Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone od niemieckiego operatora o2


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 rafsta

rafsta
  • 176 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 October 2017 - 22:56

Kupiłem iPhona na allegro, sprzedawca zapewniał że jest z polskiej dystrybucji, po telefonicznej rozmowie z apple okazało się że iPhone jest od niemieckiego operatora o2. Najprawdopodobniej telefon jest wziety na raty/ w abonamencie, co bedzie jak Hans przestanie opłacać rachunki? Czy niemieckie o2 blokuje IMEI telefonów? Wciąga na black listę?



#2 iFanatic

iFanatic
  • 95 posts

Posted 05 October 2017 - 23:19

iPhone z tego co piszesz jest niezgodny z opisem aukcji więc jeśli Ci zależy spróbuj go zwrócić.Z tego co czytałem na Allegro przysługuję Ci 14 dni na odesłanie przedmiotu,w tym przypadku niezgodnego z opisem i zapewnieniami wystawiającego.Czy telefon trafi na czarną listę jeśli właściciel nie będzie płacił rachunku to szczerze nie wiem ale w innym poście na tym forum ktoś napisał,że zagraniczna black lista nie obowiązuje w Polsce.Telefon rozumiem,że ma zdjętego simlocka?



#3 rafsta

rafsta
  • 176 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 October 2017 - 23:25

Nie odpakowywałem go jeszcze, cały czas zastanawiam się nad zwrotem. Simlocka nie powinno być, sprzedawca twierdzi że nie ma, na infolinii apple tez nie widzieli informacji o simlocku.



#4 iFanatic

iFanatic
  • 95 posts

Posted 06 October 2017 - 22:53

Jeśli nie odpakowałeś go i nie minęło 14 dnia to zostaje podjąć decyzję póki jest na to czas.Chyba,że podejmiesz ryzyko i będziesz używał telefon.Zrób jak uważasz :)



#5 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2947 posts

Posted 06 October 2017 - 23:34

Jesli nie jezdzisz do niemiec i cena byla atrakcyjna to olej sprawe - jesli byl w cenie krajowego nawet nie ma co sie zastanawiac odeslij i kup taki jak mial byc pierwotnie.

#6 rafsta

rafsta
  • 176 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 November 2017 - 16:30

Zdecydowałem się jednak oddać telefon i zakupić u oficjalnego polskiego dystrybutora, jednak jak dla mnie te kilka stów więcej za spokój w głowie - papiery i 24 mce gwarancji/rękojmi to cena do przyjęcia.

Natomiast dla osób które byłyby w podobnej sytuacji odpowiedź jaką uzyskałem z oficjalnego konta niemieckiego o2 na Twitterze:

 

"Hi there, if the contract holder doesn't pay the installments he or she will be held responsible. We will not and cannot block the hardware so you have nothing to do with that. The contract holder has the possibility to pay for the device in a single payment and thus to end the contract earlier. In that case he or she owns the device and may sell it without any problem. If he or she still pays installments, Telefonica is still the owner of the device."

 

Czyli, pomimo tego że, dopiero po zapłaceniu ostatniej raty telefon przechodzi na własność abonenta, nie będą blokować telefonu w przypadku braku płatności.



#7 Regiss

Regiss
  • 2975 posts
  • SkądRadom

Posted 07 November 2017 - 18:07

Niemcy wiedzą jak postępować. A te nasze buractwo zakłada blokadę na telefon niewinnego kolejnego nabywcy zamiast ścigać typa co nie płaci rat. Dziadostwo i tyle.

iPhone 15 Pro


#8 5b46927ee6

5b46927ee6
  • 483 posts
  • Płeć:

Posted 07 November 2017 - 18:27

jednak jak dla mnie te kilka stów więcej za spokój w głowie - papiery i 24 mce gwarancji/rękojmi to cena do przyjęcia.

Jednak wcześniej nie było do przyjęcia skoro zdecydowałeś się wcześniej na zakup. Dziwna logika.



#9 rafsta

rafsta
  • 176 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 November 2017 - 18:53

Jednak wcześniej nie było do przyjęcia skoro zdecydowałeś się wcześniej na zakup. Dziwna logika.

Zgadza się. Człowiek uczy się na błędach. Oby tylko takich.

#10 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 08 November 2017 - 20:17

Zdecydowałem się jednak oddać telefon i zakupić u oficjalnego polskiego dystrybutora, jednak jak dla mnie te kilka stów więcej za spokój w głowie - papiery i 24 mce gwarancji/rękojmi to cena do przyjęcia.

Natomiast dla osób które byłyby w podobnej sytuacji odpowiedź jaką uzyskałem z oficjalnego konta niemieckiego o2 na Twitterze:

 

"Hi there, if the contract holder doesn't pay the installments he or she will be held responsible. We will not and cannot block the hardware so you have nothing to do with that. The contract holder has the possibility to pay for the device in a single payment and thus to end the contract earlier. In that case he or she owns the device and may sell it without any problem. If he or she still pays installments, Telefonica is still the owner of the device."

 

Czyli, pomimo tego że, dopiero po zapłaceniu ostatniej raty telefon przechodzi na własność abonenta, nie będą blokować telefonu w przypadku braku płatności.

Jeżeli poprzedni użytkownik spłaci raty, zostanie posiadaczem telefonu i może go sprzedać. Dopóki raty nie są spłacone - właścicielem telefonu jest Telefonica.
Telefon nie jest blokowany, ale zakup telefonu od osoby nie będącej jego właścicielem (będącego własnością osób trzecich) i bez upoważnienia czy wyraźnej zgody właściciela jest najczęściej kwalifikowane jako paserstwo.


  • rafsta likes this

Pomogłem ?   -  Lubię to 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users