Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone SE - sieć play - problem z internetem - zbyt wolny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 kris89

kris89
  • 202 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 13 maja 2017 - 22:33

Witam!

 

Kupiłem niedawno nowego macbooka air i postanowiłem do kompletu zmienić swój telefon na iPhona...

 

iPhonów uzywałem kilka lat jakiś czas temu(3gs, 4, 4s, 5) więc nie sądziłem że coś mnie zdziwi.

 

Kupiłem praktycznie nowego iPhona SE (listopad 2016, jeszcze na gwarancji) i wszystko działa super prócz internetu.

 

 

Bez znaczenia jaką sieć ustawiam ręcznie to prędkość neta nie przekracza 1,5mb/s. Nawet jak powjawia sie "L". Testowałem u siebie na wsi czy w mieście gdzie na androidzie bez problemu uzyskiwałem 20mb/s. 

 

Przywracalem utawienia fabryczne, instalowalem update od play ale mam caly czas to samo. Speedtest pokazuje 1,48mb/s

 

 

Jest na to jakas rada?



#2 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 14 maja 2017 - 06:22

Kup kartę innego operatora i sprawdź, czy problem występuje, jak tak to wina sprzętu....serwis, jak nie to wina Play...te 20mb/s na androidzie to uzyskiwałeś na swojej karcie?, jak nie to wymień kartę w Play.



#3 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 14 maja 2017 - 09:36

Jest na to jakas rada?

 

Kup innego operatora, np T-Mobile.

Play ma ustawiony od tego roku (albo od grudnia 2016) dla wszystkich lejek 3 Mbpa i 1 Mbps do tego z jeszcze dodatkowym ograniczeniem na obciążenie stacji bazowej. W efekcie masz takie transfery jak ty, te 1,5 Mbps jest całkiem dobrym wynikiem jak na Play.

 

Lejka nie ma tylko i wyłącznie wtedy kiedy masz szczęście być zalogowanym do macierzystej stacji Play a nie korzystasz z "zasięgu trzech sieci".

 

BTW, nawet na macierzystych nadajnikach Play jest często problem, bo na sieci Play działa większość wirtualnych operatorów, także tych z ofertami LTE 100 GB bez limitu.

 

Zrezygnowaliśmy niedawno z Play i internet dostał skrzydeł.

 

Miałem wcześniej też numer dodatkowy Orange, ale w mieście bywał problem z oglądaniem YouTube HD, Orange różnymi promocjami GB za symboliczną złotówkę itp. skutecznie zapycha sobie sieć.

Obecnie T-Mobile i żadnego problemu żeby oglądać Netflix w najwyższej jakości bez problemu na LTE.

Plusa nie testowałem (też chwalą, i jest najtańszy: 20 zł za nielimitowane wszystkie rozmowy i 10 GB internetu).

 

PS

Kup 5zł starter T-Mobile i włącz sobie na nim na miesiąc promocję 20 GB za darmo. Promocja trwa jeszcze 2 tygodnie.



#4 tomciar

tomciar
  • 175 postów

Napisano 14 maja 2017 - 10:04

Kup innego operatora, np T-Mobile.

Play ma ustawiony od tego roku (albo od grudnia 2016) dla wszystkich lejek 3 Mbpa i 1 Mbps do tego z jeszcze dodatkowym ograniczeniem na obciążenie stacji bazowej. W efekcie masz takie transfery jak ty, te 1,5 Mbps jest całkiem dobrym wynikiem jak na Play.

 

Lejka nie ma tylko i wyłącznie wtedy kiedy masz szczęście być zalogowanym do macierzystej stacji Play a nie korzystasz z "zasięgu trzech sieci"

 

Przed chwilą sprawdziłem u siebie - żadnej z powyższych informacji nie potwierdzam. Macierzysta sieć PLAY D:32,50 U:18,99. Po przełączeniu na Plusa oraz T-Mobile, obie w trybie 3G pokazały D:3,0 U:1 - taka trochę lipa no ale nie było to LTE. 

 

Tak że niekoniecznie problem kolegi musi dotyczyć sieci Play - trzeba sprawdzić na karcie innego operatora. Ale skoro na poprzenim telefonie wszystko mu grało to należałoby się zastanowić dlaczego ktoś sprzedawał funkiel nówka telefon malutko używany...

 

Choć teraz jak widze Janusz MB może mieć rację - w roamingu krajowym zawsze mam D:3,0 U:1,0 Ale w sieci macierzystej wszystko działa pięknie.


Użytkownik tomciar edytował ten post 14 maja 2017 - 10:07


#5 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 05 czerwca 2017 - 12:49

https://twitter.com/...687806132908032

 

czy mi się zdaje czy ograniczyliście prędkość w roamingu krajowym do 1,5Mbps ?
 
Marcin Gruszka‏ @RzecznikPlay  25 min
25 minut temu
Więcej
Tak ograniczyliśmy

Użytkownik Janusz MB edytował ten post 05 czerwca 2017 - 12:50





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych