Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Oddałem telefon na gwarancję.


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 mlaw123

mlaw123
  • 1 posts

Posted 25 May 2017 - 15:37

Witam. Dnia 09.05.17r oddałem na gwarancję do salongu orange mojego Iphone 6s, który został przesłany z orange do CDTI Polska. Problem z iphonem polegał na tym, ze nie ładował się, jakby coś się stało z gniazdem ładowania, sprawdzałem dwoma oryginalnymi ładowarkami, które na innym 6s działały. 

  Dziś się okazało, iż gwarancja nie została mi przyznana, gdyż telefon został uszkodzony mechanicznie. Nie wiem co ma wspólnego to otarcie na ekranie co do gniazda ładowania...

    Spotkał się ktoś z podobną sytuacją?Jeśli tak, mógłby mi opisać całą sytuację?

Są szanse, aby coś wywalczyć? Jest o co walczyć? Czy szanse znikome?

Proszę o pomoc!! 

Attached Files



#2 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 28 May 2017 - 15:22

Uszkodzenie sugeruje upadek, a problem z ładowaniem może być wynikiem upadku, stąd asekuracyjnie anulowana gwarancja.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#3 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 28 May 2017 - 15:46

Dokładnie tak. Ewidentnie wygląda na upadek, a tego konsekwencje mogą być różnorakie. Anulowanie gwarancji w tym przypadku jest sprawą oczywistą. Poza tym nie jestem w stanie zrozumieć czemu był oddawany do salonu orencz, a nie bezpośrednio do serwisu.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 tomazzz

tomazzz
  • 35 posts

Posted 28 May 2017 - 16:25

To prawdq, problem z bqteriq more byc konsekwencjq upadku, pozatym aby naprawic telefon trzeba zdjac ekran, a jezeli ekran jest juz uszkodzony i zdejmujac go on sie uszkodzi jeszcze bardziej, nie da sie go wlozyc wiec i tak trzebabedzie go wymienic voila. Jak pojdziesz na gwarancje z rozbitym samochodem to tez ci jej nie uznaja.



#5 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 29 May 2017 - 00:14

Witam. Dnia 09.05.17r oddałem na gwarancję do salongu orange mojego Iphone 6s, który został przesłany z orange do CDTI Polska. Problem z iphonem polegał na tym, ze nie ładował się, jakby coś się stało z gniazdem ładowania, sprawdzałem dwoma oryginalnymi ładowarkami, które na innym 6s działały. 

  Dziś się okazało, iż gwarancja nie została mi przyznana, gdyż telefon został uszkodzony mechanicznie. Nie wiem co ma wspólnego to otarcie na ekranie co do gniazda ładowania...

    Spotkał się ktoś z podobną sytuacją?Jeśli tak, mógłby mi opisać całą sytuację?

Są szanse, aby coś wywalczyć? Jest o co walczyć? Czy szanse znikome?

Proszę o pomoc!! 

Na temat Regenersis jest ponad 80-stronicowy wątek:
http://myapple.pl/fo...81#entry2075414

W wielu innych tematach na forum ciągle powtarzane jest: gwarancja->do serwisu, rękojmia->do sprzedawcy.

Np. jakbyś oddał (9 maja) do salonu z tytułu rękojmi, to 23.05 upływałby termin na jej odrzucenie (więc 25.05 odmowa naprawy nie byłaby wiążąca).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 gr@nd

gr@nd
  • 257 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 29 May 2017 - 20:47

Mnie się wydaje że serwis błędnie odczytał zgłoszenie. Ewidentnie jest napisane : uszkodzenie mechaniczne obudowy i wyświetlacza...
Na miejscu autora wątku napisałbym do serwisu że nie zgłaszam uszkodzenia tylko brak ładowania...

#7 Giallorosso

Giallorosso
  • 848 posts
  • SkądKatowice

Posted 30 May 2017 - 04:01

Mnie się wydaje że serwis błędnie odczytał zgłoszenie. Ewidentnie jest napisane : uszkodzenie mechaniczne obudowy i wyświetlacza...
Na miejscu autora wątku napisałbym do serwisu że nie zgłaszam uszkodzenia tylko brak ładowania...

Może sobie pisać co chce. Jak już powiedzieli Koledzy powyżej, telefon nie zostanie naprawiony w ramach gwarancji.
<p>•Telefon• iPhone 3G• htc Touch HD•htc HD2•htc Desire HD•htc Sensation•htc One X•Samsung Galaxy Note 2•iPhone 4•iPhone 5•iPhone 5s•htc One m8•iPhone5s•iPhone 6•iPhone 5s•iPhone 6s•iPhone SE•iPhone 7•iPhone 8•iPhone XS Max•Tablet•Samsung Galaxy Tab 2 10.1•iPad 3•iPad mini 2 Retina• iPad Air 2

#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1006 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 30 May 2017 - 07:57

Możesz przysłać ten telefon do nas, jeśli jedynym uszkodzeniem jest widoczne na zdjęciu obicie to nie powinno być żadnego problemu z naprawą lub wymianą tego iPhona. Nie reklamujesz ekranu tylko problem z ładowaniem. Takie przypadki rozpatruje się indywidualnie i uzgadnia wymianę z Apple. Tylko musi się komuś chcieć poświęcić na to trochę czasu. Podeślij jeszcze wcześniej numer seryjny to sprawdzę jak to wygląda w systemie.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#9 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 30 May 2017 - 08:36

Przewiduję, że - chip (ukruszenie) na ekranie raczej na pewno spotka się z potwierdzeniem przez inżynierów Apple, że decyzja serwisu o odrzuceniu gwarancji była słuszna nawet po eskalacji z powodu konieczności wymiany aparatu na nowy. Pewnie będzie notka, że serwis jeśli chce może urządzenie wymienić ale na własny koszt i tylko z powodu "customer satisfaction". 

 

Autor wątku może się skontaktować z infolinią Apple z prośbą o weryfikację bo jest zaskoczony decyzją autoryzowanego serwisu Apple, może poprosić o transkrypt komunikacji serwisowej aby mieć dokładniejszy wgląd w proces serwisowy lub zrezygnować z odpłatnej naprawy w tym serwisie i złożyć telefon na gwarancję w innym serwisie licząc na to, że jakimś cudem będzie inny wynik (raczej na pewno nie będzie).


Edited by imrik, 30 May 2017 - 08:42.


#10 Mikołaj Różycki

Mikołaj Różycki
  • 110 posts

Posted 30 May 2017 - 16:26

Ok, to mam pytanie. Dlaczego wszędzie piszecie,że jeśli się wymieni stłuczony ekran w autoryzowanym serwisie to dalej mamy gwarancję na cały telefon skoro ten ekran był stłuczony?

#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2947 posts

Posted 30 May 2017 - 16:33

Gwarancje masz na cały telefon nawet z pobitym ekranem. Ale żeby z niej skorzystać musisz usunąć usterkę odpłatnie. Dlatego też decyzja serwisu o wymianie całego urządzenia była błędna gdyż zamiast takiej powinna być decyzja o naprawie po wymianie ekranu za 700zł. Pewnie dlatego że regenersis nie jest autoryzowanym serwisem i nie mają autoryzacji na wymianę ekranów. 



#12 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 31 May 2017 - 08:44

Albo wymiana ekranu nie jest możliwa - zdjęcie ukazuje telefon jedynie z przodu - możliwe że aluminiowa ramka jest wygięta w skutek upadku i po prostu autoryzowany serwis Apple nie jest w stanie wymienić ekranu bo nie prostuje korpusów telefonów.

 

Nawet jeśli regenersis nie ma samodzielnie autoryzacji do wymiany ekranu (w co wątpię to duży zakład na pewno mają sprzęt, narzędzia i przeszkolony personel) to na pewno może odesłać do serwisu Apple za granicą gdzie się tym zajmą.

 

W praktyce nie robi się czegoś takiego, że najpierw wymienia się rozbity ekran za XXX monet a potem cały telefon na nowy na koszt producenta - wymienia się od razu cały telefon w koszcie wymiany ekranu. W tym wątku nie padły żadne kwoty, jedynie info o tym że Orange odrzucił gwarancję z powodu uszkodzenia mechanicznego - możliwe że właśnie zaproponowano wymianę telefonu w koszcie wymiany ekranu.


Edited by imrik, 31 May 2017 - 08:47.


#13 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 31 May 2017 - 10:56

Tyle, że pęknięcie ekranu nie oznacza, że gwarancja wygasa. Jeśli masz problem na przykład z mikrofonem i delikatne pęknięcie na ekranie to gwarancja na tę usterkę nadal jest i Apple wymieni taki telefon za darmo nawet z pęknięciem ekranu. Zgłaszasz problem z mikrofonem, a nie z ekranem. Od pewnego czasu nawet możesz mieć ekran zamiennik zamontowany i jak on nie ma wpływu na zgłaszaną usterkę to cały telefon wymieniają na nowy w ramach gwarancji. Zależy na kogo trafisz w serwisie i jak ten ktoś potrafi to załatwić.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#14 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 31 May 2017 - 11:33

Z doświadczenia (mówię o ostatnich 2 miesiącach, kilka telefonów w firmie reklamowałem i dwa z nich miały ukruszenia na ekranie lub na osłonie aparatu, z daleka wyglądało bardziej na rysę, a usterka kompletnie niezwiązana bo mikrofon i zrywające WiFi ) - niestety to nie działa tak pięknie. Ukruszenie ekranu czy szkiełka aparatu = odpłatna wymiana telefonu, nieważne od tego co reklamujemy w telefonie. Temat eskalowany 3 razy, obiło się o serwis autoryzowany, dział customer service w Irlandii i o Apple Polska. Udało mi się nawet zdobyć dokumentację techniczną i transkrypt wszystkich korespondencji (za równo moich rozmów jak i pełen wgląd, z cenzurą nazwisk, wszystkich osób zaangażowanych w sprawę, od serwisanta, po technika, inżyniera, dział wsparcia, pracownik serwisu w polsce, hindus go obsługujący, inżynier Apple wydający ekspertyzę, pracownik wsparcia odbierający telefon, notatka służbowa do przełożonego, etc. itd.)

 

Pęknięcie włosowate - może tak, może nie. Decyduje serwisant, z reguły i tak po konsultacjach z Apple.

Odprysk czy punktowe rozbicie. Po ptokach.

 

Chociaż jak to mówią - niezbadane są wyroki Apple. Bez kontaktu z infolinią i próbie eskalowania tematu nie wiadomo.

 

To o czym piszesz macsupport tyczy się raczej tego, że kiedyś kiedy miałeś wymieniany wyświetlacz na nieoryginalny to serwis Apple nawet za trylion dolarów Ci tego nie ruszył i koniec i kropka. Aktualnie naprawiają bez problemu. Po cenniku "bezzwrotnym" czyli można kupić prawie 2 iPhone 7 w cenie naprawy telefonu z nieoryginalnym ekranem. Jeśli się mylę poprawcie proszę.


Edited by imrik, 31 May 2017 - 11:34.


#15 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 31 May 2017 - 12:02

No niestety się mylisz. Nawet tutaj na MyApple był artykuł, że Apple będzie przyjmować telefony na gwarancje, które mają nieoryginalne ekrany. Znam takie przypadki i znam przypadki wymienianych urządzeń, które miały uszkodzenia mechaniczne.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#16 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 31 May 2017 - 13:36

Stąd piszę, że niezbadane są wyroki Apple. Pamiętam różne dziwne decyzje Apple w kwestiach serwisu. Za równo na korzyść klienta jak i na niekorzyść.

 

Z mojego osobistego doświadczenia wynika, że nie jest tak różowo więc byłbym daleki od stosowania określeń typu "Apple tak robi", prędzej "zdarza się, że podejmą wyjątek".

Ani razu przez 15 lat używania produktów Apple osobiście i we wszystkich firmach w jakich pracowałem, w tym w sklepie APR z serwisem AASP nie udało się uzyskać bezpłatnej naprawy przy zbitym ekranie czy innym wgnieceniu. Nie uwierzę, że jest to normą i nigdy nikomu nie powiem by tego oczekiwał po serwisie i będę to głośno powtarzać na forum za każdym razem gdy zobaczę takie sformułowanie bo generuje to wygórowane oczekiwania w czytelnikach i smaruje się później ludzi którzy nie są niczemu winni tylko dlatego, że ktoś upuścił telefon i wydaje mu się że producent powinien go za darmo wymienić na nowy i przeczytał na forum że Apple tak robi.

 

Sprawa jest prosta - zbite coś = trzeba płacić za naprawę.

Jeśli kiedykolwiek, komukolwiek zdarzyło się inaczej to jest to tylko i wyłącznie wyjątek. Chcesz uzyskać wyjątek? Zadzwoń do Apple.

 

A telefonu z podrobionym ekranem, który byłby całkowicie za darmo wymieniony nie widziałem na własne oczy i nigdy nie widziałem udokumentowanego przypadku.

Jeśli się coś zmieniło w tej kwestii to chwała Apple za zmianę podejścia bo serce się człowiekowi krajało niejeden raz gdy przyjmowało się telefon z zepsutym mikrofonem i trzeba było później powiedzieć klientowi "sorry ale gdybyś nie wymieniał ekranu u Pana Zbyszka po taniości to teraz zabuliłbyś 700 zł za ekran i miałbyś cały telefon nowy, a tak to nie możemy nic dla Ciebie zrobić bo ekran nieoryginalny, więc telefon niekompletny więc się nie da".

Natomiast wierzyć mi się nie chce, że ktoś upuszzca telefon, rozbija ekran, wymienia u Czesiawiesia jakiegoś za 5zł na nowy, nie działa mu aparat i idzie do Apple po nowy telefon za darmo.

Apple nie da się tak zfrajerować. Kiedyś "za karę" odbijali w ogóle petenta i temat był prosty, od jakiegoś czasu dają łaskawie możliwość obsługi ale na bank nie za darmo i nie jest to tanie.


Edited by imrik, 31 May 2017 - 16:39.


#17 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 01 June 2017 - 00:09

Ok, to mam pytanie. Dlaczego wszędzie piszecie,że jeśli się wymieni stłuczony ekran w autoryzowanym serwisie to dalej mamy gwarancję na cały telefon skoro ten ekran był stłuczony?

A dlaczego miałoby być inaczej skoro naprawa była robiona w ASA ?
Na tym (miedzy innymi) polega związek pomiędzy producentem (gwarantem), gwarancją i serwisem autoryzowanym przez producenta.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users