Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

WiFi calling a bateria


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 posts

Posted 17 March 2017 - 18:51

Pytanie chyba na dziś tylko do Abonentów T-Mobile. Nie mam abonamentu w T-Mobile.

 

T-Mobile na kartę nie t-mobile nie oferuje tej usługi - info od operatora; 

Orange i Play nie obsługują iPhone w usłudze WiFi calling, Plus jak to Plus zupełnie nie-Apple. Może coś się zmieniło, informacje zbierałem w lutym.

 

Czy włączenie WiFi calling (nie chodzi mi o Voice over LTE) ma wpływ na drenowanie baterii iPhone? Zmniejsza, zwiększa, bez zmian?

 

Coś daje na co dzień w sytuacji kiedy w domu (miasto) i w pracy (centrum) jest WiFi, a nie ma problemu z zasięgiem?

 

1. Warto? 

2. Nie warto zawracać sobie głowy w Polsce (co innego np. hotel, zwłaszcza w kraju poza reamingiem UE)?



#2 landr

landr
  • 1396 posts

Posted 17 March 2017 - 19:17

Witam, od 2 miesięcy jestem abonentem T-Mobile, przeszedłem do nich właśnie dla voLTE i voWIFI, testuje, muszę powiedzieć,  SUPER USŁUGI jak dotąd oprócz T-Mobile, nikt w pełni nie oferuje tych usług.....kupiłem na razie abonament(6 miesięczny)....na pewno użyje vowifi w czasie wakacji (Berlin, Toronto), będę rozmawiał z domem i znajomymi w kraju bezpłatnie....co do baterii??? nie zauważyłem szczególnych różnic z wifi, czy w kraju jest to zasadne??? musisz sam zadecydować....ja chciałem to mieć, a za 4 miesiące zobaczę co dalej....aktualnie POLECAM.


Edited by landr, 17 March 2017 - 19:18.


#3 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 posts

Posted 18 March 2017 - 15:02

Szkoda, że żaden oartor nie ma mozliwości technicznych dla iPhone i na kartę.

 

Orange z Play nie mają możliwości technicznych dla niebrandowanego telefonu, więc odpada iPhone.

Orange ma za to możliwości techniczne w ofercie na kartę.

Tylko T-Mobile ma możliwości techniczne bez brandowania iPhone ale nie ma możliwości technicznych w ofercie na kartę.

 

Można kupić zdalnie abonament, testować i zrezygnować ze zdalnie zawartej umowy do 10 dni ale aż takim desperatem do testowania nie jestem.



#4 Łukasz Banach

Łukasz Banach
  • 232 posts

Posted 18 March 2017 - 19:59

POLECAM, fajne usługi, nie zauważyłem żadnej różnicy na baterii. Fajna opcja za granicą, nie jest to jakiś must have, ale za granicą zamiast płacić za roaming rozmawiasz za darmo. W Polsce jest dobry zasięg, ale zawsze mam włączone Wi-Fi więc korzystam :) VoLTE lepsza opcja, bo podczas rozmowy nie przełącza mi z LTE na 3G, a co za tym idzie, bateria na tym zyskuje.


 MacBook Pro (2019) | Intel Core i5 8 generacji Quad-Core TurboBoost do 3.9GHZ | 8GB 2133MHZ | Iris Pro 645 1536MB |  iPhone XS Max 64GB Gold | Apple Watch Series 5 44mm Silver | AirPods Pro


#5 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 posts

Posted 18 March 2017 - 20:25

VoLTE lepsza opcja, bo podczas rozmowy nie przełącza mi z LTE na 3G, a co za tym idzie, bateria na tym zyskuje.

 

Sprawdziłem, że wyłączenie całkowite LTE zdecydowanie poprawiło czas pracy na baterii, 2 dni zamiast jednego.

W nocy do 15% mniej baterii na czuwaniu przy LTE i tylko 1 do 3 % na 3G.

 

W domu mamy słaby zasięg, w łazience czy przedpokoju nie łapie żaden z 4 operatorów, chyba że jest to jakaś stara dobra Nokia teścia z tych co tydzień, dwa na jednym ładowaniu.

 

PS

Speedtestnet pokazuje teraz download 11 Mbps na 3G i tyko 2 Mbps na LTE. To nie pomyłka, LTE u nas w domu zawsze ledwo zipie.



#6 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 19 March 2017 - 17:21

Szkoda, że żaden oartor nie ma mozliwości technicznych dla iPhone i na kartę.

 

Orange już za chwilę (wraz z najbliższą aktualizacją iOS-a) udostępni WiFi Calling oraz VoLTE dla iPhhonów. W tej sieci usługi działają w abonamencie, pre-paidzie oraz submarce Nju Mobile.

 

https://nasz.orange....d-id/657/page/3



#7 Piotr Poręba

Piotr Poręba
  • 16 posts

Posted 19 March 2017 - 20:27

Włączyłem obie usługi podczas pobytu za granicą. Mam mieszane uczucia. Na razie technologia wymagająca dopracowania.

 

1. Usługa nie korzysta z pełnej numeracji książki telefonicznej. Będąc za granicą, dzwoniłem do córki na hiszpański numer. Za każdym razem jak byłem w zasięgu WiFi zamiast połączenia z córką telefon łączył się z jakąś panią Bożenką, która miała taki sam nr jak moja córka tylko z prefiksem +48 (serdecznie przepraszam ja tutaj :) za te telefony).

 

2. Zrywające połączenia lub przerwa w rozmowie nie tylko za granicą ale również w kraju. Po powrocie musiałem wyłączać WiFi na telefonie, bo nie dało się porozmawiać dłużej jak minuta, dwie.

 

3. Wyłączenie usługi nie jest proste. Nie wystarczy wejść na iboa. Należy zatelefonować na płatny nr T-mobile.

 

Myślę, że będą zbierać doświadczenia i ją udoskonalą, ale na razie to tak sobie. Jak ktoś ma roaming w abonamencie i nie rozmawia godzinami, to nie zawracał bym sobie głowy tą usługą.

Co do baterii, to nie zauważyłem większych różnic.



#8 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 19 March 2017 - 20:50

1. Usługa nie korzysta z pełnej numeracji książki telefonicznej. Będąc za granicą, dzwoniłem do córki na hiszpański numer. Za każdym razem jak byłem w zasięgu WiFi zamiast połączenia z córką telefon łączył się z jakąś panią Bożenką, która miała taki sam nr jak moja córka tylko z prefiksem +48 (serdecznie przepraszam ja tutaj :) za te telefony).

2. Zrywające połączenia lub przerwa w rozmowie nie tylko za granicą ale również w kraju. Po powrocie musiałem wyłączać WiFi na telefonie, bo nie dało się porozmawiać dłużej jak minuta, dwie.

3. Wyłączenie usługi nie jest proste. Nie wystarczy wejść na iboa. Należy zatelefonować na płatny nr T-mobile.

 

 

1. Nie rozumiem. Masz w książce zapisany numer w postaci +34123456, a używając WiFi Calling aparat dzwonił na numer +48123456 ?

2. Czy w Polsce, po utracie zasięgu, nie było przełączanie na VoLTE? Czy nie jesteś w zasięgu LTE?

3. A nie wystarczy po prostu wejść w Ustawienia i wyłączyć "Rozmowy przez WiFi"? 



#9 Piotr Poręba

Piotr Poręba
  • 16 posts

Posted 19 March 2017 - 21:38

Ad 1. Dokładnie tak

Ad 2. W mojej miejscowości nie ma LTE

Ad 3. Wtedy nie wiedziałem, że jest takie ustawienie


Ad 1.

Teraz przypomniałem sobie dokładnie jak to było. Jak ODDZWANIAŁEM na hiszpański numer w zasięgi WiFi, to przełączało na taki sam polski.  



#10 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 19 March 2017 - 21:58

Ad 1. Dokładnie tak

Ad 2. W mojej miejscowości nie ma LTE

Ad 3. Wtedy nie wiedziałem, że jest takie ustawienie


Ad 1.

Teraz przypomniałem sobie dokładnie jak to było. Jak ODDZWANIAŁEM na hiszpański numer w zasięgi WiFi, to przełączało na taki sam polski.  

 

1. To zmienia postać rzeczy. Prawdopodobnie hiszpańska sieć prezentował numer przychodzący bez prefiksu międzynarodowego +34. Będą w roamingu zawsze lepiej wybierać numer z prefiksem, bez niego mogą się dziać rzeczy dziwne. Nawet przy tradycyjnych połączeniach.

 

2. T-mobile (i inne polskie sieci również) nie ma hand over-ów między VoWiFi i siecią 3G. Dlatego połączenie było zrywane.  



#11 Fiedorg

Fiedorg
  • 1 posts

Posted 15 May 2017 - 10:18

1. To zmienia postać rzeczy. Prawdopodobnie hiszpańska sieć prezentował numer przychodzący bez prefiksu międzynarodowego +34. Będą w roamingu zawsze lepiej wybierać numer z prefiksem, bez niego mogą się dziać rzeczy dziwne. Nawet przy tradycyjnych połączeniach.

2. T-mobile (i inne polskie sieci również) nie ma hand over-ów między VoWiFi i siecią 3G. Dlatego połączenie było zrywane.


Witam. Przeszukuję forum na temat wifi caling, a że to nowość to zbyt wiele nie ma jeszcze w necie. Widzę że osoba o nicku Duke123 ma szerszą wiedzę w tym zakresie. Chciałem prosić o wskazówki co mam zrobić gdyż w iPhonie7 i 6s przy połączeniu przez wifi caling zrywa mi połączenia po kilkunastu sekundach. Nadmienię że w mojej miejscowości nie zasięgu żadna sieć. Myślałem że może to wina routera i zmieniłem na inny ale dalej jest tak samo. Cieszyłem się że nie mając zasięgu będę mógł dzwonić przez wifi a tu kicha. Może coś muszę zrobić żeby było dobrze a że się nie znam na tym to proszę pomoc. Pozdrawiam.

#12 landr

landr
  • 1396 posts

Posted 16 May 2017 - 08:06

Witam, żeby korzystać z wificalling, musisz mieć aktywną usługę u operatora.....i odpowiedni telefon-to masz (ph7 i 6s), w jakiej sieci masz telefon?, w T-mobile działa tylko w abonamencie, w Orange w abonamencie i na kartę(na kartę tylko w Polsce), w Play w abonamencie i na kartę w Polsce i za granicą. Wystarczy że jesteś podłączony do wifi, nie musisz mieć zasięgu komórkowego....wchodzisz w ustawienia telefonu włączasz rozmowy przez wifi, dalej musisz zaakceptować warunki sieci....przeniesie Cie....na strone, klikasz akceptuję i to wszystko......musisz być podłączony do wifi (routera). Nie ma nadmiernego zużycia baterii u mnie w SE, testowałem działa u mnie we wszystkich sieciach.


Edited by landr, 16 May 2017 - 08:10.


#13 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 posts

Posted 16 May 2017 - 09:08

WiFi Calling działa na iPhone 5s i nowszych. VoiceOverLTE od iPhone 6 i nowszych.

WiFi Calling przyda się w Polsce w domu kiedy masz tragicznie słaby zasięg w miejscu zamieszkania albo pracy i jesteś tam zalogowany do WiFi. Za granicą w hotelu z wykupionym dostępem do WiFi. 

Wybór operatora ma takie samo znaczenie jak odpowiedni telefon.

 

 

https://support.appl.../pl-pl/HT204040

 

Orange, T-Mobile i Play, z czego Play nie ma i nie będzie mieć Voice Over LTE.

 

Orange i T-Mobile zablokowały WiFi Calling za granicą dla ofert na kartę.

T-Mobile zablokował dla wszystkich z wyjątkiem kilku wybranych abonamentów.

 

Dokładniej, są to tylko dwa abonamenty

https://www.t-mobile...volte-i-vowifi/



#14 stap

stap
  • 53 posts

Posted 16 May 2017 - 11:20

Czy na iphonie 5s w orange na karte działa wifi calling



#15 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 16 May 2017 - 11:46

Czy na iphonie 5s w orange na karte działa wifi calling

 

Jeszcze nie.

Tutaj masz wszystko na ten temat: http://www.orange.pl/wificalling



#16 Danioo

Danioo
  • 1057 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 16 May 2017 - 13:42

Jeszcze nie.

Tutaj masz wszystko na ten temat: http://www.orange.pl/wificalling

Jak wymieniałem kartę SIM w Orange to pytałem się o 5s'a bo mamy takowego w domu i dowiedziałem się że Wi-Fi calling nie przewidują a VoLTE nie będzie bo wg. Orange żeby to dobrze działało potrzeba modemu LTE cat 4 a jak wiadomo 5s ma cat 3. W związku z powyższym kierownik salonu (akurat na niego trafiłem) mówił że na 5s nie będzie ani jednego ani drugiego. Na zwykła 6 prawdopodobnie będzie. Na mojej 7'ce w Warszawie działa to bardzo fajnie nie mam opóźnienia związanego z przełączeniem się z sieci LTE na 3G w trakcie wybierania numeru. Z Wi-Fi calling osobiście mam mały problem mianowicie telefon nie potrafi się przełączyć z niego na rozmowę po sieci i np. gdy w ogrodzie mam słaby zasięg albo w ogóle wychodzę z domu a rozmawiam po Wi-Fi to telefon całkowicie zrywa połączenie.


Edited by Danioo, 16 May 2017 - 13:45.

iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#17 stap

stap
  • 53 posts

Posted 16 May 2017 - 20:07

Jeszcze nie.

Tutaj masz wszystko na ten temat: http://www.orange.pl/wificalling

dziękuje za wyjaśnienia. Pozdrawiam



#18 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 16 May 2017 - 22:10

Wi-Fi calling nie przewidują a VoLTE nie będzie bo wg. Orange żeby to dobrze działało potrzeba modemu LTE cat 4 a jak wiadomo 5s ma cat 3. 

 

VoLTE nie będzie na pewno bo samo Apple twierdzi że usługa działa w modelu 6 i nowszych. VoWiFI będzie, tak twierdzą pracownicy operatora na oficjalnym forum: 

 

"Stan na dzień dzisiejszy wygląda tak, że współpracujemy z Apple, aby udostępnili VoWiFi również i na iPhony 5s i 5c".

 

Na moim iP7 przełączania rozmów WiFi<->VoLTE działa przyzwoicie. Może w ogrodzie masz bardzo słaby zasięg lub całkowity brak LTE, dlatego rozmowa jest zrywana.



#19 Danioo

Danioo
  • 1057 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 17 May 2017 - 07:43

VoLTE nie będzie na pewno bo samo Apple twierdzi że usługa działa w modelu 6 i nowszych. VoWiFI będzie, tak twierdzą pracownicy operatora na oficjalnym forum: 

 

"Stan na dzień dzisiejszy wygląda tak, że współpracujemy z Apple, aby udostępnili VoWiFi również i na iPhony 5s i 5c".

 

Na moim iP7 przełączania rozmów WiFi<->VoLTE działa przyzwoicie. Może w ogrodzie masz bardzo słaby zasięg lub całkowity brak LTE, dlatego rozmowa jest zrywana.

No właśnie  o dziwo nie - nadajnik Orange z LTE jest około 400-500 metrów od domu na dachu przychodni. Jak się dobrze wychylę przez okno z 1 piętra domu to go widać. Drugi około 1,5km. Zauważyłem że moja 7 na siłę próbuje utrzymać sygnał sieci Wi-Fi. Musze zobaczyć czy z LTE przełączy się na Wi-Fi. 


iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#20 Duke123

Duke123
  • 491 posts

Posted 17 May 2017 - 08:28

Zauważyłem że moja 7 na siłę próbuje utrzymać sygnał sieci Wi-Fi. Musze zobaczyć czy z LTE przełączy się na Wi-Fi. 

 

Moja wprost przeciwnie. Bardzo szybko reguje na pogorszenie jakości sygnału WiFi i przerzuca na LTE. Znika napis "Orange WiFi", chociaż sama ikonka WiFi pozostaje. 






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users