
MacBook Pro Retina - Czarny Ekran (sam komputer działa)
#1
Napisano 23 lutego 2017 - 11:10
Szukałem podobnego tematu na forum, ale niestety nie umiem znaleźć Wiec pozwoliłem sobie zrobić nowy. Problem mam następujący z moim MBP z Retina (2014) - wczoraj rano użytkując Windowsa (przez Bootcamp ) zamknąłem normalnie jego pokrywę i następnie wieczorem chciałem go pierwszy raz wybudzić ale się nie udało - wiec przycisnąłem przycisk włączania i go wyłączyłem po czym odpaliłem No i.. lipa. Ekran MacBooka jest czarny, pojawia się tylko dźwięk startowy. Podłączyłem go pod ekran zewnętrzny i w momencie odpalania komputer wykrywa drugi monitor i na niego przełącza się - wczytuje się panel do zalogowania i jak loguje się na konto to następuje pasek postępu po czym - Zewnetrzy monitor traci sygnał a na MacBooku następują można powiedzieć podświetlenie i to na tyle - oba czarne ekrany. Co do windowsa - przy zewnętrznym ekranie można się do niego zalogować ale oczywiście obraz jest tylko na drugim ekranie...
Ktoś z Was ma pomysł co mogło się podziać? Czy to może być wina software czy na pewno hardware?
#2
Napisano 23 lutego 2017 - 11:12
Zrób reset SMC i PRAM.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#3
Napisano 23 lutego 2017 - 11:39
#4
Napisano 23 lutego 2017 - 15:46
jakieś inne pomysły?
Może i by były gdyś zastosował się do tego ogłoszenia. Skąd możemy wiedzieć czy to Retina z dedykowaną czy tylko z integrą?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Napisano 23 lutego 2017 - 17:03
Sorry za niedoczytanie tamtego postu - jest to model z 2014 roku z intgerą (totalna podstawa konfiguracyjna).
#6
Napisano 23 lutego 2017 - 17:50
Czytaj ze zrozumieniem :
- Podanie modelu sprzętu wraz z rokiem produkcji (nie datą zakupu!). Podanie tego w tytule wątku dodatkowo ułatwi wyszukiwarce i innym użytkownikom odszukanie tematu w przyszłości
- Zainstalowanego systemu
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#7
Napisano 23 lutego 2017 - 18:11
Teraz niestety nie wiem jak sprawdzić jaka jest dokładna wersja systemu - nie mogę zalogować się do Maka, natomiast robiłem aktualizacje na bieżąco więc prawdopodobnie jest raczej najnowsza wersja (na pewno jest Sierra - być może najnowsza poprawka jeszcze jest nie zainstalowana).
#8
Napisano 23 lutego 2017 - 18:58
Spróbuj wystartować ze starszego systemu (np. 10.11) z dysku USB. Zobacz czy tak samo będzie się zachowywać. Sugerowałoby to problem hardwarowy. Co prawda jak będzie działać poprawnie nie oznacza 100% problemu softwarowego (np. uszkodzenie plików użytkownika na 10.12) ale można w takim przypadku pokusić się na reinstalacje systemu (nałożenie nowego systemu na stary). Używałeś takich "cudów" jak MacKeeper, CleanMyMac itp?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#9
Napisano 01 marca 2017 - 19:57
Temat do zamknięcia - komputer naprawiony - pómógł restart NVRAMu i PRAMU (tutaj mała podpowiedź - nie działa to jeśli ma się zabezpieczone wejście do zarządzania dyskiem hasłem - trzeba je najpierw usunąc ;-))
Dziękuje za pomoc!
#10
Napisano 01 marca 2017 - 20:40
Pisałem abyś to zrobił, bo dużo razy mi to pomogło w takich przypadkach.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych