Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Usunięcie lokalnego konta użytkownika - wpływ na pliki z iCloud Drive


Najlepsza odpowiedź wedeel , 15 kwietnia 2017 - 09:37

Koniec końców sformatowałem dysk na nowo - wylogowywanie z iClouda trwało ponad 1,5 godziny, końca nie było widać... nie miałem też nerwów czekać, więc próbowałem usunąć konto z drugiego konta administratora - ale to znowu trwało kolejną godzinę, więc poddałem się, zainstalowałem system z aplikacjami na nowo - wystarczyła niecała godzina i komputer był gotowy do pracy... ehhh także sporo czasu wcześniej straciłem. ;-) Dlatego na przyszłość polecam każdemu po prostu postawić system od nowa... a jeżeli chodzi o pakiet iLife, próbowałem zainstalować starsze wersje z płytki, które następnie zaktualizowały się przez App Store. iWork pobrałem natomiast na nowo. :-)

 

Odkryłem natomiast, że faktycznie przy usuwaniu folderów połączonych z iCloud, lokalne pliki oczywiście są usuwane, natomiast ich wersja w iCloud drive pozostaje nienaruszona. Żadnej dodatkowej kopii nie robiłem, po otwarciu natomiast innego komputera i zalogowaniu tam z mojego konta, pliki zostały bez problemu pobrane. :-)

 

Myślę, że temat do zamknięcia! ;-)

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 14 kwietnia 2017 - 15:09

Kochani,

 

Potrzebuję wyczyścić komputer, tzn. doprowadzić go do stanu "świeżości" - w tym celu chcę usunąć konto użytkownika wraz ze wszystkimi plikami prywatnymi. Nurtuje mnie jednak, czy usuwając dane z dysku twardego (np. katalog "Dokumenty" czy "Biurko"), znikają one też automatycznie z iCloud Drive? Oczywiście potrzebuję je tam zachować, natomiast na komputerze nie.

 

Druga sprawa, czy usuwając konto użytkownika i dodając nowe z nowym Apple ID, należy ponownie instalować programy?

 

Pomoc Apple Online niestety nie jest tak szczegółowa... :o



#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 14 kwietnia 2017 - 15:52

Szykując się do usunięcia konta najpierw powinieneś się wylogować z iCloud na tym koncie. Załatwi to temat iCloud Drive.

 

Można zapytać jak planujesz usunąć tego użytkownika który aktualnie jest na komputerze? Planujesz zostawić na komputerze inne konto administratora czy chcesz usunąć jedyne konto użytkownika z komputera i wrócić do stanu zupełnie świeżego bez ruszania samego systemu i programów już na nim zainstalowanych? Druga opcja jest dość karkołomna ale możliwa do wykonania.

 

Co do drugiej sprawy - te programy które są z App Store będą wymagały Apple ID i hasła z którego były pierwotnie zakupione. Jeśli planujesz oddać komuś komputer i nie dzielić się swoim Apple ID to nowy właściciel powinien samodzielnie poinstalować te programy.

W innych przypadkach MOŻLIWE że program będzie prosił nowego użytkownika o klucz aktywacyjny - zależy od tego jak jest skonstruowany dany program.

Generalnie programy znajdują się w folderze Programy i każde konto użytkownika ma możliwość je uruchamiać.



#3 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 14 kwietnia 2017 - 16:16

im

 

 

 

Można zapytać jak planujesz usunąć tego użytkownika który aktualnie jest na komputerze? Planujesz zostawić na komputerze inne konto administratora 

Dokładnie tak... zdaję sobie sprawę, że jest to odrobinę karkołomne... jeżeli chodzi o programy, to przede wszystkim chodzi mi o Pages, Numbers i Keynote - chciałbym, aby pozostały dostępne. Komputer chcę oddać po prostu bratankowi, ale nie chcę żeby musiał wszystkie aplikacje kupować... czy to jest w ogóle legalne? Haha!


Użytkownik wedeel edytował ten post 14 kwietnia 2017 - 16:40


#4 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 15 kwietnia 2017 - 01:08

To załóż bratankowi konto admina. Następnie ze swojego wyloguj się z iCloud, potem przeloguj się na konto admina bratanka i skasuj swoje konto użytkownika. Tu akurat nie ma nic trudnego.

Gorzej by było gdybyś chciał usunąć jedyne konto użytkownika z zachowaniem reszty :)

 

Co do iWork - jeśli na swoim koncie logowałeś się do App Store to najpewniej te aplikacje już są połączone z Twoim Apple ID. Działać będą ale prędzej czy później przy aktualizacji będzie prośba o Twoje Apple ID.

 

Niech se bratanek decyduje co zrobić. Dostaje kompa za kilka tysięcy, te około 350 zł może wyłożyć z własnej kieszeni jeśli faktycznie będzie potrzebować nowej funkcjonalności...


Użytkownik imrik edytował ten post 15 kwietnia 2017 - 01:09


#5 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 15 kwietnia 2017 - 09:37   Najlepsza odpowiedź

Koniec końców sformatowałem dysk na nowo - wylogowywanie z iClouda trwało ponad 1,5 godziny, końca nie było widać... nie miałem też nerwów czekać, więc próbowałem usunąć konto z drugiego konta administratora - ale to znowu trwało kolejną godzinę, więc poddałem się, zainstalowałem system z aplikacjami na nowo - wystarczyła niecała godzina i komputer był gotowy do pracy... ehhh także sporo czasu wcześniej straciłem. ;-) Dlatego na przyszłość polecam każdemu po prostu postawić system od nowa... a jeżeli chodzi o pakiet iLife, próbowałem zainstalować starsze wersje z płytki, które następnie zaktualizowały się przez App Store. iWork pobrałem natomiast na nowo. :-)

 

Odkryłem natomiast, że faktycznie przy usuwaniu folderów połączonych z iCloud, lokalne pliki oczywiście są usuwane, natomiast ich wersja w iCloud drive pozostaje nienaruszona. Żadnej dodatkowej kopii nie robiłem, po otwarciu natomiast innego komputera i zalogowaniu tam z mojego konta, pliki zostały bez problemu pobrane. :-)

 

Myślę, że temat do zamknięcia! ;-)



#6 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 18 kwietnia 2017 - 15:04

Zadośćuczynione.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych