Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 21.5" czarny ekram po uruchomieniu systemu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 gumrk23

gumrk23
  • 61 postów
  • SkądSK

Napisano 17 grudnia 2016 - 10:03

Problem wygląda tak. System Sierra, wczoraj pobrałem nową aktualizację. Po restarcie wentylatory zaczęły głośno pracować, aktualizacje się instalowały. System uruchomił się normalnie (można było pracować, przeglądać zdjęcia itp).

Dziś rano uruchomiłem iMac'a i i mam czarny ekran po uruchomieniu systemu. Gdy włączam komputer, pojawia się logo Apple, wskaźnik ładowania, włącza się system i czarny ekran (widać wskaźnik myszy). Nic więcej zrobić nie mogę.

 

Uruchomiłem iMac'a wciskająć Apple+R. Sprawdzałem dysk, oraz volumeny, wszystko jest ok. Próba przeinstalowania systemu jak na razie wisi, bo pokazuje mi od godziny, że zostało 5 minut.

Miał ktoś podobny problem?


Personal creative world :)

#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 grudnia 2016 - 17:02

Uruchom komputer w trybie bezpiecznym.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 gumrk23

gumrk23
  • 61 postów
  • SkądSK

Napisano 17 grudnia 2016 - 19:26

Udało mi się przywrócić system z backup'u, Teraz muszę sciągnąć system Sierra. Przy następnym problemie spróbuje uruchomić w trybie bezpiecznym.


Personal creative world :)

#4 mabesto

mabesto
  • 21 postów

Napisano 18 grudnia 2016 - 14:15

Udało mi się przywrócić system z backup'u, Teraz muszę sciągnąć system Sierra. Przy następnym problemie spróbuje uruchomić w trybie bezpiecznym.

Cześć. Musi być jakiś błąd w tej aktualizacji. I on dotyczy wybranych modeli. Na Imaku 21,5 poszło bez problemu, MacBook - niespełna roczny 2 dni temu zrobił mi to samo. W trybie bezpiecznym udawało się wejść na konto gościa, profil główny nie odpowiadał, objawy identyczne jak u Ciebie. Naprawa systemu nic nie dała, zrobiłem z drugim podejściu bootowalnego pendraka z Serrą i też nie pomogło. Problem był fakt, że nie miałem backupu. Pomógł kabel thunderbolt - odpaliłem MacBooka w trybie dysku twardego, zgrałem cały profil użytkownika na Imaka, zaorałem SSD i postawiłem system na czysto. Przegrałem profil i prawie tadam. Miałem obawy o cała zawartość Parallesa. Licencję mam na wersję 11. Znalezienie instalki w/w na oficjalnej stronie to też chwila szukania. Stoi. Bałem, się, czy zwykłe przekopiowanie całego katalogu Parallelsa załatwi temat. Załatwi. Po odpaleniu Parallesa trzeba dodać po prostu wirtualną maszynę, wskazując odpowiedni plik. Udało się. Uff. Ale - no nie ma bata - Apple coś musiało spierniczyć w ostatniej aktualizacji. A ja mam nauczkę, aby timemachine robić regularnie.



#5 gumrk23

gumrk23
  • 61 postów
  • SkądSK

Napisano 18 grudnia 2016 - 20:27

Mabesto, jak na razie jestem w trakcie ściągania instalki Mac OS Sierra. Jak uruchomiłem iMaca w trybie naprawy to nie mógł się połączyć z serwerem Apple, żeby ściągnąć system. Jak zainstaluje Sierra to najpierw zrobię backup na time machine, a później dopiero zacznę robić ewentualnie jakiś update. Na dysku mam backup chyba z końca 2015 to trochę stary.

Dziwne, że po aktualizacji komputer chodził normalnie a dopiero na drugi dzień nie mogłem go włączyć. Muszę pamiętać, żeby najnowszej aktualizacji nie instalować ;)


Personal creative world :)

#6 mabesto

mabesto
  • 21 postów

Napisano 19 grudnia 2016 - 15:48

Mabesto, jak na razie jestem w trakcie ściągania instalki Mac OS Sierra. Jak uruchomiłem iMaca w trybie naprawy to nie mógł się połączyć z serwerem Apple, żeby ściągnąć system. Jak zainstaluje Sierra to najpierw zrobię backup na time machine, a później dopiero zacznę robić ewentualnie jakiś update. Na dysku mam backup chyba z końca 2015 to trochę stary.

Dziwne, że po aktualizacji komputer chodził normalnie a dopiero na drugi dzień nie mogłem go włączyć. Muszę pamiętać, żeby najnowszej aktualizacji nie instalować ;)

Dokładnie tak jest. Po zrobieniu aktualizacji działa, ale jak wyłaczysz go potem i właczysz to już kaplica. Nie zrobisz Time Machine, bo nie zalogujesz sie do uszkodzonego profilu, Jedyne co da sie zrobic to zgrac dany profil na innego maka. Najwygodniej thunderboltem. Potem zaoraj caly dysk i postaw najnowsza wersje systemu. Najprosciej zrobic sobie bootowalengo pendraka. Jak nie wiesz jak to to jest najlepsza moim zdaniem instrukcja :
https://wacomlab.pl/?p=1405



#7 Fructo

Fructo
  • 57 postów

Napisano 26 grudnia 2016 - 15:14

Wszystko wskazuje, że moja kumpela ma ten sam problem na mba. Jest jakies skuteczne i bezbolesne rozwiązanie tej sprawy? Czarny ekran po zalogowaniu...

Macbook Pro 13 2017  iPhone X


#8 gumrk23

gumrk23
  • 61 postów
  • SkądSK

Napisano 11 stycznia 2017 - 17:35

Mabesto u siebie przywróciłem system do wersji Mavericks i było ok. Zaktualizowałem go do Sierra i teraz działa dobrze. Zrobiłem nowy backup i jak coś się wysypie to to zawsze będę mógł przywrócić ;)


Personal creative world :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych