Cześć wszystkim, szukam jakiegoś iPhone 6s dla siebie. Szukając wśród używanych początkowo nadziałem się na jakiś z rzekomo nie oryginalnym ekranem (opinia serwisanta cortland, sprzedawca rzetelny stwierdził jednak że nic nie wymieniał), a teraz wynalazłem w moim mieście jedną taką sztukę 16 gb niestety ale za to jeszcze w folii fabrycznej. W cortlandzie telefonik został wymieniony na gwarancji z powodu losowych restartów (jak podaje iunlocker.com jest to wersja refurbished), na stronie apple (checkcoverageapple.com) nie mogę sprawdzić ile ma faktycznie gwarancji bo telefon nie jest aktywowany, strona iunlocker mówi że rok, kobieta z ogłoszenia też mówi że rok. Wszystko co do tej pory udało mi się przeczytać w internecie (95% artykuły i wątki z przed 5 lat) stanowi o tym że gwarancja na refurby trwa 3 miesiące albo przechodzi ze starego urządzenia. Podobno jednemu delikwentowi status gwarancji która początkowo pokazywała się jako na rok po 3 tygodniach zrdukowała się do 3 miesięcy, z kolei inny przypadek jaki znalazłem to że gwarancja respektowana będzie jedynie z protokołem wymiany.
Jak jest w rzeczywistości, czy telefony wymienione gwarancyjnie na wersje refurbished mają gwarancję na rok, 3 miesiące czy tyle ile zostało z poprzedniego urządzenia? Warto w ogóle kupować taki telefon zamiast używanego?

Wymiana gwarancyjna iPhone 6s na refurbished, a kwestia gwarancji.
#1
Napisano 22 listopada 2016 - 20:56
#2
Napisano 22 listopada 2016 - 21:08
Czy warto - na pewno - przynajmniej masz pewnosc ze nikt w nim ni nie wymienial czy tez przypadkiem nie byl zalany o czym sprzedawca zapomnial powiedziec. Taki telefon nie rozni sie niczym od wyjetego prosto z pudelka.
#3
Napisano 22 listopada 2016 - 21:10
#4
Napisano 22 listopada 2016 - 21:58
Jak sprawdzić dystrybucję iphone?
#5
Napisano 22 listopada 2016 - 22:06
Po napisach na pudełku o ile oryginalne albo wykupując usługę sprawdzenia.
#6
Napisano 22 listopada 2016 - 22:10
... Podobno jednemu delikwentowi status gwarancji która początkowo pokazywała się jako na rok po 3 tygodniach zrdukowała się do 3 miesięcy, z kolei inny przypadek jaki znalazłem to że gwarancja respektowana będzie jedynie z protokołem wymiany...
Po wymianie gwarancja w systemie Apple ( sprawdzana na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl ) nie zmienia się (od dłuższego już czasu) tylko "przechodzi" z poprzedniego telefonu. Po upływie tej gwarancji do skorzystania z 90- lub 365-dniowej gwarancji po naprawie może być wymagane posiadanie dokumentu naprawy.
Na dokumencie naprawy będą również informacje o których sprzedający może "zapomnieć": o dacie zakończenia naprawy (od tej daty biegnie te 90 lub 365 dni na wymienioną część) oraz rodzaju naprawy (gwarancyjna czy płatna). W przypadku napraw płatnych (np. naprawa stłuczonego ekranu) nie będzie nowych 365 dni nawet dla telefonów z polskiej dystrybucji.
Pomogłem ? - Lubię to
#7
Napisano 22 listopada 2016 - 22:15
"Zgodnie z warunkami gwarancji Apple dla urządzeń kupionych powyżej marca 2015 jeżeli telefon ma naprawę to na wymieniony element jest rok gwarancji. Wymienili cały telefon, zadzwoniłam na infolinię Apple i gwarancja została poprawiona od momentu wymiany 12 miesięcy." taką wiadomość dostałem od sprzedawcy. Wymieniony został 17 października. Na stronie iunlocker jest napisane że gwarancja do 17 października 2017 czyli w porządku ale na stronie apple nie da się nic sprawdzić bo ten iphone nie był aktywowany.
#8
Napisano 22 listopada 2016 - 22:20
Na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl sprawdzisz dopiero jak będzie aktywowany.
Pomogłem ? - Lubię to
#9
Napisano 22 listopada 2016 - 22:30
Dobra to aktywuje ten telefon przy sprzedawcy i sprawdze sobię do kiedy jest gwarancja realnie.
#10
Napisano 22 listopada 2016 - 22:46
Na miejscu sprzedawcy nie zgodziłbym się na takie coś, ponieważ system Apple niekoniecznie musi pokazywać prawdziwe informacje. U mnie po wymianie i aktywacji 6s, choć wiem, że mam 12 miesięcy nowej gwarancji (telefon z PLAY), na stronach Apple jest, że gwarancja minęła. A w takiej sytuacji sprzedawca zostanie z już aktywowanym telefonem, którego cena spada. Jeżeli ma dokument potwierdzający wymianę gwarancyjną w Cortland z datą oraz dokument potwierdzający nabycie telefonu w polskiej dystrybucji (kupowanie w polskich komisach to nie to samo co polska dystrybucja, polska dystrybucja to operatorzy, resellerzy itp), moim zdaniem nie ma się, czego obawiać. Oczywiście kupując za stosownie niższą cenę niż nowy telefon ze sklepu;)
#11
Napisano 22 listopada 2016 - 23:08
Dobra to aktywuje ten telefon przy sprzedawcy i sprawdze sobię do kiedy jest gwarancja realnie.
Wystarczy, że obejrzysz (i dostaniesz) oryginał potwierdzenia naprawy z serwisu.
Gwarancja pokazywana w systemie może być inna niż wynikająca z dokumentów
Na miejscu sprzedawcy nie zgodziłbym się na takie coś, ponieważ system Apple niekoniecznie musi pokazywać prawdziwe informacje. U mnie po wymianie i aktywacji 6s, choć wiem, że mam 12 miesięcy nowej gwarancji (telefon z PLAY), na stronach Apple jest, że gwarancja minęła. A w takiej sytuacji sprzedawca zostanie z już aktywowanym telefonem, którego cena spada. Jeżeli ma dokument potwierdzający wymianę gwarancyjną w Cortland z datą oraz dokument potwierdzający nabycie telefonu w polskiej dystrybucji (kupowanie w polskich komisach to nie to samo co polska dystrybucja, polska dystrybucja to operatorzy, resellerzy itp), moim zdaniem nie ma się, czego obawiać. Oczywiście kupując za stosownie niższą cenę niż nowy telefon ze sklepu;)
W tym konkretnym przypadku aktywacja telefonu w obecności sprzedającej (wprawdzie nic nowego nie wniesie do sprawy: bo telefonowi po wymianie niezależnie od tego czy aktywowanemu czy nie - gwarancja biegnie od daty wymiany) może być testem prawdomówności: sprzedająca napisała , że zadzwoniłam na infolinię Apple i gwarancja została poprawiona od momentu wymiany 12 miesięcy ... ". Jeżeli jest to prawda, że Apple zmieniło datę w systemie - to bez problemu zgodzi się (oczywiście przy założeniu, że jak data się zgadza to kupujący telefon kupuje), a jeżeli nie - to jest argument do negocjacji cenowych.
Pomogłem ? - Lubię to
#12
Napisano 22 listopada 2016 - 23:25
To prawda, w opisywanym przypadku aktywacja telefonu nie wpływa na rozpoczęcie się gwarancji. Nie doczytałem rzeczywiście o informacji, że sprzedająca kontaktowała się już z Apple. Z ciekawości, wiesz może po jakim czasie w systemie Apple pojawiają się informacje o gwarancji po aktywacji telefonu? Kwestia minut/godzin/dni?
#13
Napisano 22 listopada 2016 - 23:30
#14
Napisano 22 listopada 2016 - 23:43
To prawda, w opisywanym przypadku aktywacja telefonu nie wpływa na rozpoczęcie się gwarancji. Nie doczytałem rzeczywiście o informacji, że sprzedająca kontaktowała się już z Apple. Z ciekawości, wiesz może po jakim czasie w systemie Apple pojawiają się informacje o gwarancji po aktywacji telefonu? Kwestia minut/godzin/dni?
Teoretycznie informacja o aktywacji powinna pojawiać się natychmiast (tak jak włączenie czy wyłączenie iCloud-a). Jestem sobie w stanie wyobrazić, że pewne aktualizacje statusów (np. simlock) mogą wymagać dłuższego czasu (po 24h zacząłbym się niepokoić).
Tydzien temu dostałem nowego iPhone 7 plus w Cortlandzie(kupiony w iSpot Katowice). Jak wchodzę na Apple to gwarancja jest jak przy poprzednim telefonie ... czyli mam rozumieć, że nie dostałem nowej gwarancji a została przeniesiona z poprzedniego telefonu? Czy to legalne według prawa ?
Od pewnego już czasu - po wymianie telefonu, gwarancja w systemie zawsze biegnie dalej (chyba, że ktoś w Apple dokona ręcznej aktualizacji). Dlatego należy zachować dokument, który dostałeś z serwisu po wymianie telefonu
Pomogłem ? - Lubię to
#15
Napisano 23 listopada 2016 - 08:34
...po jakim czasie w systemie Apple pojawiają się informacje o gwarancji po aktywacji telefonu? Kwestia minut/godzin/dni?
U mnie po kontakcie z infolinią po wymianie, aktualizacja gwarancji i trzymiesięcznego wsparcia telefonicznego pojawiła się po kilku minutach.Cała operacja trwa do 10 minut (jeżeli komunikatywnie znasz angielski przełączą cię do konsultanta w Irlandii, jeżeli nie znasz czekasz kilka minut i konsultant się łączy kolegą z Irlandii.Na polskiej infolini nie mają możliwości przeprowadzenia aktualizacji dat).
#16
Napisano 23 listopada 2016 - 08:40
Po wymianie nie będzie widoczne 365dni po aktywacji. Gwarancja będzie ze starego modelu widoczna albo wygasła jak już stary model jej nie miał. Jeśli ktoś ma patent jak ją przywrócić to niech napiszę - już 2 razy próbowałem zakładanie spraw na supporcie nie pomaga bo oni widzą w sysytemie datę i dla nich i serwisu to wystarcza.
#17
Napisano 24 listopada 2016 - 01:55
#18
Napisano 25 maja 2017 - 15:58
Witam
Speedway, jak poznałeś że dostałeś refuba ?
Pozdrawiam WooToo
#19
Napisano 25 maja 2017 - 16:11
Apropos mojej wymiany. Niestety niemiło się zaskoczyłem. W wymienionym telefonie pokazała się taka sama wada jak w poprzednim. Telefon miał 5 miesięcy jak go w kwietniu poszedłem oddać ponownie. Podaję informacje, a gość mówi ze roczna gwara na refurby obowiązuje tylko w kraju, w którym pierwotny egzemplarz został zakupiony. Takim oto sposobem przesrałem sprawę, bo wada wyszła kilka dni po aktywacji, a ja przez 3 miesiące trwania gwarancji nic z tym nie zrobiłem, bo przeświadczony myślałem, że ten rok to jest w całej Unii ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Szkoda
#20
Napisano 28 maja 2017 - 15:25
Bo dostałem sam telefon w folii. Tak wyglądają refurby.
Oj jak bardzo się mylisz... Nowe telefony też są dostarczane w ten sposób. Tylko Apple wie co jest refurbem a co nie...
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach
#21
Napisano 29 maja 2017 - 00:27
... Telefon miał 5 miesięcy jak go w kwietniu poszedłem oddać ponownie. Podaję informacje, a gość mówi ze roczna gwara na refurby obowiązuje tylko w kraju, w którym pierwotny egzemplarz został zakupiony. Takim oto sposobem przesrałem sprawę, bo wada wyszła kilka dni po aktywacji, a ja przez 3 miesiące trwania gwarancji nic z tym nie zrobiłem, bo przeświadczony myślałem, że ten rok to jest w całej Unii ( ͡° ʖ̯ ͡°)
...
Roczna gwarancja na wymieniony telefon (nie ma znaczenia "nowy czy odpowiadający nowemu") wynika z warunków gwarancji obowiązujących dla iPhone pochodzących z Polski:
https://www.apple.co...l-warranty.html
Co oznacza, że telefon pochodzący z innego kraju (choćby unijnego) np. z Danii po wymianie ma gwarancję kontynuowaną ze starego (oczywiście niezależnie od tego jest 90-dniowa gwarancja na usługę - naprawę).
https://www.apple.co...l-warranty.html
Pomogłem ? - Lubię to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych