Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Pierwszy Mac – laptop z oferty 2016 do Photoshopa, Lightrooma, Premiere – pomoc w wyborze

• Zamknięty Temat jest zamknięty
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Antek Antoni

Antek Antoni
  • 3 postów
  • SkądGdansk

Napisano 09 listopada 2016 - 22:38

Cześć :)

Na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać, gdyż to mój pierwszy post na forum :) I kieruję je do Was z pytaniem o wybór sprzętu. Do rzeczy.

Do niedawna byłem posiadaczem fajnego Asusa o dobrych parametrach, niestety miał on bliskie spotkanie z wodą i kwota naprawy jest po prostu nieopłacalna. Dlatego też myślę, że jest to dobry moment na zmianę sprzętu od Apple gdyż nosiłem się z tym już od pewnego czasu. Moje wymagania są następujące: pracuję jako fotograf okolicznościowy, głównie w programach Photoszop i Lightroom, rzadziej też w Premiere czy Sony Vegas. Najważniejsze dla mnie jest możliwość pracy na wielu plikach RAW jednocześnie, tzn. jednoczesne nałożenie filtrów, ich eksport itp. Pliki są spore, same RAWy miewają po 30 i więcej MB. Musi być to oczywiście laptop (często się przemieszczam) a do pracy stacjonarnej podpinam graficzny monitor Della. Jaki więc komputer polecicie z własnego doświadczenia? Obstawiam bardziej za 13" niż 15 ale jest to kwestia mniej istotna, ważniejsa jest poprostu wydajność. Dodatkowo też chcualbym dokupić ubezpieczenie, w sklepie w którym kupowałem śp. Asusa proponowano mi takie rozwiązanie ale mądry polak po szkodzie. Gdzie więc też będzie najlepiej zakupić komputer, aby dokupić ubezpieczenie? Czy może lepiej ubezpieczenie dokupić osobno?

Pozdrawiam i dzięki z gory za odpowiedzi!

#2 Marek Andrzej.Ewski

Marek Andrzej.Ewski
  • 12 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 listopada 2016 - 02:26