
MBP zawiesza się zaraz po starcie - kolorowe kółko, brak reakcji na cokolwiek
#1
Napisano 18 stycznia 2017 - 07:35
Od dwóch dni mam problem z komputerem (MBP 2012). Od razu dodam, że po zakupie wymieniłem pamięć na 16GB (for Mac) oraz SSD Samsung 840 EVO. Do przedwczoraj wszystko chodziło pięknie.
Objaw mam taki, że po włączeniu komputera po jakimś czasie (kilka sekund - maks kilka minut) pojawia się "kręcące" kółczeko i koniec, zero reakcji. Po przytrzymaniu przycisku zasilania, ponownym włączeniu jest to samo. Mam oczywiście Sierrę.
Po tych restartach raz nawet nie chciał się wyłączyć, ale uruchomiłem w trybie Safe, zaznaczyłem wszystkie pozycje w CleanMyMac w sekcji konserwacji/naprawy i ruszył. (W trybie Safe się nie zawiesił, może przypadek).
I teraz pytanie jaka moze być przyczyna?
Obstawiam:
1) RAM (zapuściłem MemTesta przed wyjściem z domu)
2) Dysk
3) software (oby!)
Dodam jeszcze, że włączyłem raz przy starcie diagnostykę Apple (przytrzymując D przy włączaniu), ale po ponad godzinie się zawiesił.
Macie jakieś sugestie?
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#3
Napisano 18 stycznia 2017 - 08:52
Podpowiedzcie mi - pamięć sprawdzę memTestem.
Czym sprawdzić SSD?
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#5
Napisano 18 stycznia 2017 - 09:59
Tak łatwo CMM się nie usunie. Niestety gnieździ się też w bibliotekach. Sprawdź na dysku USB czy komputer tak samo się zachowuje.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#6
Napisano 18 stycznia 2017 - 10:03
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#8
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:18
Prawdopodobnie uszkodzona tasiemka. Jej uszkodzenie często skutkuje tym błędem - oznacza on - tak łopatologicznie - błędy w transmisji.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#9
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:19
Gdzie to można kupić?
PS. Skoro odradzacie CMM to pytanie - jak całkowicie odinstalować? Usunąłem go, ale nie wiem czy coś jeszcze powinienem zrobić.
Użytkownik JaBo edytował ten post 18 stycznia 2017 - 20:20
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#10
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:22
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:24
Dzięki, a:
1) Czy jest jakiś sposób, aby upewnić się w 100%, że to jest winowajca? (od jakiejś godziny komputer działa nieprzerwanie)
2) Można sobie z tym poradzić prosto samemu?
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#12
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:32
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#13
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:36
O! Gdzie można coś na ten temat znaleźć? Bo próbuję i nie udaje mi się.
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#14
Napisano 19 stycznia 2017 - 20:28
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#15
Napisano 19 stycznia 2017 - 22:08
Te błędy SMART z programu i zachowanie komputera na sto procent potwierdzają uszkodzenie taśmy dysku. Udaj się z tym komputerem do Cortlandu.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#16
Napisano 20 stycznia 2017 - 23:40
Jednak trapi mnie pewna rzecz, o którą niedopytałem. Otóż Pan w protokole napisał mi "urządzenie posiada widoczne uszkodzenia". Tymczasem stan wizualny oceniam na -5. Czy to taki standard? Wprawdzie potem Pan robił zdjęcia, jednak mnie to zastanawia..
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#17
Napisano 24 stycznia 2017 - 00:46
W różnych serwisach mogą być różne opisy. O stanie komputerów powracających z serwisu Cortland krążyły legendy - więc to normalne, że zabezpieczają się jak mogą przed ew. dodatkowymi (nie zawsze uzasadnionymi) roszczeniami. Dopóki nic się nie dzieje - nie masz się czym przejmować (zwłaszcza, że na zgłaszanie formalnych uwag do opisu czas już jakby minął).
Pomogłem ? - Lubię to
#18
Napisano 26 stycznia 2017 - 21:28
Odebrałem komputer. W protokole mam, że wymienili tasiemkę. Przeinstalowałem macOS Sierrę na czysto (korzystając z okazji).
Komputer na razie od tego czasu działa bez problemu, ale w S.M.A.R.T (DriveDX) cały czas pokazuje ten issue (z wcześniejszych załączników). To już tak będzie, czy zniknie?
PS. Zastanawiam się, czy w związku z tym, że był problem z tymi tasiemkami Apple je jakoś przeprojektowało, czy montują te same i po jakimś czasie dalej trzeba wymieniać? One się przecierają, czy jak?
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
#19
Napisano 27 stycznia 2017 - 14:13
Te błędy są zapisane w SMART dysku i one już zawsze będą się wyświetlać. Masz tam też godzinę z czasu pracy dysku kiedy ten błąd powstał, więc można na tej podstawie kiedyś sprawdzić czy błędów przybywa.
Taśmy mają inny numer części, więc może zrobili bardziej wytrzymałe, od kiedy te taśmy montujemy to ani jeden komputer nie wrócił na reklamację. Ale tutaj generalnie problemem nie jest taśma tylko konstrukcja komputera, która powoduje, że przy nacisku od spodu klapa naciska na tę taśmę i z czasem może ją uszkodzić.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#20
Napisano 27 stycznia 2017 - 14:28

Pozdrawiam!
Komputer: MBP 13" || Telefon/odtwarzacz: iPhone 7 || Odtwarzacz: iPod 8GB (czarny) 2G
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych