Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Groovy Poradnik Makowy -01- Professor Fizzwizzle


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzyfar

krzyfar

    The Hunter

  • 5 642 postów
  • Płeć:

Napisano 03 lutego 2008 - 20:46

*
Popularny

Groovy Poradnik Makowy


przedstawia



Professor Fizzwizzle


Dołączona grafika Dołączona grafika


Noc czarna jak golf Stefana J. otulała mały domek na uboczu miasta. Jedno okno jarzyło się blaskiem, pewny znak że profesor Fizzwizzle wciąż pracuje. Mieszkańcy miasteczka woleli nie wiedzieć nad czym. O tym małym siwym naukowcu w okrągłych okularkach krążyły niesamowite opowieści. Podobno skonstruował armię robotów oraz przyśpieszył działanie Visty. Właściwie w to drugie wierzyli tylko pensjonariusze domów bez klamek... Za to to pierwsze, to szczera prawda. Co prawda te roboty profesor nazywał mechanicznymi pomocnikami, ale istniały. I były zdalnie sterowane. To, jak się okazuje, nie był dobry pomysł...

Profesor Fizzwizle produkcji Grubby Games to gra logiczno-zręcznościowa. Niesamowicie grywalna kolorowa przygoda, w której mały siwy profesorek rozwiązuje coraz trudniejsze zadania. Sama rozgrywka to połączenie rozwiązań znanych z takich nieśmiertelnych hitów jak Sokoban, Incredible Machines i Rick Dangerous opakowanych w ręcznie rysowaną grafikę i sporą dawkę humoru.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Profesor biega po platformach i drabinach, przestawia skrzynki, beczki i magnesy. Używa różnych dodatkowych gadżetów zwiększających ilość możliwych kombinacji. Krótko podsumowując: sam miód. Gra płynnie wprowadza gracza w reguły w niej panujące. Kolejne poziomy pozwalają na używanie coraz większej ilości przedmiotów. Dzięki temu brak jest poczucia zagubienia na początku rozgrywki.

Tymczasem w mieszkaniu profesora...
- Ufff... to był pracowity dzień. Noc też. Padam z nóg. Wyłączę roboty i idę spać.
Jak pomyślał tak zrobił. Zmęczony nie zauważył, że zamiast nacisnąć wyłącznik przekręcił pokrętło. To nie było takie zwykłe pokrętło. Odpowiadało za parametr „przyjazności” wobec ludzi. Im bardziej w lewo, tym robot stawał się bardziej przyjacielski. Im bardziej w prawo, tym bardziej robot stawał się groźny. Sam profesor nie do końca wiedział do czego miało mu to być potrzebne. To było raczej ryzykowne. Z drugiej strony czasy robiły się coraz bardziej niebezpieczne, więc pokrętło zostało.
Profesor Fizzwizzle w roztargnieniu przekręcił je do oporu. W prawo.


Gra wita bardzo sympatycznym ekranem głównym, na którym profesor Fizzwizzle pracuje w skupieniu. Z poziomu głównego menu można rozpocząć nową rozgrywkę, ustawić parametry oraz przejrzeć galerię zdjęć. Kolejne poziomy są dostępne z poziomu mapy, po której porusza się profesor. Dostępne są na niej także informacje dotyczące postępów w grze. Gra zapisuje postępy automatycznie w miarę rozwiązywania kolejnych łamigłówek.

Dołączona grafika Dołączona grafika


Roboty oszalały! Rozpętało się piekło. Roboty jeździły w wariackim stylu po całym domu tak jak mieszkańcy przeciętnego miasta wyjeżdżający na długi weekend. W końcu złapały profesora. Krzyczał, żeby go zostawiły, ale one nie słuchały. Z wielkim hukiem wyrzuciły go z własnego domu. Jego! Ich konstruktora i stworzyciela! Oraz dostawcę prądu i części zamiennych. Co za niewdzięczność.

W grze wiele zależy od otoczenia, w którym znajdzie się profesor. Istnieją 3 rodzaje terenu:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


zwykły – profesor może się po nim normalnie poruszać w każdym kierunku. Przedmioty przesuwają się bez problemu.
piaszczysty – profesor porusza się normalnie, ale przedmioty nie dają się przesuwać.
lodowy – wszystko raz wprawione w ruch (łącznie z profesorem) ślizga się do napotkania przeszkody. Po zatrzymaniu się na lodzie nie można ruszyć się ponownie.


To nie był koniec kłopotów profesora. Gdyby mógł wrócić do głównego laboratorium, to za pomocą pilota mógłby wyłączyć roboty. Niestety roboty pozbierały z całego domu wszystko co tylko się dało i zbudowały mnóstwo zmyślnych pułapek i barykad. Droga do laboratorium wydawała się nie do pokonania. Skrzynie, magnesy, windy, beczki, a nawet kostki lodu blokowały dostęp. I oczywiście wszędzie kręciły się też roboty...

Zestaw przedmiotów, które można wykorzystać do rozwiązania łamigłówki jest całkiem pokaźny. Dodatkowo możliwość ich oddziaływania na siebie i tworzenia kombinacji podnosi złożoność problemu. Wbrew pozorom nie jest to utrudnieniem. Wszystkie możliwe kombinacje są łatwe do przewidzenia i jeszcze łatwiejsze do wykorzystania.

http://images.myapple.pl/GPM/odcinek_01/item01.jpg http://images.myappl...k_01/item02.jpg http://images.myappl...k_01/item03.jpg http://images.myappl...k_01/item05.jpg http://images.myappl...k_01/item06.jpg

http://images.myappl...k_01/item13.jpg



skrzynki - istnieją w dwóch rodzajach. Drewniane i metalowe. Obydwa rodzaje można przesuwać. Przydają się do naciskania przycisków, obciążania wind i blokowania robotów. Do metalowych skrzynek przyczepiają się magnesy.
beczki - podobne w użyciu do skrzynek. Profesor potrafi na nich balansować i przemieszać się co daje dodatkowe możliwości.
magnesy - przyczepiają się do metalowych przedmiotów. Mają wiele zastosowań.
bramki - są kolorowe. Bramkę można otworzyć przyciskiem o takim samym kolorze. Po zablokowaniu przez dowolny przedmiot ulegają zniszczeniu i pozostają otwarte.
windy - pozwalają przemieszczać się miedzy poziomami.
roboty - ścigają profesora, kiedy znajdzie się w ich polu widzenia. Głównie utrudniają grę, choć czasem ich pomoc jest niezbędna do ukończenia poziomu. Robot zostaje unieruchomiony po upuszczeniu mu na głowę przedmiotu.
odbijacze - odbijają wszystko co w nie uderzy. Szczególnie przydatne w połączeniu z beczkami.


Przedmioty specjalne. Profesor może je zebrać i wykorzystać w dowolnym momencie. Po aktywowaniu zachowują się jak ich normalne wersje. Dzięki swojej mobilności pozwalają dotrzeć do miejsc normalnie niedostępnych.


http://images.myapple.pl/GPM/odcinek_01/item09a.jpg http://images.myappl..._01/item09b.jpg http://images.myappl..._01/item09c.jpg


Skrzynka, magnes i beczka. Potrafią aktywować przyciski, blokować roboty i pomagać profesorowi wejść w miejsca, do których nie może dosięgnąć. Należy używać ich z rozwagą, gdyż ich liczba jest ograniczona a każdy przedmiot musi być umieszczony w odpowiednim miejscu łamigłówki.

Dodatkowe urządzenia. Profesor potrafi używać także kilku urządzeń, które mają wpływ na zachowanie się innych przedmiotów. Podobnie jak przedmioty specjalne są one porozrzucane po planszy i po zdobyciu można ich użyć raz w dowolnym momencie.


http://images.myappl...k_01/item10.jpg http://images.myappl...k_01/item11.jpg http://images.myappl...k_01/item12.jpg


gwizdek - przywołuje roboty. Przydatny, jeśli jest potrzeba wykorzystania robota jako elementu układanki.
E.M.P. - dezaktywuje na moment wszystkie magnesy na planszy.
zamrażacz - zamraża dowolny przedmiot. Zamrożone przedmioty ślizgają się po każdym rodzaju powierzchni.


Gra oferuje oszołamiająca liczbę poziomów. 210 sztuk plus edytor! Wszystkie poziomy gry są zaprojektowane ze smakiem, dbałością o szczegóły oraz sporą dawka humoru. Profesor pojawia się na planszy za pomocą teleportu. Celem gracza jest doprowadzenie go do drugiego teleportu umożliwiającemu mu przejście do następnego poziomu.


http://images.myappl...1/p5_level1.jpg http://images.myappl...1/p9_level2.jpg


Na planszach często pojawiają się bloki lodu z zamrożonymi w środku zwierzętami. Profesor porusza się z gracją. Nie szkodzą mu upadki z dowolnej wysokości. Pozostawiony sam sobie zaczyna tupać zniecierpliwiony albo tańczyć. To trzeba zobaczyć! W grze nie ma ograniczenia czasowego. Można w spokoju analizować sytuację i szukać drogi do rozwiązania zagadki. Ciekawostką jest opcja automatycznego rozwiązania poziomu. W dowolnym momencie można ją wywołać z menu. Dzięki tym podpowiedziom gra nie powoduje irytacji znanej z innych produkcji.

Co kilka etapów w ramach bonusu w galerii pojawia się nowe zdjęcie. Galeria jest zlokalizowana na drzwiach lodówki. Dzięki zdjęciom poznajemy wesołe życie profesora przed fatalnym wypadkiem z pilotem zdalnego sterowania

http://images.myapple.pl/GPM/odcinek_01/p5_newfoto.jpg http://images.myappl.../p8_galfoto.jpg


Profesor Fizzwizzle stojąc na zewnątrz domu intensywnie myślał. A myśleć potrafił jak nikt inny na świecie. Nagle zmarszczył brwi.
- Nikt nigdy nie wyrzucił mnie z własnego domu. Nigdy się nie poddam! Wrócę tam i naprawię te roboty! Przestawię pokrętło i wszystko wróci do normy. Tak rzekłem i nie nazywam się Fizzwizzle jeśli tak się nie stanie!
Na twarzy profesora pojawił się uśmiech. Miał plan. A plany realizował perfekcyjnie...



Własnym zdaniem:

Ta gra jest po prostu genialna. Po tym jak ją uruchomiłem nie mogłem się już od niej uwolnić. Mało tego... Moja lepsza połówka gra w nią na okrągło i z tego co widzę, już mnie wyprzedziła o kilka etapów. A moje kochanie raczej nie należy do miłośniczek gier. Ostrzegam! Ta gra jest bardziej wciągająca niż orzeszki. Raz zaczniesz to już nie przestaniesz... Miodność jest na najwyższym poziomie, do tego dobra grafika i nie przeszkadzająca muzyka. Po prostu blisko ideału. Zdecydowanie warto ją mieć lub przynajmniej pograć w wersji demo.

http://images.myapple.pl/GPM/odcinek_01/p2_load.jpg


Na skróty:

Gra: Profesor Fizzwizzle
Producent: Grubby Games
Gatunek: logiczno-zręcznościowa
Typ: Shareware
System: MacOSX, Linux, Windows
www: FizzBall, Professor Fizzwizzle, and Professor Fizzwizzle and the Molten Mystery - Grubby Games
Cena: 19.97$ (około 50,00 zł)



Wymagania minimalne:


MacOSX
266MHz , Intel lub PPC
128MB RAM
22MB HDD
Linux
Pentium 266MHz
128MB RAM
22MB HDD
Windows 95/98/2000/ME/XP/Vista
Pentium 300MHz
192MB RAM
16MB HDD

krzyfar@myapple 2008



#2 MaUSeRoSS

MaUSeRoSS
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lutego 2008 - 21:00

Świetna gra :) już się uzależniłem :)

#3 Simborek

Simborek
  • 1 272 postów
  • SkądZewsząd. Obywatel Świata.

Napisano 03 lutego 2008 - 21:01

Hm, szkoda tylko, że kosztuje... ...w życiu nie ma nic za darmo ;)

#4 MaUSeRoSS

MaUSeRoSS
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lutego 2008 - 21:03

Żeby każda gra tyle kosztowała... :)

#5 adix666

adix666
  • 530 postów
  • SkądPoznań, Wielkopolskie

Napisano 03 lutego 2008 - 22:04

Jest duzo fajnych darmowych gier np. MMORPG. Tylko nie na Maca na razie :(

#6 turszmit

turszmit
  • 194 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 lutego 2008 - 22:17

Przyjemna, owszem, ale też otwierająca "z hukiem" dział - potwierdza moją opinię, że gry na maca jak w przeważającej części infantylne... przeznaczone raczej dla dzieci.

#7 krzyfar

krzyfar

    The Hunter

  • 5 642 postów
  • Płeć:

Napisano 03 lutego 2008 - 22:25

Przyjemna, owszem, ale też otwierająca "z hukiem" dział - potwierdza moją opinię, że gry na maca jak w przeważającej części infantylne... przeznaczone raczej dla dzieci.


Pograj chwilę dłużej. Uwierz mi że zmienisz zdanie co do infantylności ;)

#8 turszmit

turszmit
  • 194 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 lutego 2008 - 22:31

"Zgrałem" demo i takie mam odczucie, nie będę kupował pełnej wersji, żeby sprawdzić, czy się aby nie zmieni...

#9 krzyfar

krzyfar

    The Hunter

  • 5 642 postów
  • Płeć:

Napisano 03 lutego 2008 - 22:47

Groovy Poradnik Makowy


przedstawia



Professor Fizzwizzle


Dołączona grafika Dołączona grafika

Przyszła pora na obiecany "One More Thing".

Firma Grubby Games specjalnie dla portalu MyApple zaoferowała licencję na grę Professor Fizzwizzle do rozlosowania!

Oto zdjęcie ekipy która stworzyła grę:

Dołączona grafika



Aby wziaść udzial w konkursie i wygrać grę Professor Fizzwizzle należy:

1. Poprawnie odpowiedzieć na pytanie: Jak brzmi imię i nazwisko CEO firmy Grubby Games?

2. Przesłać odpowiedź za pomocą Prywatnej Wiadomości wpisując w temacie GPM Konkurs a w treści wiadomości prawidłową odpowiedź.

3. Czekać na wyniki :) Odpowiedzi można wysyłać do czasu opublikowania opisu następnej gry.

Podobne konkursy będą organizowane przy okazji recenzji kolejnych gier. Pozostańcie czujni!



#10 JędrekMac

JędrekMac
  • 1 712 postów
  • SkądŁódź

Napisano 03 lutego 2008 - 23:48

mnie się nie podoba

#11 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 lutego 2008 - 23:48

A ja gralem caly tydzien. Moze zdziecinnialem na stare lata... Tak, chyba tak :D

#12 51m0n

51m0n
  • 6 980 postów

Napisano 04 lutego 2008 - 00:21

A ja tam wolę coś takiego niż super ekstra grafikę 8D i zerową grywalność ;)

#13 tomasz

tomasz

  • 10 988 postów
  • Płeć:
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 04 lutego 2008 - 00:47

Że w konkursie udziału brać nie mogę (wiadomo chyba dlaczego) to tę grę muszę kupić :)

#14 brzoza

brzoza
  • 207 postów
  • Skądokolice Bydgoszczy

Napisano 05 lutego 2008 - 15:58

Grałem w tą gre w tydzień. Bardzo mi się podobała. Czekam na następną gierkę w tym poradniku:lol:

#15 krzyfar

krzyfar

    The Hunter

  • 5 642 postów
  • Płeć:

Napisano 05 lutego 2008 - 20:21

Grałem w tą gre w tydzień. Bardzo mi się podobała. Czekam na następną gierkę w tym poradniku:lol:


Kolejna będzie na dniach. A do profesorka też jeszcze wrócimy ;)

#16 krzyfar

krzyfar

    The Hunter

  • 5 642 postów
  • Płeć:

Napisano 08 lutego 2008 - 09:18

Dziś o północy zamykamy konkurs. Chwilę później poznamy zwycięzcę. Ostatnia szansa na udzielenie odpowiedzi w konkursie :)

---- Dodano 09-02-2008 o godzinie 08:37 ----
Czas zakończyć konkurs :)

Prawidłowa odpowiedź to: Ryan Clark

Lista osób które odpowiedziały poprawnie:

1. lantiz
2. marcin_sz-n
3. heretique
4. mackay
5. n0wy
6. easyrider
7. jubaba
8. brzoza
9. Bombee
10. sokl
11. Tymi
12. pawel_l
13. robbie
14. pirat-ust
15. Mirinur
16. lukaszbaj
17. Mieszko
18. przemekf
19. SP1D3R
20. mekintosz
21. Psiaku
22. ximian
23. Jarperto
24. andy76
25. michal_k
26. mgrod
27. macles
28. rabkins
29. iWP
30. Redok
31. michauex
32. Gadek
33. ARS
34. Zierek
35. Busiek
36. bash3r
37. Tymcio777
38. donhimol
39. wasil16
40. scurvy_shadow
41. edi15ta@gazeta.pl
42. bachoo
43. im@t
44. Falcon
45. internex

---- Dodano 09-02-2008 o godzinie 09:00 ----

Szczęśliwym zwycięzcą zostaje: numer 28 - rabkins

Dołączona grafika

Gratulujemy!



Pozostałym uczestnikom życzymy szczęścia w kolejnych konkursach. Na pewno będą! :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych