Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Odmowa naprawy iPhone 6s.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 15:47

Witam,

 

chciałbym opisać wam sytuacje którą zastałem w związku z moim iPhonem 6s.

 

W okolicach października zauważyłem iż mój telefon zaczyna się wyłączać gdy bateria wskazuje w okolicach 30% baterii.

 

Gdy sytuacja zaczęła się powtarzać postanowiłem zadzwonić na infolinie Apple(14.11.2016r,).

 

Bardzo miła pani uspokoiła mnie i poinformowała że sytuacja jest im znana a cały problem jest kwestią softu i ich programiści już nad tym pracują. Uspokojony czekałem na happy end który miał nastąpić w "jednej z przyszłych aktualizacji".

Jednak czas leciał a problem nie został naprawiony a wręcz się nasilał.

 

Gdy zacząłem na siłowni denerwować się na telefon który postanowił się wyłączyć mimo przebywania w pomieszczeniu inna osoba na siłowni(równie "szczęśliwy posiadacz iP6s z wadą baterii) poinformował mnie iż to nie jest kwestia softu a samo apple postanowiło rozpocząć program wymiany baterii w telefonach iP 6s.

 

I tutaj zaczyna się moja przygoda z Maqsimum Szczecin do którego wysłała mnie strona Apple.

Zgodnie z instrukcją wyzerowałem telefon, wyłączyłem funkcje "znajdź mój telefon"  i kilka dni później pojechałem do salonu(21.01.2017r.).

Mój dobry humor padł w momencie gdy pan serwisant stwierdził iż mój telefon nie kwalifikuje się wymiany baterii ponieważ mój numer seryjny nie jest wśród tych podanych przez apple. Jednak stwierdził iż postaramy się coś z tym zrobić. Mimo chęci(wierze że tak było) nie mógł sprawdzić występowania wady ponieważ zgodnie z instrukcją  wyzerowałem telefon i równocześnie skasowałem wszelkie informacje o stanie baterii ;/

Zostałem poproszony o użytkowanie telefonu przez kilka dni a następnie przyjście z telefonem.

 

Dni mijały a problem się powtarzał.

Dzisiaj mamy 04.02.2017r. a widząc iż mój telefon miał drgawkę baterii czyli posiadał ~32% baterii następnie spadła do ~8% aby po ręcznym restarcie wrócić do ~24% postanowiłem odwiedzić salon Maqsimum.

W dziale serwisu spotkałem innego pana który po obejrzeniu wyników baterii stwierdził że nie widzi w tym nic dziwnego a wyłączanie się baterii przy 30% jest specjalne aby nie rozładować za szybko baterii przy dużym zużyciu baterii (WTF).

Rada jest taka abym nie używał aplikacji w tle które zżerają baterie. 

Moje argumenty o tym iż telefon potrafi się wyłaczyć przy 1/3 pojemności baterii nie zrobiły wrażenia.

Zostałem jeszcze poinformowany iż mam jeszcze dwa tygodnie gwarancji.

 

I tutaj jest moje pytanie. Co mam teraz zrobić?

Jechać kilkaset kilometrów tylko po to aby w innym mieście usłyszeć to samo?

Czy mogę jakoś inaczej to załatwić?

 

ps. nie jestem żadnym cwaniaczkiem który chce na koniec gwarancji dostać nową baterie;/

sprawę próbowałem już rozwiązać kilka miesięcy temu a szkoda mieć zabawkę za 2500zł która nie działa jak należy.

ps2. jeśli napisałem w złym dziale proszę przenieść.

Z góry dziękuje za pomoc.



#2 MarcinJS

MarcinJS
  • 520 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 16:19

Ja z czymś takim poszedłem do Cortland i dostałem nowy telefon bez robienia łaski. No ale to było tuż przed wysypem tych bateryjnych problemów. Masz jeszcze gwarancje na ten telefon?

#3 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 16:32

Jeszcze 2 tygodnie i jak już wszystko zawiedzie to będę musiał jechać do Cortland'u (najbliższy chyba Poznań) lub do salonu Appla w Berlinie choć wolałbym tego uniknąć.



#4 Łukasz Banach

Łukasz Banach
  • 232 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 16:32

Tylko serwis Cortland, za każdym razem dostawałem nowy telefon bez jakiegoś gadania, że tak ma być, super obsługa ;) Wszystko trwa zazwyczaj 4 dni robocze.


 MacBook Pro (2019) | Intel Core i5 8 generacji Quad-Core TurboBoost do 3.9GHZ | 8GB 2133MHZ | Iris Pro 645 1536MB |  iPhone XS Max 64GB Gold | Apple Watch Series 5 44mm Silver | AirPods Pro


#5 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 17:10   Najlepsza odpowiedź

Zdecydowanie nie kontaktować się już z tym serwisem (ani z infolinią Apple, która dalej pewnie będzie ci tłumaczyła, że już niedługo aktualizacja iOS naprawi twoją baterię). Cortland umożliwia naprawę wysyłkową, na ich stronie zamawiasz kuriera, który odbiera telefon, a po naprawie wysyłają kurierem telefon z powrotem - wszystko na ich koszt. Spiesz się, żeby ci gwarancja się nie skończyła.



#6 radzion

radzion

    master of disaster

  • 1 193 postów
  • Płeć:
  • SkądGliwice

Napisano 04 lutego 2017 - 17:51

Tylko serwis Cortland, za każdym razem dostawałem nowy telefon bez jakiegoś gadania, że tak ma być, super obsługa ;) Wszystko trwa zazwyczaj 4 dni robocze.

Nie ma reguly na "zazwyczaj 4 dni robocze". Wymiana iPhone 6s - ponad tydzien. Dostalem ekran z zoltymi plamami. Naprawa iPhone 7 Plus Onyx - 2 tygodnie. Otrzymalem w gratisie mnostwo zarysowan na polerowanej obudowie. Oczywiscie nie chce uogolniac. Nie mniej jednak z serwisu Cortland nie bylem zadowolony. Otrzymalem od Apple ankiete w ktorej dokladnie opisalem jak potraktowano mojego iPhona. Dodatkowo pracownik serwisu nie byl zbyt wylewny, nie poinformowal mnie o tym, co dokladnie zostalo zrobione w moim iPhonie (moglem zgadywac) oraz nie omowil wynikow testow mojego iPhona - jest to wymog Apple. Jednak nie zostalo to zrobione.


 iMac + MacBook Air + Time Capsule |  iPhone 12 Pro |  iPhone 11 Pro Max |  WATCH + Band(PRODUCT) RED |  iPad Pro 12,9" +  Pencil


#7 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 18:07

Nie ma reguly na "zazwyczaj 4 dni robocze". Wymiana iPhone 6s - ponad tydzien. Dostalem ekran z zoltymi plamami. Naprawa iPhone 7 Plus Onyx - 2 tygodnie. Otrzymalem w gratisie mnostwo zarysowan na polerowanej obudowie. Oczywiscie nie chce uogolniac. Nie mniej jednak z serwisu Cortland nie bylem zadowolony. Otrzymalem od Apple ankiete w ktorej dokladnie opisalem jak potraktowano mojego iPhona. Dodatkowo pracownik serwisu nie byl zbyt wylewny, nie poinformowal mnie o tym, co dokladnie zostalo zrobione w moim iPhonie (moglem zgadywac) oraz nie omowil wynikow testow mojego iPhona - jest to wymog Apple. Jednak nie zostalo to zrobione.

 

Jasne że nie podchodzę do Cortland'u jako do firmy która na 100% wszystko mi naprawi i jest mesjaszem wśród serwisów :) ale to co piszą chłopaki napawa mnie optymizmem.

Szukałem po prostu rozwiązania w sytuacji w której się znalazłem i to wydaje się najlepsze.

A sugerowany przez North'a system door-to-door ratuje mi dwa dni urlopu (wyjazd do Poznania zawieźć telefon i odebranie po ewentualnej naprawie).



#8 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 postów

Napisano 04 lutego 2017 - 19:08

bezapelacyjnie Cortland! nawet się nie zastanawiaj tylko zgłoś problem na stronie


MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#9 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 04 lutego 2017 - 20:06

Nie ma reguly na "zazwyczaj 4 dni robocze". Wymiana iPhone 6s - ponad tydzien. Dostalem ekran z zoltymi plamami. Naprawa iPhone 7 Plus Onyx - 2 tygodnie. Otrzymalem w gratisie mnostwo zarysowan na polerowanej obudowie. Oczywiscie nie chce uogolniac. Nie mniej jednak z serwisu Cortland nie bylem zadowolony. Otrzymalem od Apple ankiete w ktorej dokladnie opisalem jak potraktowano mojego iPhona. Dodatkowo pracownik serwisu nie byl zbyt wylewny, nie poinformowal mnie o tym, co dokladnie zostalo zrobione w moim iPhonie (moglem zgadywac) oraz nie omowil wynikow testow mojego iPhona - jest to wymog Apple. Jednak nie zostalo to zrobione.

Mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Kilka razy oddawałem sprzęt do serwisu w Warszawie i dwa razy byłem bardzo zawiedziony. Gdy oddawałem 6s'a z badpixelami, zakurzonym ekranem w lewym górnym rogu i żółtym podświetleniem reklamacja nie została uznana. Gdy następnego dnia odbierałem telefon Pan z obsługi dawał mi do zrozumienia, że chce po prostu dostać nowy telefon a ten jest przecież OK. Jak się zapytałem o podstawy odrzucenia to przyszedł Pan z serwisu i powiedział mi, że ekran spełnia wszystkie wymogi Apple a żeby wymienili ekran musi być co najmniej chyba 10 badpixeli. Tego samego dnia oddałem telefon do iMAD i od razu został wysłany do Apple a po 3 dniach roboczych miałem już nowy egzemplarz. Ankiety niestety nie dostałem.


Użytkownik Danioo edytował ten post 04 lutego 2017 - 20:06

iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#10 ArtKo89

ArtKo89
  • 1 postów

Napisano 05 lutego 2017 - 19:21

Sorry, że akurat w tym wątku piszę, ale mam (być może) głupie pytanie. Czy jeżeli na iphona, który jest w trakcie okresu gwarancji, jest założone szkło hartowane i hipotetycznie będę zmuszony oddać go do serwisu w trakcie obowiązywania owej gwarancji, to serwis może mi odmówić mi naprawy/wymiany na nowy z takiego powodu, że szkło hartowane jest na nim założone? 



#11 Rafik84-Gość

Rafik84-Gość
  • 107 postów
  • Płeć:

Napisano 05 lutego 2017 - 20:03

Nie odmówią ci reklamacji

#12 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 05 lutego 2017 - 20:13

Tak jak poprzednicy napisali, tylko Cortland. Nie robią żadnych problemów, a często nawet z powodu błahostek wymieniają od razu na nowy. W twojej sytuacji nie ma się co szarpać z innymi mniejszymi resellerami, Cortland jest premium więc to kolejny argument, aby oddać tam telefon :) Nie ma co zwlekać


Użytkownik dawikos edytował ten post 05 lutego 2017 - 20:13

  • MasterM lubi to
Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#13 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 06 lutego 2017 - 19:38

Dzisiaj wypełniłem formularze na stronie cortlad'u i czekam na kuriera który zabierze paczkę.

 

Po wszystkim oczywiście poinformuje czy sprawa zakończyła się szczęśliwie  ;)



#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 06 lutego 2017 - 21:03

Sorry, że akurat w tym wątku piszę, ale mam (być może) głupie pytanie. Czy jeżeli na iphona, który jest w trakcie okresu gwarancji, jest założone szkło hartowane i hipotetycznie będę zmuszony oddać go do serwisu w trakcie obowiązywania owej gwarancji, to serwis może mi odmówić mi naprawy/wymiany na nowy z takiego powodu, że szkło hartowane jest na nim założone? 

Założone szkło hartowane (podobnie jak etui) nie jest podstawą do odmowy naprawy, ale ... przed przyjęciem serwis może poprosić o usunięcie dodatkowych zabezpieczeń: szkło, etui (a jak nie zdejmiesz i wyślesz telefon do serwisu - to serwis sam usunie).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 15 lutego 2017 - 20:37

Witam ponownie,

w tym wpisie postaram się zamieścić wszelkie informacje na temat reklamacji IPhone'a 6S z wadliwą baterią której numer seryjny nie jest objęty akcją wymiany baterii przez Apple.

Jak już napisałem 06.02.2017r. zgłosiłem Cortland'owi wadę w telefonie.

Dnia 08.02.2017r.umówiłem się z kurierem na odbiór paczki w systemie darmowej wysyłki do serwisu który oferuje Cortland i który swoją drogą działa super.

Następnego dnia około godziny 11:00 dostałem informacje o tym iż mój telefon dotarł do serwisu a już po kilku godzinach dostałem informacje iż diagnostyka została zakończona.

Mianowicie telefon został wymieniony na nowy.

Dnia dzisiejszego tj.15.02.2016r. telefon został mi dostarczony przez kuriera.

 

Reasumując ODRADZAM wizyty w małych serwisach sprzedawców sprzętów Apple a od razu wysyłać do Cortland'u.

System door-to-door jest darmowy a co najważniejsze serwis działa szybko i nie stara się udowodnić że ewidentna wada jest "ficzerem" itp.

 

Została jeszcze kwestia przedłużonej gwarancji. Mianowicie nie wiem jeszcze jak podpiąć gwarancje pod nowe urządzenie oraz na jaki okres zostanie przedłużona.

Postaram się to dowiedzieć jutro na infolinii Apple/Cortland.

 

Na koniec chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy doradzili mi wybór Premium Reseller'a zamiast babrać się w mniejszym punkcie (patrze na ciebie Maqsimum Szczecin).



#16 Łukasz Banach

Łukasz Banach
  • 232 postów

Napisano 15 lutego 2017 - 21:51

Dzwonisz do  , mówisz ze masz wymienione urządzenie na nowe i chcesz nowa gwarancje zaktualizować i gotowe :)
Dzwonisz do  , mówisz ze masz wymienione urządzenie na nowe i chcesz nowa gwarancje zaktualizować i gotowe :)

 MacBook Pro (2019) | Intel Core i5 8 generacji Quad-Core TurboBoost do 3.9GHZ | 8GB 2133MHZ | Iris Pro 645 1536MB |  iPhone XS Max 64GB Gold | Apple Watch Series 5 44mm Silver | AirPods Pro


#17 piotrofoto

piotrofoto
  • 118 postów

Napisano 15 lutego 2017 - 22:05

Ja naprawiam w iMad w Krakowie. Też miałem 6S taka sama sytuacja jak ty mimo tego, że nie był w tych wymienionych nr seryjnych przyjęli na normalną gwarancję. Nie całe 5 dni roboczych i nowy tel.



#18 Camillo

Camillo
  • 39 postów

Napisano 16 lutego 2017 - 19:53

Też mi się wyłączał przy 30%, Cortland mi wymienia baterie, jak myślicie, pomoże?


ps seria telefonu nie zaliczała sie do programu wymiany baterii



#19 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 17 lutego 2017 - 08:35

Jak na gwarancji, to coś zrobią na pewno



#20 jacob31

jacob31
  • 365 postów

Napisano 17 lutego 2017 - 11:07

Gdzie można znaleźć numery seryjne urządzeń kwalifikujących się do wymiany baterii?



#21 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 17 lutego 2017 - 18:52

Gdzie można znaleźć numery seryjne urządzeń kwalifikujących się do wymiany baterii?


[url]https://www.apple.com/pl/support/iphone6s-unexpectedshutdown/[/url]

#22 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 18 lutego 2017 - 23:25

Witam ponownie,

w tym wpisie postaram się zamieścić wszelkie informacje na temat reklamacji IPhone'a 6S z wadliwą baterią której numer seryjny nie jest objęty akcją wymiany baterii przez Apple.

Jak już napisałem 06.02.2017r. zgłosiłem Cortland'owi wadę w telefonie.

Dnia 08.02.2017r.umówiłem się z kurierem na odbiór paczki w systemie darmowej wysyłki do serwisu który oferuje Cortland i który swoją drogą działa super.

Następnego dnia około godziny 11:00 dostałem informacje o tym iż mój telefon dotarł do serwisu a już po kilku godzinach dostałem informacje iż diagnostyka została zakończona.

Mianowicie telefon został wymieniony na nowy.

Dnia dzisiejszego tj.15.02.2016r. telefon został mi dostarczony przez kuriera.

 

Reasumując ODRADZAM wizyty w małych serwisach sprzedawców sprzętów Apple a od razu wysyłać do Cortland'u.

System door-to-door jest darmowy a co najważniejsze serwis działa szybko i nie stara się udowodnić że ewidentna wada jest "ficzerem" itp.

 

Została jeszcze kwestia przedłużonej gwarancji. Mianowicie nie wiem jeszcze jak podpiąć gwarancje pod nowe urządzenie oraz na jaki okres zostanie przedłużona.

Postaram się to dowiedzieć jutro na infolinii Apple/Cortland.

 

Na koniec chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy doradzili mi wybór Premium Reseller'a zamiast babrać się w mniejszym punkcie (patrze na ciebie Maqsimum Szczecin).

 

Napisałeś dokładnie to co pisaliśmy my przed twoim pierwszym wysłaniem do Cortlandu ;) 

Gwarancja - jeżeli miałeś jej powyżej 3 miesięcy masz odnowione pełne 12 miesięcy, jeśli poniżej masz 3 miesiące. Wystarczyło trochę poszperać po google/forum.


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#23 wopo

wopo
  • 181 postów

Napisano 19 lutego 2017 - 07:34

Oraz jeśli telefon z polskiej dystrybucji, to nawet oddany ostatniego dnia gwarancji, przedłuża ją o kolejne 12 m-cy.


iPhone 15Pro 128GB Tytan Błękitny


#24 memory35

memory35
  • 7 postów

Napisano 19 lutego 2017 - 10:39

Napisałeś dokładnie to co pisaliśmy my przed twoim pierwszym wysłaniem do Cortlandu ;) 
Gwarancja - jeżeli miałeś jej powyżej 3 miesięcy masz odnowione pełne 12 miesięcy, jeśli poniżej masz 3 miesiące. Wystarczyło trochę poszperać po google/forum.

Masz racje w 100%
Chciałem opisać cała procedurę krok po kroku a równocześnie zakończyć ten wątek :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych