Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Instalacja OS X z App Store niedostępna.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 17:10

Cześć,

 

mam problem z moim MacBookiem (A1286). Zamierzam go sprzedać więc postanowiłem go wyczyścić i zainstalować system od nowa. Postępując zgodnie z instrukcją ze strony https://support.apple.com/pl-pl/HT201314 wszedłem do  funkcji odzyskiwania systemu macOS i wyczyściłem dysk z systemem. Niestety, w momencie kiedy wybieram opcję "Zainstaluj ponownie OS X" jestem poproszony o zalogowanie się do App Store. Wpisuję swoje Apple ID oraz hasło, niestety po chwili pojawiąsię komunikat "Ta rzecz jest chwilowo niedostępna. Spróbuj ponownie później." Próbowałem kilka razy, nadal bez skutku. 

 

Próbowałem wg wpisu Pcguyvancouver z tego linku: https://discussions.apple.com/thread/6455578?tstart=0 zalogować się do iCloud przez Safari ale niestety po zalogowaniu nadal nie mogę przejść kroku z logowaniem do App Store. 

 

Reinstalację robię po raz pierwszy i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób poradzić sobie z tym problemem. Nie mam dostępu do innego konta AppStore ani do innego MacBooka.



#2 DanielF

DanielF
  • 5 052 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 10 stycznia 2017 - 18:00

Funkcja odzyskiwania systemu macOS (Command-R) instaluje wersję systemu, która była ostatnio zainstalowana na komputerze Mac. Funkcja odzyskiwania systemu macOS przez Internet (Option-Command-R) instaluje wersję systemu, która była pierwotnie zainstalowana na komputerze Mac.

 

A opcja Internet recovery (Option-Command-R) - czyli fabryczny system a nie ostatni jaki był zainstalowany (Command-R)?


Fallout ...war, war never changes...

#3 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 18:15

Można w jakiś sposób rozróżnić te dwa tryby po wejściu w nie? Bo zarówno korzystając z Command+R jak i Option+Command+R mam to samo menu. Ale zakładając, że rzeczywiście byłem w obu tych trybach to niestety w obu prosi o zalogowanie do AppStore. 



#4 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 18:28

Można w jakiś sposób rozróżnić te dwa tryby po wejściu w nie? 

 

Można. Przy odzyskiwaniu z internetu pokazuje sie na początku globus. No chyba, że coś się zmieniło, z rok tego nie robiłem.


Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 10 stycznia 2017 - 18:29

Nie czytam prywatnych wiadomości.


#5 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 18:40

Rzeczywiście, sprawdziłem na youtube i pojawia się globus. U mnie od razu po włączeniu wciskam te 3 klawisze, chwila jest biały ekran po czym pojawia się jabłko.



#6 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 19:41

Rzeczywiście, sprawdziłem na youtube i pojawia się globus. U mnie od razu po włączeniu wciskam te 3 klawisze, chwila jest biały ekran po czym pojawia się jabłko.

 

To być może twój Macbook nie obsługuje Internet Recovery. Zależy z którego roku to model. W starszych to nie działa.

http://osxdaily.com/...ernet-recovery/


Nie czytam prywatnych wiadomości.


#7 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 19:57

Być może, ale istota problemu leży gdzie indziej. W ogóle zawsze jest tak, że trzeba się logować do App Store przy instalacji? I pytanie dlaczego nie mogę się zalogować, próbowałem zarówno na wifi jak i po kablu. 



#8 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 21:47

Być może, ale istota problemu leży gdzie indziej. W ogóle zawsze jest tak, że trzeba się logować do App Store przy instalacji? I pytanie dlaczego nie mogę się zalogować, próbowałem zarówno na wifi jak i po kablu. 

 

Przy instalacji z dysku lub pendriva na pewno nie. Przy odzyskiwaniu systemu chyba też nie zawsze. Z tego co pamiętam, to raz mnie sie pytał, a innym razem tylko pisał, że sprawdza czy sprzęt się kwalifikuje czy tam coś podobnego i nie musiałem się nigdzie logować. Nie wiem od czego to zależy.


Nie czytam prywatnych wiadomości.


#9 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 21:55

Sądząc po wpisie tutaj: http://apple.stackexchange.com/questions/228935/this-item-is-temporarily-unavailable-when-installing-yosemite pewnie też moje Apple ID nie jest połączone z tym komputerem. Nie mam dużego doświadczenia z MacBookami, ten akurat kupiłem używany. Moze być tak, że jest powiązany z jakimś innym kontem? Po zalogowaniu do iCloud mam go w moich urządzeniach. Mogę jakoś w AppStore dodać system?

 

Tworzę teraz pendriva z obrazem systemu, mam nadzieję, że to pomoże.



#10 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 11 stycznia 2017 - 21:11

Zrobiłem pod windowsem obraz systemu na pendrivie. Niestety, po uruchomieniu jak przytrzymam alt to nie mam do wyboru odpalania z USB, jedynie Recovery. Po wejściu w narzędzie dyskowe wygląda to tak jak na załączonym obrazku.

 

Nie wiem co mam z tym robić, nic nie pomaga :|

 

k4DhjPU.jpg

HJc3bof.jpg



#11 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 11 stycznia 2017 - 21:46

Zrobiłem pod windowsem obraz systemu na pendrivie. Niestety, po uruchomieniu jak przytrzymam alt to nie mam do wyboru odpalania z USB, jedynie Recovery. Po wejściu w narzędzie dyskowe wygląda to tak jak na załączonym obrazku.

 

Nie wiem co mam z tym robić, nic nie pomaga :|

 

Normalka. Legenda głosi, że ktoś zrobił dysk instalacyjny macOS pod Windowsem i to zadziałało...


Nie czytam prywatnych wiadomości.


#12 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 11 stycznia 2017 - 21:49

Więc jakie jest wyjście? Bo już mam tego dość, niby jest partycja Recovery ale nie mogę z nią nic zrobić bo nie mogę z bóg wie jakiego powodu zalogować się do App Store, dostępu do innego maca nie mam, dramat po prostu z tym systemem.



#13 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 11 stycznia 2017 - 22:14

Więc jakie jest wyjście? Bo już mam tego dość, niby jest partycja Recovery ale nie mogę z nią nic zrobić bo nie mogę z bóg wie jakiego powodu zalogować się do App Store, dostępu do innego maca nie mam, dramat po prostu z tym systemem.

 

Spróbuj tu: https://getsupport.a...er=cups&PRKEYS=


Nie czytam prywatnych wiadomości.


#14 porgomcja

porgomcja
  • 9 postów

Napisano 11 stycznia 2017 - 22:18

Spróbuj tu: https://getsupport.apple.com/?caller=cups&PRKEYS=

 

Wygląda na to, że ten produkt nie jest objęty gratisowym wsparciem technicznym.
 Wsparcie techniczne: już nie przysługuje
 Ochrona serwisowa: już nie przysługuje


#15 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 12 stycznia 2017 - 02:12

Na Allegro masz za 50 zeta (z wysyłką) pendriva z Yosemite (lub innymi systemami do wyboru). Chyba nic innego nie wymyślisz.


Nie czytam prywatnych wiadomości.


#16 Najwyzszy

Najwyzszy
  • 665 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 12 stycznia 2017 - 10:15

Wyslij mi pendrivea 8gb i wrzuc dyche do koperty na odsylke, to Ci nagram tego pendrivea z instalka systemu jaki chcesz i odesle. Chyba, ze mieszkasz w okolicach walbrzycha/swidnicy/legnicy, to wpadnij do mnie. Pare minut i zrobione masz. 



#17 Patryk1122

Patryk1122
  • 5 postów

Napisano 28 maja 2018 - 15:53

Mam ten sam problem. Podpowie mi ktoś jak to zrobić i czy uda sie zrobić to bez wizyty w servisie ? 



#18 papisp

papisp
  • 1 postów

Napisano 05 lipca 2018 - 14:18

Skąd można ściągnąć pewną instalkę Yosemite?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych