Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja na iPad


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2017 - 14:18

Pisalem najpierw w dziale serwis ale mój temat od wczoraj nie został zatwierdzony wiec pisze tutaj.

Kupiłem IPada Pro na  OLX.pl , zafoliowanego. Dostałem fakturę, którą sprzedający otrzymał na swoją firmę z datą 14.11.2016. Ja aktywowałem IPada 26.05.2017. Po zalogowaniu się na stronę gdzie można sprawdzić gwarancje wyskoczyło mi okienko gdzie miałem podać datę zakupu. Gdzieś wyczytałem ze dzieje się tak jeśli urządzenie przeleży dłuższy czas od sprzedaży. Niestety pomyliłem rok i zamiast 2017 wpisałem 2016. Gwarancja trwała do 27 maja tego roku i już wygasła. Byłem przekonany ze gwarancja liczy się od dnia aktywacji. Zadzwoniłem wiec do Cortland. Facet stwierdził ze gwarancja wygasła. Gdy poinformowałem go ze mam fakturę z listopada 2016 ( już z dwojga złego lepiej mieć gwarancje do listopada tego roku niż wcale) powiedział ze nic to nie zmienia gdyż tablet jest z plusa a plus nie jest oficjalnym resellerem Apple. Powiedział ze gwarancja ta oficjalna 12 miesięczna biegnie od dnia kiedy to plus zakupił urządzenie.
1. Czy jeśli wpisałbym poprawny rok to czy coś by się zmieniło?
2. Czy dobrze rozumiem ze jeżeli coś by się działo z iPadem to mogę zanieść go do plusa, który powinien zapewnić mi rok gwarancji od daty sprzedaży?( rok bo na firme)
3. Jak ma się gwarancja przy zakupie urządzenia z takiego źródła?
http://allegro.pl/ap...6812416302.html

Skoro to również nie jest oficjalny reseller to od kiedy gwarancja będzie obowiązywać? Jeżeli odpowiedz na pytanie 1 będzie twierdząca to rozumiem ze nie ma się czego obawiać? Z tego co wiem pytanie o datę nie zawsze się pojawia. Ale zawsze jest jakaś obawa.

Jak na razie jestem bardzo zadowolony z iPada ale wiadomo ze lepiej. Mieć gwarancje niż jej nie mieć. Jest to moje pierwsze jabłko. Ale raczej morał z tego taki ze nie ma co oszczędzać i lepiej chyba trochę dołożyć chociaż za iPada 32 GB cellular na którym mi zależało zapłaciłem 2300 czyli około 1200 taniej niż sklep.

#2 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 31 maja 2017 - 15:01

Chyba w  Plusie nic się nie zmieniło od czasu kiedy otwierali pudełka, dawali nieoryginalne ładowarki zamiast Apple

 

https://imagazine.pl/2012/10/19/jak-to-jest-z-tymi-iphoneami-z-plusa/

https://imagazine.pl/2012/10/16/iphone-5-z-plusa/

 

I inne podobne historie



#3 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 31 maja 2017 - 15:27

Czemu dzwoniłeś do cortlandu a nie do Apple co oni do tego mają? Sprawdź jaka jest data produkcji urządzenia bo to od niej jest liczona gwarancja jeśli urządzenie nie było aktywowane przez rok od jej produkcji. Wpisanie roku nic by nie zmieniło. 

 

Jeśli urządzenie jest z plusa to zacząłbym od sprawdzenia czy w ogóle nie kupiłeś sprzętu będącego własnością polkomtel'a bo może się okazać że gwarancja jest najmniejszym problemem jak zablokują imei za nie płacenie rat. 

 

https://www.plus.pl/.../formularz-imei



#4 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2017 - 18:19

Dzwoniłem do Cortland bo pomyślałem ze jako serwis maja jakiś lepszy wgląd do systemu i widza więcej niż ja na stronie.
Na stronie sndeep.info/en sprawdziłem datę produkcji 15.02 - 21.02 2016 iPad ma rok i 3 miesiące
Z plusa mam info ze nie ma możliwości weryfikacji dla podanego nr ziemi.
Czy pisanie maila do Apple coś da?
Czy plus odpowiada jako gwarant rok od wystawienia faktury? (Faktura na firmę)

#5 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 31 maja 2017 - 19:21

Sprawdź jaka jest data produkcji urządzenia bo to od niej jest liczona gwarancja jeśli urządzenie nie było aktywowane przez rok od jej produkcji. 

 

To na 2 urządzenia kupowane jako nowe nie miałbym applowskiej gwarancji. A miałem.

 

iPad z polskiej dystrybucji w serwisie dostał nawet rok liczony od nowa, choć nie był już nawet w sprzedaży.


Użytkownik Janusz MB edytował ten post 31 maja 2017 - 19:22


#6 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 31 maja 2017 - 19:27

Gwarantem jest producent.
Masz wątpliwości co do gwrancji - zadzwoń do Apple.

Przyoszczędziłeś to teraz masz co chciałeś mieć.

Ale od początku bo coś kręcisz i najważniejsze fakty zatajasz.
1 - jaka firma wystawiła fakturę na tego iPada?
Ważna rzecz bo jeśli dowod zakupu nie pochodzi z oficjalnego źródła jak sklep Apple, Saturn lub operator współpracujący z Apple to w oczach Apple taki dowod zakupu jest nic nie warty. Równie dobrze formą krzak czy loombard mógłby ci fakturę wystawić.
2 - jaka strona do sprawdzania gwarancji bo chyba nie Apple? Tam nie wyskakuje żadne okienko do podawania daty zakupu.
czy w ogóle sprawdziłeś gwarancję tam gdzie powinieneś - NA STRONIE APPLE?
Jeśli korzystasz z jakiś dziwnych serwisów to tylko sobie stres fundujesz. Skąd zaufanie do lewych stron a brak zaufania do infolinii producenta?

Dzwonienie do cortland ma tyle sensu co nic. Równie dobrze mogłeś do Saturna pierwszego z brzegu zadzwonić. Poza tym nawet gdyby coś magicznego widzieli w systemie to dlaczego mieliby ci cokolwiek przez telefon powiedzieć?

Użytkownik imrik edytował ten post 31 maja 2017 - 19:29


#7 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2017 - 20:26

Nic nie zatajam bo nie mam do tego powodu :)
Kupiłem iPada od człowieka który ma firmę i na jego firmę została wystawiona faktura przez Polkomtel NIP 5271037727 czyli plus.
Tak jak pisałem data wystawienia faktury to 14.11.16. Faktura VAT. iPad zafoliowany.
Strona na której wpisywałem datę to https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/ czyli jak rozumiem strona oficjalna.
Pojawiło się tam polecenie ,,potwierdź datę sprzedaży,, czy jakoś tak.
Najpierw wpisałem 26.05.17 - tego dnia odpaliłem iPada i pojawił się komunikat ze coś nie bangla już nie pamietam jaki dokładnie
Pomyślałem OK, może jakiś system wie kiedy to było sprzedane i mam wpisać datę z faktury - to moje pierwsze jabłko nie znam się. Wpisałem wiec datę z faktury i znów nic. Ponownie wpisałem 26 maj ale zapomniałem zmienić rok na 2017 i przyjęło. Pojawił się komunikat ze mam jeden dzień gwarancji do 27 maja a po tym dniu już produkt nie był objęty gwarancja.

Tak było, tez mnie to dziwi ale iPad jest Legalny kupiłem go a nie ukradłem itp, jeżeli powinna być gwarancja to dajcie znać zadzwonię do Apple - dlatego pytam bo nie wiem jak to dziala. Mam fakturę od sprzedającego która on otrzymał. Czy jeżeli z jakiegoś powodu nie obejmuje mnie gwarancja Apple to rozumiem ze plus jako sprzedający odpowiada za jakieś usterki? Nic się nie dzieje ale wole to wyjaśnić.

Znalazłem taki temat
http://myapple.pl/fo...za-rejestracja/

Nie ja jeden zostałem poproszony o datę. Jeśli potwierdzicie ze gwarancja mi się należy to zadzwonię do Apple.

#8 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2017 - 21:24

Gwarancja od Apple raczej się nie należy, bo jak Cie prosi o datę to znaczy, że ten iPad sporo przeleżał na półce w magazynie gdzieś i Apple nie jest w stanie wyestymować daty sprzedaży. Wyślij dowód zakupu do Apple i jest duża szansa, ze skorygują. Generalnie Plus naprawia produkty Apple własnym sumptem i do niego po gwarancję należy się udać.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#9 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 31 maja 2017 - 21:34

Pierwsze słyszę żeby strona Apple checkcoverage prosiła o potwierdzenie daty zakupu. Takie rzeczy robią konsultanci Apple po rozmowie telefonicznej. Jeśli tak faktycznie było to jakaś nowość. Pierwsze słyszę.

Polkomtel nie jest dystrybutorem Apple więc faktura od nich nie jest dla Apple dowodem zakupu. Gwarancji na podstawie tej faktury Ci nie uznają.

Gwarancja powinna pyknąć od dnia aktywacji, ale jeśli ostatnia data sprzedaży w systemie Apple (czytaj dzięki kiedy dystrybutor Apple to komuś sprzedał, niekoniecznie Polkomtelowi) różni się w sposób drastyczny od dnia aktywacji to gwarancja leci od daty w systemie a nie od aktywacji.

Jedynym sposobem by to odkręcić jest skontaktować się z Apple i przesłać im skan faktury. Może zgodzą się uaktualnić datę gwarancji w oparciu o ten dokument. W teorii powinni widzieć pierwsza datę aktywacji również bo ona też się zapisuje w systemie - nie wiem tylko czy konsultanci z infolinii to widzą, na pewno jest to w bazie serwisowej GSX. W razie oporów poproś o przekierowanie do specjalisty od Customer Satisfaction i tam wyjaśnij dokładnie temat.

#10 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 31 maja 2017 - 23:00

Apple checkcoverage zawsze prosi o podanie daty z faktury, jeśli sprzęt długo leży na półce i jest próbą aktywacji długi czas po dacie produkcji. Przerabialem z Mac i iPadem. Po podaniu daty i skanu faktury, bo o to też prosili, gwarancja była zgodna z datą zakupu.

Użytkownik koliberek1 edytował ten post 31 maja 2017 - 23:01

Iphone 7 Black | Apple Watch Space Grey | Macbook Air 13 | iPad Air

#11 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2017 - 23:15

Pierwsze słyszę żeby strona Apple checkcoverage prosiła o potwierdzenie daty zakupu. Takie rzeczy robią konsultanci Apple po rozmowie telefonicznej. Jeśli tak faktycznie było to jakaś nowość. Pierwsze słyszę.


Wcale nie nowość, od zawsze tak jest jak sprawdzasz leżaka...

Polkomtel nie jest dystrybutorem Apple więc faktura od nich nie jest dla Apple dowodem zakupu. Gwarancji na podstawie tej faktury Ci nie uznają.


Jeżeli dystrybucja się pokrywa to często uznają.

Gwarancja powinna pyknąć od dnia aktywacji, ale jeśli ostatnia data sprzedaży w systemie Apple (czytaj dzięki kiedy dystrybutor Apple to komuś sprzedał, niekoniecznie Polkomtelowi) różni się w sposób drastyczny od dnia aktywacji to gwarancja leci od daty w systemie a nie od aktywacji.


Gwarancja liczy się od daty ZAKUPU a nie daty aktywacji. Jak kupujesz od np. orange sprzęt to w systemie mają datę sprzedaży więc aktywując pól roku później masz gwarancji pół roku. Jest trochę wątków o tym na forum, jak się ludzie dziwili, że zaktywowali po raz pierwszy telefon i złe apple ukradło im np. pół roku gwarancji bo byli pewni, że idzie od dnia aktywacji.

Jedynym sposobem by to odkręcić jest skontaktować się z Apple i przesłać im skan faktury. Może zgodzą się uaktualnić datę gwarancji w oparciu o ten dokument. W teorii powinni widzieć pierwsza datę aktywacji również bo ona też się zapisuje w systemie - nie wiem tylko czy konsultanci z infolinii to widzą, na pewno jest to w bazie serwisowej GSX. W razie oporów poproś o przekierowanie do specjalisty od Customer Satisfaction i tam wyjaśnij dokładnie temat.


Apple przyjmuje nieraz na korzyść datę aktywacji, ale to nie przechodzi w przypadku leżaków magazynowych...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 31 maja 2017 - 23:24

Skontaktuj się z infolinią Apple, może (jest niewielka szansa, ale jest) uwzględnią dane z faktury wystawionej przez Polkomtel - wtedy będziesz miał w systemie skorygowaną datę na listopad 2016 i wtedy możesz zwrócić się (już bez żadnych papierów) do dowolnego autoryzowanego serwisu Apple.
Jeżeli jednak na infolinii Apple nie skorygują Ci daty to pozostaje roszczenie w Polkomtelu (o ile nie wykręcą się zapisem, że gwarancja Polkomtela udzielana jest bezpośrednio kupującemu - czyli klientowi którego dane są na fakturze)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 czerwca 2017 - 08:38

Skontaktuj się z infolinią Apple, może (jest niewielka szansa, ale jest) uwzględnią dane z faktury wystawionej przez Polkomtel - wtedy będziesz miał w systemie skorygowaną datę na listopad 2016 i wtedy możesz zwrócić się (już bez żadnych papierów) do dowolnego autoryzowanego serwisu Apple.
Jeżeli jednak na infolinii Apple nie skorygują Ci daty to pozostaje roszczenie w Polkomtelu (o ile nie wykręcą się zapisem, że gwarancja Polkomtela udzielana jest bezpośrednio kupującemu - czyli klientowi którego dane są na fakturze)


Gwarancja przypisana jest do sprzętu a nie do kupującego. Rękojmia dotyczy tylko kupującego.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#14 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 czerwca 2017 - 09:32

Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj nie dam rady bo mam nawał pracy ale jutro zadzwonić do Apple i dam znać co udało mi się ustalić. Mam nadzieję , że skorygują gwarancję chociaż do listopada 2017.

Rozumiem, że mam dzwonić pod numer 00800-4411875 na wsparcie Apple? Czy ktoś wie jaka jest opłata w Tmobile za minutę?



#15 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 01 czerwca 2017 - 10:22

Wcale nie nowość, od zawsze tak jest jak sprawdzasz leżaka...

 

Jak jeszcze pracowałem w APR i sprzedawaliśmy leżaki, bo i tak się zdarzało, to była po prostu informacja o błędzie lub o braku danych a nie okienko w którym klient mógł wpisać błędną datę. Dla mnie nowość.

 

Gwarancja liczy się od daty ZAKUPU a nie daty aktywacji. Jak kupujesz od np. orange sprzęt to w systemie mają datę sprzedaży więc aktywując pól roku później masz gwarancji pół roku. Jest trochę wątków o tym na forum, jak się ludzie dziwili, że zaktywowali po raz pierwszy telefon i złe apple ukradło im np. pół roku gwarancji bo byli pewni, że idzie od dnia aktywacji.

Formalnie - to się zgadza: gwarancja jest od daty zakupu.

Praktyka jest taka, że sprzęt kupiony z niektórych źródeł przy pierwszej aktywacji w systemie serwisowym odnotowuje właśnie datę aktywacji a nie sprzedaży końcowej. Serwisanci szykując się do naprawy sprawdzają bazę GSX i jeśli tam widzą, że gwarancja jest to nie wnikają kiedy faktycznie coś było kupione.

W międzyczasie system wychodzi z założenia, że sprzęt jest włączany w dniu końcowego zakupu lub tuż po nim.

Tak się dzieje przykładowo ze sprzętem z Orange, Media Markt czy iSpot pod warunkiem że nie minie zbyt dużo czasu od momentu gdy dystrybutor kupuje sprzęt "od Apple" do momentu gdy klient kupi w sklepie który ma sprzęt od tego dystrybutora. Po prostu "estymowana data sprzedaży" w systemie GSX nie aktualizuje się do daty aktywacji jeśli data sprzedaży jest znacząco inna. To czy ta data sprzedaży tam w ogóle jest czy nie zależy od tego czy system sprzedażowy dystrybutora lub sklepu końcowego w ogóle odświeża te dane, a myślę że przeważnie nie odświeża - często więc data sprzedaży w GSX jest po prostu datą kiedy Apple coś sprzedało dystrybutorowi. 

Śmiem twierdzić że taka właśnie sytuacja to 90% wszystkich sprzedaży w oficjalnej dystrybucji w Polsce bo inny wariant jest jedynie taki, że ktoś kupuje sprzęt prosto od Apple ze strony internetowej albo kupuje go gdy przeleżał dłuższą ilość czasu.

 

Apple przyjmuje nieraz na korzyść datę aktywacji, ale to nie przechodzi w przypadku leżaków magazynowych...

Przechodzi, przechodzi. Pytanie jest - gdzie to leżakowało. Jeśli leżakowało w Cortland czy iSpot to zawsze przejdzie, chyba że się na prawdę spartoli rozmowę z konsultantem na infolinii Apple.

Bywało, że sprzedawaliśmy w APR sprzęt powystawowy, który miał 2 lub 3 lata (oczywiście taki sprzęt był już włączany i działał cały czas na wystawie) na fakturę i klient po prostu przy rozmowie z Apple deklarował, że sprzęt był sprzedany jako nowy. Nie miało znaczenia to że ostatnia data sprzedaży widoczna w GSX różniła się o prawie 4 lata ani fakt, że komp na fakturze kosztował 2 tysiące zamiast 10 tysięcy. Faktura z APR to faktura z APR.

Polkomtel na pewno nie może się takim zaufaniem pochwalić.


Użytkownik imrik edytował ten post 01 czerwca 2017 - 10:32


#16 qb4hkm

qb4hkm
  • 529 postów

Napisano 01 czerwca 2017 - 12:49

Brat dostał rok temu ipada mini 2 w promocji z KK w citi ale nawet go nie rozpakował. iPad przyszedł z techdaty bez jakichkolwiek rachunków oczywiście. Rozumiem że gwarancja papa?



#17 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2017 - 12:55

Dowiesz się po aktywacji. 



#18 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 czerwca 2017 - 17:56

Znalazłem dziś czas i zadzwoniłem do Apple. Niestety nic nie ugrałem ale po kolei. Myśle ze mogą to być wartościowe informacje dla każdego, tymbarskiej ze z samego źródła.
Ogólnie rozmowa bardzo miła i profesionalna, myślałem ze będę długo czekał na połączenie z konsultantem ale poszło bardzo szybko.
Przedstawiłem konsultantowi cała sytuacje i niestety nic nie da się zrobić ponieważ plus to nie jest oficjalny dystrybutor i ta faktura która posiadam jest tak naprawdę nie ważna dla nich żeby można było zmienić datę gwarancji. Gdyby faktura była od oficjalnego dystrybutora to bez problemu można by było zmienić datę gwarancji na datę z faktury.
Gwarancja producenta liczy się od DATY SPRZEDAŻY a nie od daty aktywacji. Nie zapytałem od czego zależy czy system na stronie pyta o datę zakupu, ale dowiedziałem się ze data 26 maj została przyjęta ponieważ była bliska daty w której Apple sprzedało produkt plusowi lub dystrybutorowi. Tolerancja to 3 miesiące, wiec data 14.11.2016 i tymbardziej 26.05.2017 nie łapały się w widelki.
Jeżeli nie kupiłem od resellera Apple to data sprzedaży jest to dzień w którym plus GSM zrobił zakupy do siebie do firmy. Gdybym miał iPada np z t mobile to data sprzedaży była by to data z faktury. Nie było możliwości żeby system przyjął datę 26 maj 2017.
Podany został fajny przyklad, gdyby urządzenie przeleżało powiedzmy 7 lat w pudełku i ktoś by je włączył to jak appple miało by zapewnić rok gwarancji skoro mogą już nie mieć wszystkich części?
Dowiedziałem się ze oczywiście mam rok gwarancji sprzedającego od daty z faktury i są to dwie różne gwarancje.
Morał z tego taki, jak kupujesz Apple to albo oficjalny sprzedawca albo coś wzięte z sieci ale nie z plusa. Najlepiej kupione niedawno a nie tak jak ja pół roku wcześniej, Ja zaoszczędziłem 1200 - 1300 gdyby coś się działo to dokładam tysiaka i mam kolejnego iPada z olx tym razem wiem na co patrzeć. Ale wiem ze za chwile będę kupował iPhone se który 32 GB w komisach nowy kosztuje około 1550, w tym przypadku wole dołożyć i kupić za 1799 np w Saturnie. Za 250 zł nie opłaca się ryzykować :)
Podsumowując : gwarancja rok od aktywacji to internetowy mit. Jak ktoś kupuje od oficjalnego sprzedawcy to on uzupełnia datę sprzedaży która pewnie jest bliska daty faktycznej aktywacji i wszystko ok. Ale jak ten sprzęt przelezakuje to już nic się nie zrobi.

#19 qb4hkm

qb4hkm
  • 529 postów

Napisano 02 czerwca 2017 - 08:46

Dzięki! Pisałeś że na stronie pytali o datę sprzedaży, wpisałeś i nie był wymagany skan faktury do weryfikacji?



#20 bułazmakiem

bułazmakiem
  • 21 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 czerwca 2017 - 18:16

Nie był wymagany skan faktury ale system nie przyjmował daty z dnia aktywacji. Tak jak pisałem wcześniej, konsultant powiedział ze system przyjmie datę różniąca się maksymalnie o 3 miesiące od daty sprzedaży która jest w systemie Apple.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych