Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Brak możliwości backupu na iCloud


Najlepsza odpowiedź imrik , 01 sierpnia 2017 - 08:21

Na początek wyłącz i włącz iPada, wyloguj się z iCloud i zaloguj ponownie i takie tam.

 

Jak nie da rady to są trzy opcje.

- Zadzwoń do Apple i zgłoś temat: może coś zaradzą

- Poczekaj 180 dni: tyle trwa karencja archiwum w iCloud, w najgorszym wypadku samo archiwum się usunęło ale jest problem z ticketem wynegocjowanym przez Twojego iPada i musi być wyczyszczony, a serwer robi to właśnie co 180 dni.

- zrób restore iPada z iTunes w trybie serwisowym (możesz archiwum w iTunes zrobić) i wtedy spróbuj. Będziesz mieć nowe UDID iPada i negocjowanie nowego ticketa z serwera nie powinno być problemem.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tigro

Tigro
  • 70 postów

Napisano 02 lipca 2017 - 11:45

Jakieś dwa miesiące temu wykonałem standardową procedurę wipe'u iPada i przywrócenia wszystkiego, bo troszkę zamulał - robiłem to oczywiście nie pierwszy raz, natomiast pierwszy raz zdarzyło mi się, że całkiem unieruchomiło mi to usługi iCloud. Od tych wspomnianych 2 miesięcy nie udało mi się ani raz połączyć iPada do chmury, ani wykonać backupu - dostaję więc tylko co tydzień kolejne alerty, że "iPad nie był archiwizowany od X tygodni", ale nic nie mogę z nimi zrobić, bo każda próba ręcznego wymuszenia backupu kończyła się tylko chwilą pokazywania "postępu", po czym informacją o błędzie.

 

Próbowałem wylogować się i zalogować z powrotem, zrobiłem nawet kolejny wipe&restore z iTunes, bezskutecznie. Spróbowałem więc wyłączyć i włączyć opcję "archiwum iCloud" w opcjach, ale niestety wykonałem tylko połowę tego co zamierzałem, bo po wyłączeniu włączyć z powrotem się już nie da - dostaję alert "Błąd archiwum iCloud: Wystąpił problem z włączeniem archiwum iCloud". Próbowałęm włączyć archiwizację tą metodą w opcjach iTunes po podłączeniu do komputera, ale mimo że w iTunesie wygląda, jakby ładnie włączyło backupy przez iCloud, na urządzeniu nie zachodzą żadne zmiany i suwak przy archiwizacji dalej jest wyłączony.

 

Czego jeszcze mogę spróbować? Miał ktos kiedyś taki problem?


Użytkownik Tigro edytował ten post 02 lipca 2017 - 11:45


#2 OleYek

OleYek

  • 17 371 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 lipca 2017 - 09:49

Usuń kopię iPada z iCloud i spróbuj wtedy.


  • Tigro lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#3 Tigro

Tigro
  • 70 postów

Napisano 15 lipca 2017 - 20:13

Niestety nie mogę tego zrobić, bo kiedy wejdę w odpowiednie miejsce wg tego poradnika, mam do wyboru tylko urządzenie "iPad - Ten iPad" i wewnątrz informację "ostatnia archiwizacja: nigdy". Jednocześnie wyświetla się, że obecnie używane jest 1,7GB/5GB, a zdjęcia zajmują tylko niecałe 700MB. Także problem chyba tkwi w tym, że coś się zbugowało na serwerze i nie rozpoznaje iPada po wipe'ie jako tego samego iPada, którego kopię ma na serwerze - w efekcie nie da się ani zarządzać tamtym backupem, ani go wyrzucić, ani wgrać nowego (bo nie "wpuszcza" go tamten). Ktoś ma pomysł jak to ugryźć? :(



#4 OleYek

OleYek

  • 17 371 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 lipca 2017 - 22:57

Wyłącz kopię icloud w iPadzie i w zarządzaniu miejscem spróbuj wtedy usunąć starą kopię, po czym włącz archiwizację iCloud i powinien zrobić od nowa.


  • Tigro lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#5 Tigro

Tigro
  • 70 postów

Napisano 31 lipca 2017 - 23:12

Dzięki. Niestety kopia tak się zakleszczyła, że nawet nie dało się jej usunąć przez iPada (nie było przycisku usuwania backupu w zarządzaniu pamięcią tam gdzie zawsze jest, pod listą zarchiwizowanych aplikacji z wybranego urządzenia), ale udało mi się ją usunąć przez Maca (preferencje systemowe -> icloud -> zarządzaj). Niestety pomimo tego, archiwizacji nadal włączyć się nie da :( iPad wyświetla po prostu alert "Błąd archiwum iCloud: Wystąpił problem z włączaniem archiwum iCloud" i tyle. Ponowienie prób nic nie daje. Teraz jest to sytuacja co najmniej dziwna, bo nie wydaje się, by na serwerze była jakakolwiek kopia mogąca konkurować z urządzeniem, skoro jedyne archiwum, które się tam znajdowało (to kwietniowe z tego samego iPada przed wipem) usunąłem... Jakieś pomysły? :(


Użytkownik Tigro edytował ten post 31 lipca 2017 - 23:13


#6 imrik

imrik
  • 2 983 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 01 sierpnia 2017 - 08:21   Najlepsza odpowiedź

Na początek wyłącz i włącz iPada, wyloguj się z iCloud i zaloguj ponownie i takie tam.

 

Jak nie da rady to są trzy opcje.

- Zadzwoń do Apple i zgłoś temat: może coś zaradzą

- Poczekaj 180 dni: tyle trwa karencja archiwum w iCloud, w najgorszym wypadku samo archiwum się usunęło ale jest problem z ticketem wynegocjowanym przez Twojego iPada i musi być wyczyszczony, a serwer robi to właśnie co 180 dni.

- zrób restore iPada z iTunes w trybie serwisowym (możesz archiwum w iTunes zrobić) i wtedy spróbuj. Będziesz mieć nowe UDID iPada i negocjowanie nowego ticketa z serwera nie powinno być problemem.


  • Tigro lubi to

#7 a.s

a.s
  • 181 postów

Napisano 01 sierpnia 2017 - 20:19

hej, mam pytanie odnośnie synchronizacji danych z iPhone do iCloud - czy można jakoś zmienić ustawienia by iPhone synchronizował dane także w sieci LTE? bo póki co archiwizuje mi tylko w sieci WiFi.



#8 imrik

imrik
  • 2 983 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 01 sierpnia 2017 - 22:56

Nieładnie przejmować czyjś wątek.

Synchronizacja czy archiwum bo to dwie różne rzeczy są. Archiwum tylko przez WiFi. Synchronizacja działa też na LTE.

Użytkownik imrik edytował ten post 01 sierpnia 2017 - 22:57


#9 a.s

a.s
  • 181 postów

Napisano 02 sierpnia 2017 - 07:56

przepraszam nie wiedziałam, ze to czyjś wątek  - myślałam, ze skoro temat taki to można tu zapytać - zakładam więc nowy i dzięki za odpowiedź



#10 Tigro

Tigro
  • 70 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 12:52

Ha, udało się w końcu rozwiązać problem! Nie miałem już wielkich nadziei na sukces, bo tak jak mówiłem relogowania próbowałem już wcześniej, ale postanowiłem zrobić to za twoją rekomendacją jeszcze raz i iPad spytał mnie o "stary kod zabezpieczający". Pogooglałem i okazało się, że to jakiś bug, który każe wpisać kod ze "starego iPada" (to jest cytat z samego alertu - jeśli wpiszemy obecny passcode to dostaniemy informację, że urządzenie chce "kod ze starego iPada, a nie obecny") mimo, że "stary iPad" nie istnieje. Bug pojawia się czasem po restorach/update'ach jeśli ma się włączone dwuskładnikowe uwierzytelnianie. Wyłączyłem więc na moment two-factor, zrestartowałem urządzenie i śmiga jak należy, zarchiwizował się od razu bez problemów i robi to sam jak "za dawnych lat" ;)

 

Przypomniało mi się, że już wcześniej po restorze miałem ten pop-up z pytaniem o stary passcode, ale że nie miałem pojęcia o co mu chodzi to dawałem anuluj, a on już więcej nie pytał. Jak widać nie pytał, ale blokował dostęp do wrażliwych danych dostępnych w chmurze :) Dzięki wielkie za pomoc.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych