Witam ponownie!
Jestem nowy w komputerach Mac - miałem wczesniej taki sam model A1342 ale niestety zasilacz sie spalil przy okazji niszczac wejscie Magsafe - jako że był z komisu to oddali pieniądze - potem miałem MID 2010 z 330M ale musiłem się pozbyć i obecnie znowu zakupiłem A1342 do internetu, sporo podrózuje , a ciężko o tanią 13" ze spoko wydajnością - myślałem nad airem 2013 ale to koszt ok. 1600-2200zł w zależności od stanu i wielkości matrycy, ale dość off topu.
Kernel_Task nie osiąga u mnie zabójczych wartości 300% CPU jak czytałem na niektórych forach. Po prostu jestem nowy i wykres ,,system" zawsze jest pół na pół z ,,użytkownik" - może to normalne dlatego pytam, ponieważ zauważyłem, że laptop potrafi osiągnąć 85*C przy użyciu system 30% użytkownik 30% kiedy tylko przeglądam internet/youtube/skype. Zamieściłem screen o co chodzi z wykresem - to normalne, że jest takie użycie kernel_task?
Wiatraki pracują OK, mam wgrany SMCFanControl, aby pokazywał mi na górze temperaturę bo chcę mieć nad tym kontrolę i ustawiłem minimalną wartość RPM na 2500, ponieważ nadal jest cicho, a zawsze trochę niższe temperatury.
Sam rozebrałem maczka - zdjąłem heatsinka, zmieniłem pastę na Arctic Silver 5, wentylator wyczyszczony tak samo żeberka heatsinka.
Obecnie wgrałem Yosemite 10.10.5 - również temperatury tak potrafiły podskoczyć, ale obecnie wgrałem Webowe Drivery do 320M i testuje czy coś się zmieniło.
Zrobiłem testy TechToolem 9 i wszystko jest ,,passed" - jedynie jak miałem podłączony zasilacz to na baterii było 0,15A i pokazało failed, ale po odłączeniu zasialania 0,95A i jest passed.
Ogólnie pewnie dosyć zagmatwałem - TechTool używał procesora na 100% i temperatura nie podskoczyła ponad 71*C, więc najwyraźniej to większe użycie grafiki powoduje te skoki do 85*C - zobaczymy czy webowe drivery pomogą i będę informował.