Witam,
Natrafiłem na ofertę iPhone 6S Plus 64gb 'nowy' z wymiany.
Otrzymałem imei i wklepałem na stronie apple oraz innych.
Z tego co można zauważyć, wygląda na to, że telefon jest już jakby po gwarancji, natomiast nieaktywowany(?!)
Rozumiem, że to jest refurb applowski, tak???
Gwarancja ponoć jest 12 miesięcy producenta po uruchomieniu sprzętu... no więc gdzie leży prawda?

Nowy, ale po gwarancji?! O co biega?

Najlepsza odpowiedź macsupport , 07 lutego 2017 - 12:43
Napisałem Ci, a Ty dalej drążysz i tworzysz teorie spiskowe. Jest to nowy telefon, wydamy z serwisu Apple 27 stycznia. A gwarancja zawsze leci od daty zakupu albo od dnia wymiany, nawet jak telefon nie był aktywowany.
Przejdź do postu
#1
Napisano 07 lutego 2017 - 07:38
#2
Napisano 07 lutego 2017 - 08:04
Jeżeli iPhone był kupiony poza polską dystrybucją i wymieniony na odnawiany, to gwarancja jest 3 miesiące, albo do końca gwarancji pierwszego iPhone'a. Zależy, który okres jest dłuższy.
12 miesięcy dostajesz, jeżeli pierwszego ajfona kupiłeś z dystrybucji polskiej.
Użytkownik cesiu111 edytował ten post 07 lutego 2017 - 08:05
- czif117 lubi to
#3
Napisano 07 lutego 2017 - 08:12
Wątek pewnie poleci do kosza bo temat był poruszany wielokrotnie. Nie sugeruj się zapisami z bazy. Telefon z wymiany ma nową 12-miesięczną gwarancję producenta (o ile pierwotny egzemplarz pochodził z polskiej dystrybucji): http://www.apple.com...l-warranty.html
- czif117 lubi to
#4
Napisano 07 lutego 2017 - 08:27
To zapisy w bazie co oznaczają? Taki telefonik już miał miejsce kiedyś być używany, lecz wymienili wszystko oprócz płyty głównej?
#5
Napisano 07 lutego 2017 - 08:32
ja miałem wymieniany i w systemie jest jako po gwarancji, choć na dukument wymiany z Cortland mam dodatkowy rok
MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI
#6
Napisano 07 lutego 2017 - 08:40
To zapisy w bazie co oznaczają? Taki telefonik już miał miejsce kiedyś być używany, lecz wymienili wszystko oprócz płyty głównej?
Zapisy są "przeniesione" z pierwotnego telefonu (oddanego przez sprzedawcę do naprawy). Jeżeli masz dowód wymiany z autoryzowanego serwisu to po kontakcie z infolinią Apple zapisy zostaną zaktualizowane i w systemie będzie widoczna gwarancja.
#7
Napisano 07 lutego 2017 - 08:41
Ponoć te z pazia i listopada mają ten problem z wyłączaniem się na mrozie. i drugie 'ponoć' to że to nie jest wina samej baterii, więc nie wiem czy warto brać takiego z płytą główną z pazia/listopada, mimo że ma resztę nową...
#8
Napisano 07 lutego 2017 - 08:48
Jak chcesz żeby gwarancja była widoczna to dzwonisz na infolinię przesyłasz dowód zakupu oraz dokument wymiany. Gwarancja nie leci od uruchomienia czy aktywacji tylko od daty wymiany.
- czif117 lubi to
#9
Napisano 07 lutego 2017 - 09:09
Tylko kwestia tej płyty głównej. To jest ta pierwsza (październik/listopad). Czy nie będzie miała wyłączania przy mrozie na 30% baterii.
#10
Napisano 07 lutego 2017 - 09:24
Tylko kwestia tej płyty głównej. To jest ta pierwsza (październik/listopad). Czy nie będzie miała wyłączania przy mrozie na 30% baterii.
O czym Ty piszesz? Ze screenów wynika ze Twój telefon został wyprodukowany w sierpniu 2016. Na jakiej podstawie twierdzisz że płyta jest z października 2015 r?
#11
Napisano 07 lutego 2017 - 11:04
O czym Ty piszesz? Ze screenów wynika ze Twój telefon został wyprodukowany w sierpniu 2016. Na jakiej podstawie twierdzisz że płyta jest z października 2015 r?
A po czym to się sprawdza i w jaki sposób? Ja zakładałem po szacowanej dacie zakupu, nie umiem inaczej.
#12
Napisano 07 lutego 2017 - 11:13
Kilka spraw:
1. Nie wiesz czy telefon jest nowy czy odnowiony i nigdy się tego nie dowiesz.
2. Nawet jeśli jest odnowiony to telefon dostaje nowy numer seryjny oraz imei - wg. numeru seryjnego data produkcji to będzie data przeprogramowania / odnowienia więc może być info że telefon ma miesiąc a płyta jest października.
3. Domyślnie po wymianie gwarancja przechodzi ze starej jednostki - więc może być sytuacja gdzie po aktywacji wyskoczy informacja że jest już po gwarancji wtedy zgodnie z dokumentem wymiany może zostać poprawiona na poprawną w systemie po przedstawieniu dokumentów i dowodu zakupu.
4. Masz gwarancję więc czym się martwisz ?
5. Jeśli ci to nie odpowiada kup nowy za 3600-3700zł lub wersje 128GB za 3900zł.
- czif117 lubi to
#13
Napisano 07 lutego 2017 - 11:17
Nie czaje po co ten numer IMEI zamazujesz na zdjęciach? To jakaś tajemnica? Kradziony masz ten telefon? Jak już to bądź konsekwentny i zamaż też numer seryjny.
Sprawdziłem:
Telefon pochodzi z TMobile Polska. Jest nowy, został wymieniony 27 stycznia 2017. Jeśli masz fakturę zakupu pierwszego telefonu z TMobile i potwierdzenie jego wymiany na tę sztukę z serwisu autoryzowanego to należy się nowa gwarancja 12 miesięcy od 27 stycznia.
- czif117 i maciek5s lubią to
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#14
Napisano 07 lutego 2017 - 12:33
Czyli rozumiem, że gwarancja już leci, nie jest to refurb(?) i data producji odbiega od daty tych, które są podatne na mróz.
Edytowano:
Jednak mam watpiwosci ze to jest sztuka oddana przez kogos kiedyś na gwarancje, naprawiona i oddana obecnemu reklamodawcy jako nowy telefon, czy tak moze być?
Użytkownik Paviano edytował ten post 07 lutego 2017 - 12:41
#15
Napisano 07 lutego 2017 - 12:43 Najlepsza odpowiedź
Napisałem Ci, a Ty dalej drążysz i tworzysz teorie spiskowe. Jest to nowy telefon, wydamy z serwisu Apple 27 stycznia. A gwarancja zawsze leci od daty zakupu albo od dnia wymiany, nawet jak telefon nie był aktywowany.
- czif117 lubi to
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#16
Napisano 07 lutego 2017 - 12:48
Dziękuję wam za pomoc
#17
Napisano 07 lutego 2017 - 13:15
Edytowano:
Jednak mam watpiwosci ze to jest sztuka oddana przez kogos kiedyś na gwarancje, naprawiona i oddana obecnemu reklamodawcy jako nowy telefon, czy tak moze być?
Może tak być nawet Apple o tym informuje w warunkach gwarancji. Nie ma możliwość sprawdzić czy to nowy czy odnowiony egzemplarz więc jeśli nie odpowiada ci taki sprzęt to kup w sklepie za 3900zł.
- czif117 lubi to
#18
Napisano 07 lutego 2017 - 13:39
Może tak być nawet Apple o tym informuje w warunkach gwarancji. Nie ma możliwość sprawdzić czy to nowy czy odnowiony egzemplarz więc jeśli nie odpowiada ci taki sprzęt to kup w sklepie za 3900zł.
Raczej decydowałbym się już wtedy na zakup 7 Plusa ze Stanów za 3200.
Oba telefony są mocne, ale przeskok z 5s'a i tak będzie już fajny, także pojadę po ten telefonik, o którym mowa w temacie
#19
Napisano 07 lutego 2017 - 22:33
... Telefon z wymiany ma nową 12-miesięczną gwarancję producenta (o ile pierwotny egzemplarz pochodził z polskiej dystrybucji): http://www.apple.com...l-warranty.html
... i o ile wymiana nastąpiła w ramach "wykonania obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple".
Przy wymianie (odpłatnej) telefonu np. po zalaniu - może być tylko 90 dni.
Pomogłem ? - Lubię to
#20
Napisano 08 lutego 2017 - 18:28
Ani to, ani to.
Telefon był reklamowany w T-Mobile po ponad roku od użytkowania telefonu
Gwarancja ten telefon liczy się od dnia zakończenia naprawy.
Użytkownik Paviano edytował ten post 08 lutego 2017 - 19:20
#21
Napisano 08 lutego 2017 - 19:37
Są 2 opcje albo wymiana gwarancyjna albo wymiana pogwarancyjna odpłatna. Liczy się to co jest na protokole wpisane.
Jeśli wymiana gwarancyjna w to w ramach gwarancji bezpłatnie - wtedy jest rok gwarancji od nowa.
Jeśli pogwarancyjna to po okresie gwarancji lub w wyniku winy użytkownika - nie ma znaczenia czy płaci za nią ubezpieczyciel, operator sprzedawca czy sam użytkownik telefonu wtedy jest 90dni od daty na protokole.
#22
Napisano 08 lutego 2017 - 19:45
Rękojmia. Telefon już jest na nowej gwarancji do końcówki stycznia 2018
#23
Napisano 08 lutego 2017 - 19:47
Czyli wymiana pogwarancyjna - powinien mieć 90dni pewnie konsultant na infolinii tego nie zweryfikował.
#24
Napisano 08 lutego 2017 - 19:55
Też mi się tak wydaje, dlatego troszkę nad tym się głowiłem.
Dobrze, że wyszło jak wyszło.
Jestem zadowolony z telefonu, przyszedł na 9.3.3, trzeba mu wgrać nowego iOS'a i czekać na 10.3
Dzięki Wam wszystkim za pomoc
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych