MBP Retina 13 Early 2015 - problem z baterią?
#1
Napisano 15 maja 2017 - 23:02
Od kilku dni mam problemy z baterią w moim Macbooku. Zaczęło się od tego, że wyłączał się bez ostrzeżenia przy około 60% baterii. Zaczynał działać dopiero po podpięciu pod zasilacz. Gdy powtórzyło się to kilka razy postanowiłam sprawdzić stan baterii w Coconut i okazało się, że jej pojemność spadła do 47% (wcześniej miała >85%, na ten moment ponad 400 cykli ładowania). Następnego dnia komputer przestał działać na baterii w ogóle, działa jedynie na zasilaczu, a także bateria się nie ładuje. Dziś natomiast wg. Coconut pojemność baterii wynosi 8%, a jej stan naładowania 0%. Komputer nie uległ żadnemu wypadkowi, nie został zalany, nie zauważyłam też objawów "puchnięcia" baterii. W diagnostyce wyświetlają się kody referencyjne PPP003 i PPT007. Po prostu, siadłam w sobotę rano do pracy i zaczęły się problemy.
Czy możliwe jest, że coś się po prostu "odłączyło"? Czy może wymiana baterii już przesądzona? Gdzie najlepiej się z tym udać?
Od zakupu nie minęły jeszcze 2 lata, ale niestety odkładałam zakup Apple Care tak skutecznie, że przegapiłam termin
#2
Napisano 18 maja 2017 - 18:54
...Gdzie najlepiej się z tym udać?
...
Najlepiej do ASA:
https://locate.apple.com/pl/pl/
http://myapple.pl/fo...enersis/page-82
Takie sprawdzenie baterii w większości serwisów nic nie kosztuje i jest robione na poczekaniu.
Pomogłem ? - Lubię to
#3
Napisano 19 maja 2017 - 19:52
Najlepiej do ASA:
https://locate.apple.com/pl/pl/
http://myapple.pl/forums/topic/74623-naprawa-gwarancyjna-regenersis/page-82
Takie sprawdzenie baterii w większości serwisów nic nie kosztuje i jest robione na poczekaniu.
Dziękuję za odpowiedź
Jestem z Warszawy, czy polecasz może konkretnie któryś z tych serwisów? Czy po prostu podjechać do najbliższego?
#4
Napisano 19 maja 2017 - 21:40
Polecam zadzwonić, do kilku z powyższej listy upewnić się że taka diagnostyka będzie bezpłatna (to co jest standardem w jednym, w drugim jeszcze być nie musi) i oczywiście umówić termin (wiele serwisów umożliwia rezerwację terminu wizyty bezpośrednio przez stronę Apple).
W W-wie najkrótsze terminy ostatnio oferował mi serwis jabłkowy na Gocławiu.
- dj.cicho lubi to
Pomogłem ? - Lubię to
#5
Napisano 21 maja 2017 - 16:46
#6
Napisano 22 maja 2017 - 16:54
Bardzo serdecznie dziękuję
Nie zapomnij dać znać jak się sprawa potoczy dalej.
Pomogłem ? - Lubię to
#7
Napisano 30 maja 2017 - 15:07
Najpierw dzwoniłam do iSpot, gdzie dowiedziałam się, że za diagnozę kasują 149 zł, wymiana baterii około 1500 zł. W związku z brakiem Apple'owskiej gwarancji polecili kontakt ze sprzedawcą.
Kolejny telefon do x-kom (bo od nich kupiłam Macbooka) gdzie przez 15 min szukali w systemie mojego zakupu, a następnie poinformowali, że dają tylko gwarancję producenta. Próby powoływania się na Ustawę konsumencką spełzły na niczym.
Kolejny telefon do iMad, diagnostyka 130 zł, wymiana baterii 1500.
Próbowałam jeszcze tego dnia dodzwonić się do polecanego Jabłkowego, niestety nie odbierali. A, że byłam już nieco zdołowana całą sytuacją dałam sobie spokój na kilka dni.
Wczoraj odezwałam się do Jabłkowego przez stronę na fb i obiecano mi tam bezpłatną diagnostykę jak i ewentualną wymianę baterii na mocy właśnie ww. Ustawy. Dziś rano odwiozłam do nich Macbook'a, dodatkowo zaoferowano mi wymianę matrycy z powodu odchodzącej warstwy antyrefleksyjnej
Podzielę się jeszcze wrażeniami jak już komputer wróci ze "szpitala"
Dziękuję bee3 za polecenie Jabłkowego
- bee3 lubi to
#8
Napisano 31 maja 2017 - 22:50
Cieszę się, że (i tym razem) mogłem pomóc.
Rozbieżności pomiędzy serwisami w cenach , terminach usług, itp. są czasami na tyle istotne, że warto poświęcić "chwilę" (tel./mail do KILKU serwisów) na znalezienie najlepszej oferty.
Pomogłem ? - Lubię to
#9
Napisano 06 czerwca 2017 - 14:26
Wracam z informacjami
Odebrałam dziś Macbooka z serwisu, czyli naprawa trwała tydzień (już wczoraj był do odbioru). I w zasadzie mam pół nowego komputera Matryca wymieniona, bateria wymieniona (razem z topcasem, klawiaturą i trackpadem) wszystko śmiga Na wymienione części mam znów rok gwarancji Apple"owej. Jabłkowy serwis spisał się na medal a poprzednia bateria prawdopodobnie od początku była wadliwa i postanowiła teraz dokonać swojego żywota
I kolejny raz, bee3, dziękuję za polecenie serwisu, bo pewnie gdyby nie Ty, to albo siedziałabym uwiązana na kablu, albo dałabym się "zrobić" w iSpocie czy innym iSerwisie masz u mnie wirtualne piwko, pozdrawiam
- bee3 lubi to
#10
Napisano 19 lipca 2017 - 18:49
Wracam z informacjami
Odebrałam dziś Macbooka z serwisu, czyli naprawa trwała tydzień (już wczoraj był do odbioru). I w zasadzie mam pół nowego komputera Matryca wymieniona, bateria wymieniona (razem z topcasem, klawiaturą i trackpadem) wszystko śmiga Na wymienione części mam znów rok gwarancji Apple"owej. Jabłkowy serwis spisał się na medal a poprzednia bateria prawdopodobnie od początku była wadliwa i postanowiła teraz dokonać swojego żywota
I kolejny raz, bee3, dziękuję za polecenie serwisu, bo pewnie gdyby nie Ty, to albo siedziałabym uwiązana na kablu, albo dałabym się "zrobić" w iSpocie czy innym iSerwisie masz u mnie wirtualne piwko, pozdrawiam
Serwis Jabłkowy naprawił Ci laptopa na mocy ustawy, która wiąże X-Kom, nie Apple/rzeczony serwis? Takie rzeczy da się zrobić? Możesz podać jakieś szczegóły?
#11
Napisano 19 lipca 2017 - 19:44
W sumie to szczegółów nie znam
Inne serwisy mnie olały, nawet przy powoływaniu się na tą ustawę, tak samo z resztą x-kom. Z tego co rozumiem, to każdy autoryzowany serwis powinien zgłoszenie przyjąć, ale jak widać jest z tym różnie. Polecam kontakt z Jabłkowym Serwisem (sprawnie odpowiadają na fb), oni powinni wszystko wytłumaczyć
#12
Napisano 27 lipca 2017 - 21:50
#13
Napisano 27 lipca 2017 - 21:50
Tak nazywa się ten serwis. Ot co
#14
Napisano 27 lipca 2017 - 21:53
Tak czytałem ten post i się zastanawiałem co autor miał na myśli, a to nazwa serwisu
Użytkownik Krzysztof09 edytował ten post 27 lipca 2017 - 21:52
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych