Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mail.app nieprawidłowo synchronizuje wiadomości poprzez IMAP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 garniturowiec

garniturowiec
  • 2 postów

Napisano 13 lutego 2017 - 20:33

Dobry wieczór,
 
mam następujący problem z kontami email skonfigurowanymi jako IMAP:
 
Opis problemu:
1. Otrzymuję wiadomość, która mnie nie interesuje. Wiadomość odczytuję na komputerze (Mac OS Sierra i natywny klient poczty mail.app) i natychmiast ją kasują.
Wiadomość znika zarówno na komputerze oraz oczywiście dzięki ustawieniu IMAP na iPhone.
 
2. Za jakiś czas (powiedzmy po 30 minutach) otrzymuję nową wiadomość, tym razem dla mnie ważną. Wiadomość odczytuję na iPhone i zostawiam w skrzynce tak abym mógł za chwilę odczytać ją na komputerze. Kiedy otwieram program mail.app w skrzynce pojawia się wiadomość mało ważna, którą skasowałem 30 minut temu. Tym razem jednak czas otrzymania tej wiadomości jest identyczny jak wiadomości ważnej na iPhone. Jeśli wiadomość jest dla mnie wyjątkowo ważna i zaznaczyłem ją jakimś atrybutem w skrzynce na iPhone, ten sam atrybut widoczny jest na komputerze. Innymi słowy IMAP łączy ze sobą te 2 wiadomości.
 
3. Kiedy wykasuję wiadomość na komputerze (bo przecież nie jest ważna) to równocześnie znika mi na iPhone ważna wiadomość.
 
Nie mam pojęcia co robię źle, odinstalowałem konta, zainstalowałem ponownie, podjąłem wszystkie proponowane w sieci działania na problemy z mail.app… co mogę więcej zrobić już nie wiem.
 
Proszę o pomoc.



#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 14 lutego 2017 - 15:31

Co to za serwer pocztowy?

 

Jakie masz foldery poustawiane na serwerze pocztowym?

W jakiej hierarchii są te foldery na serwerze pocztowym?

Czy prawidłowo jest ustawiona widoczność w kliencie IMAP na serwerze pocztowym?

Czy prawidłowo są zmapowane foldery serwera pocztowego ze skrzynkami w programie? 

 

Próbowałeś wszystkiego... czyli właściwie czego?

 

Czy telefon ORAZ komputer na 100% są ustawione jako IMAP?

 

Czy testowałeś co tak właściwie się dzieje po skasowaniu wiadomości na telefonie / komputerze weryfikując to na serwerze pocztowym?



#3 garniturowiec

garniturowiec
  • 2 postów

Napisano 16 lutego 2017 - 15:50

Hej,

dziękuję za pytania, postaram się odpowiedzieć to co wiem.

Dodatkowe info jest takie, że na serwerze wszystko działa dobrze, sprawdził to dla mnie pracownik technicznej infolinii.

 

poniżej odpowiedzi:

Co to za serwer pocztowy?

Nazwa.pl - Activ

 

Jakie masz foldery poustawiane na serwerze pocztowym?

Nie wiem czy rozumiem pytanie, nie mam żadnego folderu, tylko inbox.

 

W jakiej hierarchii są te foldery na serwerze pocztowym?

Nie potrafię odpowiedzieć

 

Czy prawidłowo jest ustawiona widoczność w kliencie IMAP na serwerze pocztowym?

Myślę, że tak, zmieniałem ustawienia ze 100 razy, ostatecznie mam ustawione wg instrukcji nazwa.pl

 

Czy prawidłowo są zmapowane foldery serwera pocztowego ze skrzynkami w programie? 

Wg instrukcji z internetu

 

Próbowałeś wszystkiego... czyli właściwie czego?

Usuwałem konto, dodawałem konto, zmieniałem porty, włączałem i wyłączałem SSL, itd. Zainstalowałem sobie innego klienta (sparrow) i wszystko działa idealnie. Ja potrzebuję jednak możliwość tworzenia folderów lokalnych na dysku, a tego sparrow nie umożliwia.

 

Czy telefon ORAZ komputer na 100% są ustawione jako IMAP?

Tak, są.

 

Czy testowałeś co tak właściwie się dzieje po skasowaniu wiadomości na telefonie / komputerze weryfikując to na serwerze pocztowym?

Po skasowanie wiadomości znika ona z każdego urządzenia oraz z serwera.

 

pozdrawiam!



#4 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 17 lutego 2017 - 10:38

Ogólnie nazwa.pl nie wspiera w pełni Mail na maku. Zawsze "coś" będzie nie tak.

 

Podsumowując:

- serwer pocztowy - nazwa.pl

- nie masz swojej własnej dodatkowej hierarchii folderów pocztowych

- domyślne mapowanie folderów w Mail

- komunikacja między klientem pocztowym działa poprawnie -> ustawienia logowania i komunikacji są OK.

 

Problem jest w tym, że dane nie synchronizują się w sposób prawidłowy między klientem pocztowym a serwerem.

 

Proponuję:

- Upewnij się, że w ustawieniach programu Mail, na zakładce konta w sekcji postępowanie problematycznego konta pocztowego masz odpowiednio odwzorowane skrzynki pocztowe.

Przykładowo skrzynka robocze lub kosz powinny wskazywać na skrzynkę nazwa.pl a nie na skrzynkę Na moim Maku.

W ten sposób wskazujesz programowi gdzie ma przechowywać odpowiednie wiadomości.

 

- Upewnij się, że serwer pocztowy prawidłowo przedstawia swoje możliwości klientowi pocztowemu.

W tym celu musisz zalogować się przez www na swojego klienta poczty w nazwa.pl i w ustawieniach poczty sprawdzić dokładnie ustawienia / postępowanie IMAP. Szukaj rzeczy związanych z widocznością folderów w klientach imap, ustawienia dotyczące obsługi usuwanych wiadomości lub wiadomości przenoszonych do kosza.

 

- Wymuś synchronizację klienta pocztowego z serwerem pocztowym:

Mail -> Skrzynka pocztowa -> synchronizuj

Mail -> skrzynka pocztowa -> przebuduj

Oczywiście musisz dać czas programowi na zakończenie swoich czynności, w tym celu wywołaj okno aktywności - Mail -> Okno -> aktywność

 

- Zweryfikuj co takiego klient pocztowy wyprawia.

Po przeniesieniu wiadomości do kosza w kliencie pocztowym serwer pocztowy powinien odwzorować to samo zdarzenie, a następnie "wypchnąć" tą zmianę do innych klientów.

Nie wiem czy nazwa.pl obsługuje połączenie IDLE (czyli utrzymuje puste połączenie w ciągłej gotowości), być może wykonuje synchronizacje co jakiś czas tylko i stąd są problemy gdy na dwóch urządzeniach robisz dwie różne zmiany tuż po sobie - serwer w takiej sytuacji powinien zrobić rollback w obu klientach do formy "najmniej szkodliwej" - czyli przywraca pousuwane wiadomości bo jest to potencjalnie szkodliwa czynność i lepiej jest ją cofnąć niż wypchnąć do wszystkich urządzeń.

 

Możesz to sprawdzić dzięki oknie aktywności o którym pisałem wcześniej. Odpal je i usuń wiadomość przez WWW. Zobacz jak na to reaguje klient pocztowy na kompie. Zrób coś podobnego na telefonie i sprawdź. Zrób to na komputerze i zobacz czy strona WWW się odświeży. Nic nie przyśpieszaj, poobserwuj jak to się zachowuje.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych