Ile jest iPhone w rodzinie? Jeśli to będzie któreś urządzenie iOS / Apple polecam ustawienie chmury rodzinnej z Apple ID dla dziecka.
To tak na początek.
https://support.appl.../pl-pl/HT201060
https://support.appl.../pl-pl/HT201084
W ramach iCloud jest usługa FindMyiPhone - usługa pozwala na zlokalizowanie na mapie po GPS urządzenia (urządzenie musi mieć dostęp do internetu).
https://support.appl...-ipad-mac-watch
Przy korzystaniu z chmury rodzinnej wszystkie urządzenia wszystkich członków rodzinnych są do obejrzenia w FMI.
Jest też kilka innych przydatnych rzeczy, ale w tym kontekście nie chcę się rozpisywać i rozmydlać tematu.
Co do ograniczeń to wszystkie możliwości jakie są, są na poziomie systemu a nie programu z App Store. Ustawia się to bezpośrednio na urządzeniu ustawiając osobny kod dostępu do ograniczeń.
https://support.appl.../pl-pl/HT201304
1. Lokalizacja telefonu np. gdy dziecko ma wyciszony głos i wyłączoną transmisję danych?
Tak, za pomocą FindMyiPhone. Jest to wbudowane i wymaga połączenia z internetem. Może na mapie za pomocą GPS lub za pomocą sygnału dźwiękowego.
2. Włączenie jakiegoś sygnału np. przy zagubieniu telefonu w domu?
Tak, za pomocą FindMyiPhone. Jest to wbudowane i wymaga połączenia z internetem. Może na mapie za pomocą GPS lub za pomocą sygnału dźwiękowego.
3. Czy możliwe jest ustawienie klasyfikacji aplikacji (dozwolone/rozrywka/niedozwolone)?
Podstawą jest klasyfikacja wiekowa. Jeśli jakaś appka / utwory / filmy (z iTunes / App Store) nie spełnia wymagania wieku to nie da się tego zainstalować.
4. Czy możliwe jest ustawienie dziennego czasu na korzystanie z wybranych aplikacji (rozrywka)?
Nie wiem, ale chyba nie ma ograniczeń czasowych.
5. Czy możliwe jest ustawienie czasu w którym "rozrywka" nie jest dostępna?
Nie wiem, ale chyba nie ma ograniczeń czasowych.
6. Czy możliwe jest ustawienie blokady przeglądania stron/filmów z klasyfikacji +18?
Na tym opiera się cały mechanizm ochrony rodzicielskiej na iOS - ustawia się do jakiego wieku treści są dozwolone. Strony też są filtrowane. iPhone polega na bazie + deklaracji metadanych samego portalu. Skuteczność przyzwoita choć mogą się znaleźć strony czy mikroblogi z nieodpowiednimi treściami, które się przebiją.
Na koniec, proponuję poszperać na stronie apple.pl -> zakładka wsparcie i z konkretnymi pytaniami kontaktować się ze wsparciem Apple. Odpowiedzą, wytłumaczą i nakierują na odpowiednie artykuły na stronie Apple. Jest tego sporo i jest to całkiem dobrze napisane.
Użytkownik imrik edytował ten post 21 czerwca 2017 - 10:48