Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone na Black Friday


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 dRDA2828

dRDA2828
  • 7 postów

Napisano 25 listopada 2016 - 15:29

Cześć!

Jako że z okazji Black Friday zamierzam kupić swój pierwszy telefon od Apple to chciałbym jednak się poradzić. W sklepach obniżki na interesującego mnie iPhone'a 6s 32gb nie są zbyt duże, dlatego szukałem po aukcjach na Allegro i chciałbym wiedzieć czy znalezione przeze mnie są uczciwe, a może ktoś z użytkowników miał z nimi doświadczenie?  :) A może gdzieś jeszcze jest jeszcze bardziej okazyjnie?  :P

 

http://allegro.pl/apple-iphone-6s-32gb-space-grey-od-reki-krakow-i6620786339.html

 

http://allegro.pl/sprawdz-apple-iphone-6s-32gb-czarny-fv-23-i6612408092.html

 

I ewentualnie to:http://allegro.pl/pl-apple-iphone-7-32gb-czarny-black-mat-od-rekikrk-i6619779918.html

 

 Z góry dziękuję za odpowiedzi!



#2 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 25 listopada 2016 - 15:39

Wszystkie telefony i sprzedawcy są ok. To już od ciebie zależy czy potrzebujesz FV23 czy może być marża no i czy potrzebujesz 6s czy 7. 



#3 dRDA2828

dRDA2828
  • 7 postów

Napisano 25 listopada 2016 - 15:40

Rozumie się, chodziło mi tylko o rozeznanie sprzedawców 



#4 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 25 listopada 2016 - 15:44

Ogólnie spoko. Niemniej ja jakoś nigdy (przede wszystkim ze względu na cenę) nie jestem fanem kupowania na Allegro. Da się tu znaleźć okazje ale trzeba uważać. Przede wszystkim pamiętaj że gwarancja leci od daty zakupu. Jeśli ktoś zakupił ten telefon np. z dystrybucji Wielkiej Brytanii jak jeden ze sprzedawców to prawdopodobnie gwarancja już biegnie. Ile? To możesz sprawdzić jak dostaniesz numer seryjny. Najlepiej byłoby gdybyś na miejscu dostał do ręki konkretny egzemplarz i sprawdził sobie na stronie Apple co i jak. Może być tak że nie będzie żadnej informacji. Wtedy tak czy inaczej jakąś datę wpisać będziesz musiał. Niestety nie da się wpisać byle czego. Mówi się że można pomylić się o 14 dni. Ja słyszałem od Apple że najważniejsze by zgadzał się miesiąc. No chyba że masz dowód zakupu. Niemniej nie chodzi tu o dowód zakupu jaki może wystawić ci sprzedawca. Liczy się dowód jaki on sam otrzymał przy zakupie telefonu. To dość istotne bo często propaguje się mit że gwarancja rusza od daty aktywacji. A to nieprawda. Tym samym nowo odpakowany telefon może być już kilka miesięcy na gwarancji. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 25 listopada 2016 - 15:45

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#5 dRDA2828

dRDA2828
  • 7 postów

Napisano 26 listopada 2016 - 12:21

A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć, bo takowa oferta też mnie zainteresowała i zamówiłem iphone'a 6s z bestcena.pl . Czy ktoś już u nich kupował? Nie było problemów z gwarancją czy oddaniem? Sprawdzałem i opinię mają bardzo dobre i ceryfikany tez jest.



#6 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 26 listopada 2016 - 12:34

A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć, bo takowa oferta też mnie zainteresowała i zamówiłem iphone'a 6s z bestcena.pl . Czy ktoś już u nich kupował? Nie było problemów z gwarancją czy oddaniem? Sprawdzałem i opinię mają bardzo dobre i ceryfikany tez jest.

 

Jak dla mnie za dużo negatywnych komentarzy, wiele osób pisze, że sprzedają używany sprzęt.

http://www.ceneo.pl/...iew&tab=reviews


Zapytaj się czy można odliczyć VAT


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#7 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 26 listopada 2016 - 17:08

Nie jest mitem, że gwarancja rusza od momentu aktywacji. U mnie tak było niemalże zawsze. Niemniej jednak trzeba wiedzieć, że może wystąpić sytuacja, że gwarancja rusza od momentu sprzedaży telefonu a nie jego aktywacji.



#8 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 26 listopada 2016 - 18:37

Nie jest mitem, że gwarancja rusza od momentu aktywacji. U mnie tak było niemalże zawsze. Niemniej jednak trzeba wiedzieć, że może wystąpić sytuacja, że gwarancja rusza od momentu sprzedaży telefonu a nie jego aktywacji.

 

Mogłeś kupić i nie używać. To nie oznacza że gwarancja jest dłuższa. Liczy się data zakupu. Może w twoim przypadku po prostu obie daty się pokrywały. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#9 Piotr X

Piotr X
  • 123 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 listopada 2016 - 19:36

A i jeszcze chciałbym się dowiedzieć, bo takowa oferta też mnie zainteresowała i zamówiłem iphone'a 6s z bestcena.pl . Czy ktoś już u nich kupował? Nie było problemów z gwarancją czy oddaniem? Sprawdzałem i opinię mają bardzo dobre i ceryfikany tez jest.

 

Najpierw kupiłeś a teraz pytasz o opinię nt sklepu? Hmm...

 

W życiu nie kupiłbym w sklepie innym niż autoryzowany reseller, za dużo już zębów zjadłem na zakupach różnej elektroniki. Jak chcesz kupić bezpiecznie to masz chociażby w Cortland ofertę na iPhony SE i 6s z przez Black Weekend http://www.cortland....ack-friday.html


  • Ania.S i Damien Karras lubią to

#10 krissolek

krissolek
  • 431 postów
  • SkądLubań/Wrocław

Napisano 26 listopada 2016 - 20:35

Mogłeś kupić i nie używać. To nie oznacza że gwarancja jest dłuższa. Liczy się data zakupu. Może w twoim przypadku po prostu obie daty się pokrywały. 

A po polsku?

Nigdy mi się nie zdarzyło aby gwarancja leciała od daty zakupu, a niejednokrotnie sprzęt był kupowany jako "prezent", więc i daty aktywacji oraz zakupu były różne.


Użytkownik krissolek edytował ten post 26 listopada 2016 - 20:36

  • Piotr X lubi to

 iPhone X  iPad Pro 12,9  Pencil  Macbook Pro 13" Retina  Watch Steel


#11 jasiecki

jasiecki
  • 4 271 postów
  • Płeć:
  • SkądKonin, Poland

Napisano 26 listopada 2016 - 21:01

Bywajatakie przypadki zwłaszcza podczas zakupu u operatora

Black 3gs/8 ---> Black 4s/16 ---> Black 4/16 ---> White 4s/16 ---> White 5/32 ---> Sliver 5s/64 -->Sliver 6 PLUS/16 ---> Sliver 6s/16 --> Rose gold 6s/64 ---> Black mat 7/128 ---> Black X/64  --> Black 12/128
 


#12 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 26 listopada 2016 - 23:41

A po polsku?
Nigdy mi się nie zdarzyło aby gwarancja leciała od daty zakupu, a niejednokrotnie sprzęt był kupowany jako "prezent", więc i daty aktywacji oraz zakupu były różne.

Sprawdzałeś rozumiem. Sam przeczytałem o tym sporo i konkluzja jest taka że to data zakupu się liczy. Często kupując rzeczy z dystrybucji zagranicznych gwarancja leci już jakiś czas a sprzedawca twierdzi że będzie 12 miesięcy. Z tego co mi wiadomo info do Apple kiedy dokonano zakupu wysyła sklep. Jeśli nie data zakupu jest niepotwierdzona to wpisujesz ją sam. Nie oznacza to jednak że wpisujesz cokolwiek. System to wyłapie. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale jak już mówiłem sam przewertowałem sporo wątków na ten temat. Zresztą na stronie Apple jest zapis o 12 miesiącach gwarancji od daty zakupu.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#13 Piotr X

Piotr X
  • 123 postów
  • SkądGdynia

Napisano 27 listopada 2016 - 20:32

Data zakupu uruchamia okres 2 letniej RĘKOJMI

Data aktywacji telefonu uruchamia okres 1 roku GWARANCJI APPLE


Sprawdzałeś rozumiem. Sam przeczytałem o tym sporo i konkluzja jest taka że to data zakupu się liczy. Często kupując rzeczy z dystrybucji zagranicznych gwarancja leci już jakiś czas a sprzedawca twierdzi że będzie 12 miesięcy. Z tego co mi wiadomo info do Apple kiedy dokonano zakupu wysyła sklep. Jeśli nie data zakupu jest niepotwierdzona to wpisujesz ją sam. Nie oznacza to jednak że wpisujesz cokolwiek. System to wyłapie. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale jak już mówiłem sam przewertowałem sporo wątków na ten temat. Zresztą na stronie Apple jest zapis o 12 miesiącach gwarancji od daty zakupu.

 

Sprzedawca nic do Apple nie wysyła. Wystarczy aktywować (= pierwszy raz uruchomić) telefon. Jak dziś kupisz iPhona i uruchomisz go pierwszy raz za pół roku to nadal będziesz mieć rok gwarancji przed sobą ale tylko 1.5 roku rękojmi.



#14 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 27 listopada 2016 - 20:45

Liczy się data zakupu. Jak inaczej wyjaśnisz sytuacje kiedy ktoś sprzedaje sprzęt zapakowany nigdy nieotwierany a mimo to z gwarancją która biegnie już 3 miesiące. Przecież nie dało się aktywować czegoś co nie zostało odpakowane. Zresztą czasem zdarza się że na stronie Apple data zakupu podkreślę raz jeszcze data zakupu jest niepotwierdzona i tym samym nie wiadomo co z gwarancją. Wtedy ową datę ustalić można na podstawie paragonu. 

A tak poza tym taki tam cytat ze strony Apple "...na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym ("Okres gwarancji").


Użytkownik kristof461 edytował ten post 27 listopada 2016 - 20:49

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#15 krissolek

krissolek
  • 431 postów
  • SkądLubań/Wrocław

Napisano 27 listopada 2016 - 22:10

Liczy się data zakupu. Jak inaczej wyjaśnisz sytuacje kiedy ktoś sprzedaje sprzęt zapakowany nigdy nieotwierany a mimo to z gwarancją która biegnie już 3 miesiące. Przecież nie dało się aktywować czegoś co nie zostało odpakowane. Zresztą czasem zdarza się że na stronie Apple data zakupu podkreślę raz jeszcze data zakupu jest niepotwierdzona i tym samym nie wiadomo co z gwarancją. Wtedy ową datę ustalić można na podstawie paragonu. 

A tak poza tym taki tam cytat ze strony Apple "...na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym ("Okres gwarancji").

Słyszałeś o "nówkach" z Chin, które są refurbami? 

Gwarancja Apple w przypadku nowego sprzętu biegnie od momentu AKTYWACJI. Koniec, kropka.


  • Piotr X lubi to

 iPhone X  iPad Pro 12,9  Pencil  Macbook Pro 13" Retina  Watch Steel


#16 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 27 listopada 2016 - 22:44

"Koniec kropka" i używanie CAPSLOCKA. Lubię takie podejście. Moja racja i koniec. 

Nie mówię o "nówkach" z Chin. Ile osób chociażby z forum chce kupić np. komputer chociażby z dystrybucji amerykańskiej do której sprzedawca dodaje oryginalny dowód zakupu. Wchodzicie na stronę Apple a tam...zdziwko bo pozostało np. jedynie 9 miesięcy gwarancji. Jeśli nie interesuje was to co Apple ma zapisane na swojej własnej stronie to proszę bardzo. Wasz wybór. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 27 listopada 2016 - 22:45

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#17 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 27 listopada 2016 - 22:57

Słyszałeś o "nówkach" z Chin, które są refurbami? 

Gwarancja Apple w przypadku nowego sprzętu biegnie od momentu AKTYWACJI. Koniec, kropka.

 

Chcesz SN mojego poprzedniego iPada Air2 ? Tablet odkupilem od firmy gdzie przeleżał rok w zafoliowanym pudełku nieaktywowany (może są też odnawiane iPady z chin ? i może Orange je sprzedaje) Po aktywacji okazało się że gwarancja biegnie od daty pierwotnej sprzedaży detalicznej - żadne telefony i wyjaśnienia że sprzęt odpakowałem i aktywowałem dziś nie pomogły na infolinii w systemie była data zakupu z przed roku i 3 dni i 0 gadania - brak gwarancji na nowy sprzęt. Finalnie wyprosiłem o przyznanie gwarancji na 1 dzień żeby można było aktywować apple care które zakupiłem. 


  • kristof461 lubi to

#18 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 27 listopada 2016 - 23:33

Dokładnie. Nic dodać nic ująć. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#19 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 listopada 2016 - 01:07

http://myapple.pl/fo...-gwarancja-kr%C


  • kristof461 lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych