Witam , mam problem od jakiś 2-3 tyg z siecią bądź z telefonem , podczas próby wykonania połączenia słyszę komunikat " nie ma takiego numeru" za 2 razem już normalnie dzwoni , również podczas rozmowy zdarzają się takie komunikaty. Kontaktowałem sie z orange i u nich wszystko niby jest ok stwierdzili ze to wina telefonu, jakieś rady ? telefon to iphone 7 ios 10.3.1 , przywracałem juz ustawienia sieci.

problem z połączeniami iphone 7 orange
#1
Napisano 21 kwietnia 2017 - 09:50
iPhone X 64 GB
#2
Napisano 21 kwietnia 2017 - 10:17
Witam , mam problem od jakiś 2-3 tyg z siecią bądź z telefonem , podczas próby wykonania połączenia słyszę komunikat " nie ma takiego numeru" za 2 razem już normalnie dzwoni ,
Czy Ty, lub osoba do której dzwonisz korzystacie z VoLTE?
Jeżeli tak, to nie wina telefonu, tylko sieci. Niestety, niedopracowanie usługi lub słaby zasięg LTE i błąd przy zrzucie połączenie do 3G dają takie objawy.
Temat poruszyłem na forum Nasz Orange: https://nasz.orange....d/657/page/20
Opiekun forum sugerował to:
"Mamy też prośbę: jeśli problem znowu u Was wystąpi to zanotujcie proszę numer telefonu z którego było wykonywane połączenie, numer na który dzwoniono i o której to było godzinie. Potem zgłoście sprawę do naszego działu technicznego dzwoniąc do BOK - najlepiej przez aplikację mobilną - wtedy będzie za darmo. Dzięki takim danym Koledzy z Sieci będą mogli zweryfikować co spowodowało problem w konkretnej sytuacji, więc szybciej znajdziemy i naprawimy."
#3
Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:21
jak sprawdzić czy jest włączone volte ? , co do zasięgu fakt mam lte ale podczas połączenie przechodzi na 3g
iPhone X 64 GB
#4
Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:34
Wchodzisz ustawienia, sieć komórkowa, opcje danych kom, włącz LTE i zaznacz, głosowy i dane.VoLTE i Vowifi zobacz czy masz aktywne, ustawienia telefon, rozmowy przez wifi, dalej Cie poprowadzi jak włączysz.....
#5
Napisano 21 kwietnia 2017 - 11:37
jak sprawdzić czy jest włączone volte ? , co do zasięgu fakt mam lte ale podczas połączenie przechodzi na 3g
Jeżeli podczas rozmowy zawsze przechodzi na 3G to nie korzystasz z VoLTE. Dodatkowo możesz to sprawdzić w Ustawieniach: Sieć komórkowa-> Opcje danych kom.-> Włącz LTE. Ustawienie Głos i dane oznacza włączoną usługę VoLTE.
Generalnie to bardzo fajna usługa (lepsza jakość i szybsze zestawiania połączeń, szybki internet również podczas rozmowy...itd). Ale byłem przekonany że w Orange nie działa ona w 100% dobrze. Jednak skoro jej nie włączałeś, a masz te same objawy co ja, to problem leży gdzieś indziej.
#6
Napisano 22 lipca 2017 - 09:52
Witam ponowie, został wymieniony mi telefon w ramach gwarancji, i niestety nadal występuje ten sam problem mianowicie telefon podczas próby połączenia rozłącza pierwszą próbę dopiero za drugim razem udaje się wykonać połączenie dodatkowo zamiast napisu orange obok zasięgu wyświetla sie nr 26034 wymieniłem karte na nową gdyż myślałem ze to ona jest problemem , w Orange twierdzą ze u nich jest wszystko ok z siecią i ze jest to problem z telefonem .. macie jakieś pomysły ?
iPhone X 64 GB
#7
Napisano 22 lipca 2017 - 10:22
iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -> iPhone 15 Pro Max 25GB White Titanium
#8
Napisano 22 lipca 2017 - 11:26
Jeżeli podczas rozmowy zawsze przechodzi na 3G to nie korzystasz z VoLTE. Dodatkowo możesz to sprawdzić w Ustawieniach: Sieć komórkowa-> Opcje danych kom.-> Włącz LTE. Ustawienie Głos i dane oznacza włączoną usługę VoLTE.
Ustawienia iPhone nie dowodzą niczego. Mogę sobie ustawić i VoLTE i WiFi Calling. Zaznaczone jako aktywne. Działa? Otóż nie, gdyż mój operator T-Mobile blokuje te usługi na poziomie systemu bilingowego. VoLTE i WiFi Calling są dostępne tylko dla wybranych abonamentów. Usługa włączenia VoLTE i WiFi Calling nie jest możliwa w prepaid, MIX i Sieci Firmowej. Można ją włączyć w tylko taryfach Jump i SuperNet.
Orange też rozróżnia karta/abonament, WiFi Calling blokuje poza granicą Polski na kartach.
Użytkownik Janusz MB edytował ten post 22 lipca 2017 - 11:33
#9
Napisano 22 lipca 2017 - 12:58
niestety nie mam możliwości sprawdzenia innej karty gdyż wszyscy mają w orange , dodam ze mam na abonament a kupić i zarejestrować starter i zaraz go wyrzucić trochę bez sensu , może ktoś ma bądź miał podobny problem i wie w czym leży problem.
iPhone X 64 GB
#10
Napisano 22 lipca 2017 - 13:35
Starter naładowany kosztuje 5 zł.
Jazda do serwisu pewnie drożej.
Przy cenie iPhone 7, to 2 razy 5 zł na testy u 2 opów chyba nie powinno być bezsensownym wydawaniem kasy"?
Nawet jak się okaże, że problemem jest twój operator w twojej okolicy(1) to i tak nic nie zrobisz bo jesteś uwiązany abonamentem.
(1) Orange i T-mobile dzierżawią dużą część infrastruktury od zewnętrznej firmy, daje im to świetne pokrycie zasięgowe, ale oznacza też, że co do szczegółów technicznych Orange tu i Orange 15 km dalej to sieć nie tylko różna technologicznie, ale i od Orange albo dzierżawiona.
Gdyby wprowadzenie VoLTE było banalne technologicznie, to wszyscy operatorzy mieli by to w ofercie. A w rzeczywistości to ciągle obszar testów dostępny u niektórych operatorów i na niektórych telefonach.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych