Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

7 Plus z inną barwą ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 27 września 2017 - 16:44

Witam, zakupiłem wczoraj iphone 7 plus 128gb w salonie iDream, i dziś porównując go do iphone 6s/ 5s i pracowniczego samsunga zauważyłem że ekran iphone 7 plus ma cieplejsze kolory... wszystko jest takie żółtawe, praktycznie nie ma bieli... jakby nałożyć żółtawy filtr na wyswietlaczu. Nie jest właczony nightshift, balans bieli nie jest zaniżany, filtry barwne wylaczone. Był instalowany od nowa.

 

Czy oddać go na gwarancję? Nie strace wodoodporności jak zaczną grzebać ?  iDream telefonu nie chce wymienic, z rękojmi też nie, mowia ze musza przeslac do serwisu i on zdecyduje... ale co jesli porownaja rowniez z wadliwym ekranem? Nie wiem sam co robic, to bardzo dekoncentruje, zdjecia i nawet filmy na youtube, wszystko wyglada inaczej.. i lepiej na laptopie / innych telefonach :(  Poradzcie cos

 

 

Załącznik: prawde powiedziawszy nie widac tego na zdjeciu az tak bardzo ale ten ekran jest inny, oba na maks. jasnosci.

Załączone pliki



#2 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 27 września 2017 - 17:11

Rzeczywiście nie ma bieli....oddaj na gwarancję, jak to Cie niepokoi,  niekoniecznie do idream, może do np. Cortlandu, niech sprawdzą.....



#3 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 27 września 2017 - 17:25

Rzeczywiście nie ma bieli....oddaj na gwarancję, jak to Cie niepokoi,  niekoniecznie do idream, może do np. Cortlandu, niech sprawdzą.....

 Najblizej to mam do iSpot ale to 150km i tak.. jedynie idream mam i to tez  miescie oddalonym o 45km no ale boje sie ze jesli oddadza do gwarancji to strace wodoodpornosc, a przede wszystkim pogrzebią i powiedza ze nic nie jest zle....   w apple na infolinii mowil ze musza wymienic a oni ze nie wymienia bo juz tego nie sprzedadzą... w poniedzialek mam jechac powiedzieli ze porownaja z modelami wystawowymi, ale nie wiem co mi po tym, jesli zauwaza roznice to i tak pewnie beda chcieli go wyslac do serwisu. :X



#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 066 postów
  • Płeć:

Napisano 27 września 2017 - 17:36

Nie sądzę, żeby reklamacja została przez Apple rozpatrzona po Twojej myśli. Jedno i drugie na tym zdjęciu to biel (chociaż akurat po zdjęciu nie da się tego zbyt wiarygodnie ocenić, ale to temat na powieść), tyle że różnią się temperaturą. Wyższa temperatura nie jest "bielsza" od niższej. Obie biele są równoprawne, choć jedni wolą taką a inni inną. Stąd w sprzedaży są żarówki o różnej temperaturze. Ja wolę te o niższej.

 

Apple nie podaje w żadnej specyfikacji, jaką temperaturę powinna mieć biel wyświetlacza, więc trudno to reklamować.



#5 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 27 września 2017 - 17:43

No to na to wychodzi ze bede splacal raty przez 2lata za sprzet ktory mi sie po prostu nie podoba, chociaz jesli chodzi o wyswietlacz... :(   ma bardzo zle odwzorowanie.



#6 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 27 września 2017 - 17:47

Właśnie dlatego ja elektroniki nigdy, jako jedynej nie kupuję stacjonarnie. Wszystko przez internet, sprawdzam. Jak tylko coś nie gra odsyłam. Tak kupiłem jednego martwego iP7 i drugiego z zalanym szarością ekranem.



#7 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 27 września 2017 - 17:59

Wychodzi na to ze musze sie meczyc, bo boje sie oddac do serwisu.. 



#8 Konewa71

Konewa71
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 września 2017 - 18:16

Możesz jeszcze pobbawić się filtrami barwnymi, może uda Ci się uzyskać odpowiednią barwę.

W serwisie, nie zniszczą Ci telefonu i dalej będzie „wodoodporny“.Bardzo dobry serwisem jest Cortland i możesz na ich koszt zamówić kuriera, więc problem z odległością odchodzi

#9 Krzysztof09

Krzysztof09
  • 97 postów

Napisano 27 września 2017 - 18:27

Witam,
Mam identyczne cieplejsze barwy wyświetlacza. Wszystko by było okej, gdyby nie fakt, że moja żona ma IP7 Plus i u niej biel jest biała, zaś u mnie w IP7 cieplejsza. Z problemem udałem się do serwisu Cortland. Specialista wyczerpująco wyjaśnił mi sytuację:

„Apple stosuje w swoich telefonach wyświetlacze od kilku producentów, które mogą różnić się względem siebie m.in. odcieniami barw. Wyświetlacz jest jednak całkowicie sprawny i w większości przypadków inny odcień nie jest uznawany przez producenta za powód do jego wymiany w ramach gwarancji.”

Zobacz sobie jeszcze ten temat:

https://myapple.pl/f...7-wyświetlacz/

#10 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 066 postów
  • Płeć:

Napisano 27 września 2017 - 18:30

Wychodzi na to ze musze sie meczyc, bo boje sie oddac do serwisu.. 

 

Możesz to w pewnym zakresie skorygować. Ustawienia -> Ogólne -> Dostępność -> Udogodnienia ekranu -> Filtry barwne -> Barwa

 

W praktyce jest trochę tak, jak pisze Krzysztof - wszystko jest ok, dopóki nie położy się 2 różnych wyświetlaczy obok siebie. I wówczas jednemu bardziej będzie odpowiadał ten, który wpada w żółć a drugiemu ten, któremu bliżej do niebieskiego.



#11 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 27 września 2017 - 18:44

Te filtry barwne natomiast troche psuja inne kolory, no coz, chyba musze juz z nim życ... dziekuje Wam za zainteresowanie.



#12 Krzysztof09

Krzysztof09
  • 97 postów

Napisano 27 września 2017 - 18:56

Ja to się w ogóle po dobrych 5-ciu miesiącach skapnąłem, że mam cieplejsze barwy wyświetlacza i to całkiem przez przypadek, jak żona poprosiła mnie, żebym jej coś tam ustawił, jednak nie pamiętałem jak mam u siebie i trzymając jej telefon w jednej ręcę, spoglądałem na ustawienia w swoim telefonie i wtedy zobaczyłem różnicę.

Jak już raz zobaczysz dwa różne wyświetlacze obok siebie to już choćby nie wiem co będziesz widział swój ekran w żółtych barwach. Wiem po sobie ;) przez 5 miesięcy nie miałem o tym pojęcia, że mam cieplejszy wyświetlacz.

Zgodzam się z Mikołajem. Każdy ma inne preferencje. Jeden lubi jak wyświetlana biel ma żółtawy odcień, a drugi woli jak biel wpada w niebieski. Mnie osobiście od tego drugiego bolą oczy. Też probowałem ustawić sobie tinte barwną, ale wtedy niebieski odcień to mnie aż raził po oczach.

#13 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 27 września 2017 - 21:42

Kolego Artpopis, nigdzie nie jedź i nie dyskutuj z ludźmi ze sklepówi.....masz prawo zadzwonić do serwisu np ispot, Costland, czy iDream i zapytaj....bezpłatnie przyślą CI do domu kuriera i odbiorą sprzęt, zdrobią Ci diagnostykę, ewentualnie wymienią i już, nie obawiaj się jakiś dziwnych akcji ze strone serwisu (utrata wodoodporności i takie tam bla bla), są po to aby naprawić, jak nie będziesz ich gnębił wielokrotnie aż do skutku...MASZ SPRZĘT NA GWARANCJI.



#14 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 066 postów
  • Płeć:

Napisano 28 września 2017 - 05:36

„są po to aby naprawić”

Tylko, ze tu nic nie jest zepsute. Za bezpodstawne wysłanie do naprawy można zostać obciążonym kosztami.

#15 DanielF

DanielF
  • 5 764 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 28 września 2017 - 05:38

Jest 2 dostawców ekranów: jedne są ciepłe a drugie zimne i tego Ci w ramach gwarancji raczej nie zmienią chyba że masz jakieś plamy itd.
Fallout ...war, war never changes...

#16 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 28 września 2017 - 17:41

Nie wiem, W poniedzialek ide, porównam z innymi modelami u nich i z moim 6s, powiem ze nie kupilbym gdybym wiedzial ze ta biel jest oszukana, nie jak w marketingu apple. Niech naprawiaja/wymieniaja albo mi oddadza pieniadze. Moze cos da sie zrobic, nie chce sie z nim męczyc okolo 2 lat (zywot iUrządzen u mnie), idzie zima to w ogole okropnie bedzie ten wyswietlacz wygladal ;c



#17 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 066 postów
  • Płeć:

Napisano 28 września 2017 - 17:56

Ona nie jest oszukana. Tylko nie trafia w twój gust. Próbuj, ale nie mają żadnego obowiązku czegokolwiek z tym robić.

#18 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 28 września 2017 - 18:44

Sprzedaj. Kup nowy przez neta, sprawdź ekran i albo zostaw albo odeślij i powtórz od drugiego słowa.



#19 Krzysztof09

Krzysztof09
  • 97 postów

Napisano 28 września 2017 - 20:37

Nie wiem, W poniedzialek ide, porównam z innymi modelami u nich i z moim 6s


Taka moja rada- żeby było rzetelnie porównuj tylko z takimi samymi modelami (IP7 oraz IP7 Plus) z tego względu, że te telefony maja całkiem inny ekran (szersza paleta barw) niż ten zaimplementowany w modelach starszych (np. IP 6s). I najlepiej oczywiście w ciemniejszym pomieszczeniu. Uwierz mi, ja mam cieplejszy ekran, ale jak porównywałem w sklepie Cortland to różnica już nie była taka oczywista, bo w sklepach maja takie mocne/białe światło. Także wiesz inaczej będzie w sklepie, a inaczej jak zobaczysz sobie w domu wieczorem. No chyba, że różnica naprawdę jest kolosalna.

#20 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 28 września 2017 - 21:56

powiem jeszcze tak, jak wlaczam telefon to jest śnieżno biały (tło), a potem po tym mrugnięciu robi sie już żółtsze.... wszystkie filtry mam wylaczone, kontrasty, night shift nie jest wlaczone... o co biega? :o  robilem wczoraj 2x czysta instalke i odtworzenie backupu


albo mi sie wydaje. Sprzedac nie moge, gdyz jest on wziety na raty. Nie wiem co zrobie, pewnie nie bedzie widac u nich roznicy, to poprosze bysmy wyszli poza salon i zobaczą.. sorki za drugi post ale nie moge usunac :D i naprawde nic mi po tej szerszej palecie barw skoro nawet nie ma bieli 



#21 iLuk45z

iLuk45z
  • 607 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 28 września 2017 - 23:40

Gdy brałem nowy kontrakt, mój 7+ przyszedł i z ekranem było ok, lecz dopatrzyłem się małej szpary na górze między ekranem a aluminiową obudową, pojechałem do Apple Store wymienili wyświetlacz bez płatnie, lecz to nie do końca naprawiło problem "szpary" lecz dopiero po ok 2 dniach dopatrzyłem się, iż biel jest żółtawa. Gdybym się tego dopatrzył w sklepie na pewno bym poprosił o wymianę lub porównanie wyświetlacza z innym 7+. JA już się do tego przyzwyczaiłem i da się z tym żyć.


iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -> iPhone 15 Pro Max 25GB White Titanium


#22 086c78d1f5

086c78d1f5
  • 30 postów

Napisano 29 września 2017 - 07:51

a to nie klej czasami??? Miałem tak samo z nowym 7+ i po tygodniu załapał biel na białym :). Gdzieś na głównej był artykuł na ten temat. Ma to jakiś związek z utlenianiem się kleju ... nie pamiętam szczegółów. Ale pamiętam jak mnie trafiło po uruchomieniu 7+ gdy obok leżał 6+. Im dłużej używany tym ten żółty będzie się zamieniał w śnieżną biel.



#23 Krzysztof09

Krzysztof09
  • 97 postów

Napisano 29 września 2017 - 12:43

Z tym klejem masz racje, natomiast z tego co pamiętam to ten problem dotyczył pierwszych partii jakie wyszły. Ja swój telefon używam już 7 miesięcy, więc w moim przypadku to napewno nie jest klej, aczkolwiek też się do tego już przyzwyczaiłem.
@Artpopist masz telefon nowy to może faktycznie przyczyną może być odparowanie kleju. A jeśli nie to poprostu trafiłeś na producenta wyświetlaczy, które mają cieplejsze barwy.

Użytkownik Krzysztof09 edytował ten post 29 września 2017 - 12:44


#24 086c78d1f5

086c78d1f5
  • 30 postów

Napisano 29 września 2017 - 13:08

mam dwie 7+, jeden dostałem służbowy (32gb) jakoś na święta. Miesiąc temu kupiłem prywatnie 128. W obu był ten sam efekt. Tu nie ma zasady. Jedno jest pewne - nikt tego nie przyjmie w ramach gwarancji... z tego powodu, że nigdzie nie ma opisanego jaki rodzaj bieli ma być poprawny...że zacytuję: "..Nie istnieje wyłącznie jedna konkretna barwa biała, lecz pewien zakres odcieni od barwy lekko zażółconej bieli do bieli zaniebieszczonej, ...".



#25 Artpopist

Artpopist
  • 31 postów

Napisano 29 września 2017 - 23:18

Prawdę mówiąc za żadne skarby bym nie kupił telefonu za 3900 wiedząc ze jakże a każdym razem będę zerkał z telewizora lub laptopa w mój telefon będzie on po prostu „chamsko” żółty. Nie podobają mi się ciepłe barwy, mam od nich migreny, odwzorowanie zdjęć, wszystkiego jest złe porównując z 4 innymi tel i laptopem
W poniedziałek idę z tym do nich i maja wysłać do serwisu i niech tam główkują. Pewnie nie porównają z czymś innym is twierdzą ze ekran jest sprawny, może chociaż zarysują tel i dostanę drugi model. Na zagranicznych forach ludzie jeżdżą wymieniać dopóki im się nie trafi prawidłowy wyświetlacz wiec tez zaryzykuje




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych