Witajcie, zamówiłem sobie ostatnio Extender Dell ED15
Miał on służyć do obsługi MacBook'a Pro 2016 - Core i7 - 16GB RAM - 256 SSD
Niestety po podłączeniu, nie działają porty USB, nie działa interfejs sieciowy, port HDMI i MiniDP traktowane są jako jeden (po podłączeniu 2 monitorów 1080p, obraz nie jest rozdzielany osobno, występuje tzw. mirroring - na 2 ekranach dzieje się to samo).
Pomimo tego, że urządzenie Dell'a jest na USB-C - MacBook kompletnie nie chce z nim rozmawiać.
Czy możecie mnie jakoś wspomóc w temacie ?
Dell WD-15 z MacBook Pro 2016
#1
Napisano 24 grudnia 2016 - 00:44
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
#2
Napisano 24 grudnia 2016 - 09:21
Zainstaluj windowsa przez bootcamp i zobacz czy działa, możliwe że to wina upośledzonego macos na którym nie działa np. podłączenie dwóch monitorów jednym kablem display-port.
MacBook Air 13 + ThinkPad X260
#3
Napisano 24 grudnia 2016 - 10:22
Ogólnie obsługa TB3 na macu to porażka aktualnie, większość przejściówek nie działa, nawet te oficjalne.
Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods
#4
Napisano 24 grudnia 2016 - 10:45
#5
Napisano 24 grudnia 2016 - 11:16
Ponoć to ustrojstwo Dell'a ma swój własny firmware, ale można go podnieść wyłącznie przez sprzęt Dell'a.
Powiem Wam, cholera by ich wszystkich trafiła z tymi przejściówkami.
Nowy Mac jest bardzo cienki, to wyklucza zastosowanie wielu portów, jednak standard USB-C powinien wymuszać na producentach pełną kompatybilność.
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
#6
Napisano 24 grudnia 2016 - 11:31
Apple w systemie zrobiło blokadę na przejściówki tzw "niereferencyje" (czytaj nieopłacone). Wszystko znajduje się w pliku IOThunderboltFamily.kext i można za pomocą pewnego zabiegu wyłączyć te ograniczenia. Cała dyskusja na ten temat znajduje się na tym forum.
Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl
#7
Napisano 25 grudnia 2016 - 00:49
Dzięki Iro, zainstalowałem update z poziomu AppStore'a i okazuje się, że porty USB są teraz wykrywane, LAN działa, port słuchawek działa.
Mam teraz tylko jeden problem, podłączając 2 monitory 1080p (HDMI + MiniDP) - Mac widzi je jako jeden (Mirroring).
Nie działa również ładowanie MAC'a
Nie bardzo wiem, jak go zmusić, żeby rozdzielał sygnał na 2 osobne monitory.
Użytkownik syngress edytował ten post 25 grudnia 2016 - 00:59
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
#8
Napisano 26 grudnia 2016 - 19:04
Nie wiadomo, czy to jest wina tej przejściówki, czy blokady w systemie. Trzeba by było sprawdzić pod Windows.
Piszę o tym na moim blogu, bo temat jest rozwojowy.
Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl
#9
Napisano 26 grudnia 2016 - 19:20
Potrzebuje komputer Dell'a z USB-C - najlepiej jakiegoś XPS'a
Ostatecznie do mojego dekstop'a postaram się dokupić kartę na PCI-E z 2 portami USB-C
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
#10
Napisano 26 grudnia 2016 - 19:31
Możesz sprawdzić poprzez instalację Windwsa przez BootCamp. Tam nie ma żadnych blokad.
Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl
#11
Napisano 26 grudnia 2016 - 19:37
Bardziej chodziło mi o podniesienie firmware WD15, a da się to zrobić "podobno" wyłącznie poprzez system Dell'a
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
#12
Napisano 29 grudnia 2016 - 15:29
Po przeprowadzonej rozmowie z Supportem Technicznym Dell'a, która trwała bagatela 50 minut, okazało się, że DELL WD-15 nigdy nie będzie działać ze sprzętem Apple'a
Zobaczmy co mówi specyfikacja techniczna:
Przedstawiam specyfikacje techniczną osobie po drugiej stronie słuchawki.
Nie jest mi wstanie udzielić logicznego wyjaśnienia, powtarzając cały czas, że ich produkt wspiera wyłącznie system Microsoft'u.
Jak widać powyżej, opis techniczny mocno wprowadza każdego potencjalnego klienta w błąd. Jak byk piszą, że stacja współpracuje z innymi systemami (nie Dell'a), które posiadają port USB-C
Odradzam zakupy produktów Dell'a, wsparcie techniczne nie pomaga, opisy na stronie producenta pisane są w taki sposób, żeby sprzedać.
I niech się customer martwi ..
Mac Book Pro Retina 13" :: Early 2015 :: i5 6100 :: 8GB DDR :: 128 GB SSD
Mac Book Pro Retina 13" :: Late 2016 :: Core i7 :: 16GB DDR :: 256 GB SSD
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych