Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Iphone 3gs brak sieci


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 filipns4-f5e1f29d4a

filipns4-f5e1f29d4a
  • 3 posts

Posted 05 December 2016 - 17:23

Witam,
użytkowałem swojego iphona 3gs aż do wczoraj, gdy nie mogłem wykonać telefonu do znajomego, gdyż na moim iphonie miałem tylko jedną (pierwszą) kreskę w zasięgu. Mieszkam w dużym mieście, więc takie coś nie powinno mieć miejsca. Więc wsadziłem kartę innego operatora, niestety sytuacja taka sama (jedna kreska, brak możliwości wykonywania połączeń). Więc wziąłem się za diagnozę, to co rzuciło mi się w oczy to brak możliwości korzystania z wifi  (po prostu brak możliwości kliknięcia nawet w ustawienia wifi, szara  ikonka oraz napis brak sieci)  oraz bluetootha. Dobrze pamiętam że jeszcze niedawno temu normalnie korzystałem z wifi. Ok więc pierwsze co zrobiłem do wyzerowanie ustawień sieciowych, niestety to nie pomogło (nadal taka sama sytuacja). Więc chciałem wyzerować cały telefon wraz z wszystkimi ustawieniami oraz multimediami. Niestety po wyzerowaniu telefon  zablokował się na świecącym jabłuszku i nie reagował na nic, więc wprowadziłem go w tryb awaryjny i poprzez iTunsa wgrałem bodajże najnowszy OS teraz ciężko mi nawet powiedzieć jaki 6. cos. cos. (wcześniej miałem 2.coś. coś). Ładnie mi wszystko wystartowało, jednak po ustawieniu języka oraz lokalizacji ostatnim etapem jest podpięcie i aktywowanie telefonu poprzez włożenie karty sim i połączenie z iTunsem. Niestety, gdy to zrobiłem wyskakuje mi komunikat w iTunes coś w stylu, że nie wykryto karty sim, włóż ją i podłącz telefon ponownie. Nie jestem w stanie tego zrobić gdyż teraz, nie jest tak jak wcześniej (jedna kreska), tylko w ogóle mam napisane brak sieci, tak jakby kompletnie nie widziało karty sim.
 
Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie? Byłbym bardzo wdzięczny.


#2 assaabloy

assaabloy
  • 128 posts

Posted 05 December 2016 - 17:36

3gs to pomnik historii :-) ze tez ludzie jeszcze takich telefonow uzywaja , ja ci nie pomoge ale moze koledzy cos wskoraja czekaj na odpowiedz 



#3 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 05 December 2016 - 19:14

Skoro WiFI jest szare, a telefon ciągle szuka sieci to znaczy, że padł Ci baseband, iPhone zakończył tym samym żywot. Potwierdzisz to wchodząc w ustawienia i informacje o tym urządzeniu, nie będzie tam wyświetlonego numeru IMEI i wersji modemu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 filipns4-f5e1f29d4a

filipns4-f5e1f29d4a
  • 3 posts

Posted 05 December 2016 - 19:56

Niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić, gdyż nie mam dostępu do ustawień telefonu. Utknąłem na aktywacji telefonu, której nie jestem w stanie wykonać, gdyż nie widzi karty sim. Małe sprostowanie do Twojego postu, telefon nie szuka ciągle sieci tylko tak jakby nie widział karty sim (brak sieci - lewy górny róg). Czy mógłbyś mi coś więcej powiedzieć o tym basebandzie? Co mogło doprowadzić do tego, że się uszkodził? Czy jest to normalne dla telefonów apple?



#5 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 05 December 2016 - 20:23

Jak zablokujesz ekran podczas aktywacji to w rogu na dole jest ikona - litera i w kółeczku. Kliknij na tę ikonę, powinien wyświetlić numer IMEI. Podejrzewam, że wyświetli się puste okno bez żadnych numerów. 

To co opisujesz to typowe zachowanie iPhona kiedy uszkodzony jest baseband.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 filipns4-f5e1f29d4a

filipns4-f5e1f29d4a
  • 3 posts

Posted 05 December 2016 - 22:35

Pierwsze co to chciałem Ci bardzo podziękować za zaangażowanie w mój problem. Masz całkowitą rację. Po wciśnięciu "i" w kółeczku podczas zablokowanego ekranu, wyskakuje mi ramka bez żadnych numerów. Czyli diagnoza uszkodzonego basebandu trafna. Proszę Cię tylko o wyjaśnienie mi dlaczego tak się stało? Co jest przyczyną uszkodzenia takiego basebendu? bo z tego co czytałem to nie jest to część wymienna a coś w stylu oprogramowania. Czy mój telefon to już kompletna cegła i nic nie da się z tym zrobić?



#7 assaabloy

assaabloy
  • 128 posts

Posted 06 December 2016 - 00:16

upadki , starosc , zginanie rozciaganie  telefon powoli dobija 10 lat chłopie ! :-)  , tylko elektronika nie ROHS jest w stanie wytrzymywac 40 lat i wiecej a telefon ? wszystko maluskie , uzywane w mrozach w upałach , w wilgoci :-) i jeszcze pytasz czemu sie zepsul po prawie 10 latach uzytkowania ?


Edited by assaabloy, 06 December 2016 - 00:18.


#8 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 06 December 2016 - 09:25

No może nie dziesięciu, bo iPhone 3GS wyszedł w 2009 roku i był produkowany też w latach kolejnych ale tak poza tym to wszystko się zgadza, uszkodzenie jest typowo mechaniczne, związane z normalnym użytkowaniem, upadkami, wyginaniem itp. Kiedyś kiedy iPhone 3GS był topowym modelem to się to naprawiało teraz to jest nieopłacalne..


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 myszy

myszy
  • 200 posts
  • SkądWrocław

Posted 06 December 2016 - 09:31

Może nie wszystko stracone. Kiedyś też miałem 3GS'a, który nagle przestał poprawnie funkcjonować, nie pokazywał numeru IMEI itp, którko mówiąc baseband. Spróbowałem wgrać BB od iPada (6.15) a potem powrócić do zwykłego. Udało się (co dziwne bo ponoć w niektórych modelach powrót jest niemożliwy, w tym też miał być), telefon do dzisiaj działa. Nie wiem czy to pomoże, może to faktycznie uszkodzenie mechaniczne, ale myślę, że warto spróbować.


MacBook Pro Retina 13" Early 2015
iPhone XR 64Gb RED

#10 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 06 December 2016 - 09:40

Ty miałeś programową usterkę, w tym przypadku jeśli telefon nie wyświetla numeru IMEI to znaczy, że jest uszkodzony sprzętowo.


  • Giallorosso likes this

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users