia OK, drugiego już mogiła? Nie było instalowanych na nim żadnych programów, prócz jednego z app store. Czy jest zaszyfrowany? Chyba nie, ja nic nie szyfrowałem (file vault?) o_O 



#9 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 28 października 2017 - 18:03

Hm... tzn ja dysku nie wymieniałem, więc jest ten defaultowy chyba. Czy to możliwe, że system tak się nagle posypał? Jednego dnia OK, drugiego już mogiła? Nie było instalowanych na nim żadnych programów, prócz jednego z app store. Czy jest zaszyfrowany? Chyba nie, ja nic nie szyfrowałem (file vault?) o_O 

 

Mnie to wygląda na uszkodzony dysk, przez który uszkadza sie system.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#10 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 października 2017 - 19:00

Ok dzieki za podpowiedzi. Bede apdejtował na bieżąco co i jak :)
A i jeszcze jedno - wtedy jak go rano włączyłem i przyszedłem po 2 goszinach i wtedy pojawiły się te artefakty, na iMaku pojawił się komunikat coś w stylu (nie pamietam doklładnie) "komputer został wyłączony z powodu błędu". A w fiemie byłem sam i nie ma opcji, żeby ktoś go dotykał. Czy to jest jakaś wskazówka?

#11 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 29 października 2017 - 08:54

Ok dzieki za podpowiedzi. Bede apdejtował na bieżąco co i jak :)
A i jeszcze jedno - wtedy jak go rano włączyłem i przyszedłem po 2 goszinach i wtedy pojawiły się te artefakty, na iMaku pojawił się komunikat coś w stylu (nie pamietam doklładnie) "komputer został wyłączony z powodu błędu". A w fiemie byłem sam i nie ma opcji, żeby ktoś go dotykał. Czy to jest jakaś wskazówka?

 

Jeśli faktycznie jest jakiś problem z dyskiem, to jak system indeksuje pliki, mogą wystąpić błędy w zapisie i wtedy sam się restaruje.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 października 2017 - 19:49

...Czyli o co mam ewentualnie poprosić nowego serwisanta? O test HDD?

Ja zacząłbym od pozostawienia komputera (na dłużej niż pół godziny), żeby zrobić pełną diagnostykę.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 października 2017 - 20:25

bee3 - z całym szacunkiem, ale 30 minut to aż nadto na diagnozę uszkodzenia ;). Tym bardziej, że jest ono udokumentowane - czyli wiadomo w jakim kierunku działać...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 października 2017 - 22:07

bee3 - z całym szacunkiem, ale 30 minut to aż nadto na diagnozę uszkodzenia ;). Tym bardziej, że jest ono udokumentowane - czyli wiadomo w jakim kierunku działać...

Wg mnie zabieranie (jak się okazuje - sprawnego inaczej) komputera z serwisu tylko dlatego, że po jednym włączeniu działa - było błędem, a jeżeli po powrocie do domu problem wrócił - to należało wrócić do serwisu i (bogatszy również o opinie forumowiczów) poprosić o zrobienie stosownych testów - jeśli to padający dysk (a nie np. problemy systemowe) to powinno wyjść w testach. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 naweciarz

naweciarz
  • 190 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 listopada 2017 - 12:51

Cześć :)

Chciałem podzielić się z Wami pewnym spostrzeżeniem - w serwisie nic nie znaleźli. Przywiozłem iMaka z powrotem do biura. Podpiąłem pod dwie listwy antyprzepięciowe (jedna w drugą), odłączyłem klawiaturę i myszę, podłączyłem te Applowe na BT i od czwartku włącznie wszystko (odpukać) działa bez zarzutu. Zobaczymy jak długo. Czy zatem możliwe jest, by któreś z urządzeń powodowało te pasy? 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych