
Macbook Retina 12" powolne ładowanie/ brak ładowania
#1
Napisano 19 października 2016 - 18:25
Kupiłem MB retinę 12" early 2015 dla żony. Komputer miał być w pełni sprawny - sam go nawet sprawdzałem i wydawało się, że wszystko jest ok. Jedyne czego nie sprawdziłem podczas testowania to ładowanie. I to był błąd. Okazuje się, że komputer albo nie ładuje się wcale (komunikat bateria nie jest ładowana), albo ładuje się bardzo powoli (25-50% w chyba 2h). Wszystkie resety SMC oraz PRamu robiłem - bez skutku. Czy były podobne problemy z tymi MacBookami? Dodam, że mam innego kabla usb C ani ładowarki, wiec mam świadomość, że pomoc ograniczy się do skierowania do serwisu lub sprawdzenia na innym kablu/ładowarce.
Dodam, że oddanie komputera nie wchodzi w grę - sprzedawca się odzywa, wiec pewnie był świadomy problemu, mimo że mówił co innego. Wg strony Apple gwarancja upłynęła.
Z góry dzięki za pomoc
#2
Napisano 20 października 2016 - 08:25
Jak napisałeś - zdalnie nie da się określić co jest uszkodzone. Zostaje tylko odesłanie do serwisu - uprzedzam jednak, że mało który serwis nieautoryzowany podejmie się naprawy 12". W tym macbooku ładowanie jest zrealizowane inaczej niż w jego poprzednikach, a sama płyta wymaga specjalistycznych narzędzi. To właśnie ten model zmusił nas do wymiany większości maszyn na urządzenia dostosowane do napraw nano elektroniki .
- cesiu111 lubi to
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#3
Napisano 20 października 2016 - 08:33
A ładujesz oryginalną ładowarką i kablem?
Podejdź do jakiegoś APRa i poproś czy możesz na chwilę swojego podłączyć, myślę że nie będzie problemu.
- cesiu111 lubi to
Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods
#4
Napisano 20 października 2016 - 09:53
Ladowarka i kabel oczywiscie oryginalne. Nie widac na nich zadnych uszkodzen mechanicznych.
Dzieki za pomysl z APRem, faktycznie sie przejde - bedzie wiadomo, czy problem lezy po stronie hardware'u komputera, czy ladowarki.
Serwisu chcialbym uniknac i pewnie raczej sprzedalbym komputer odpowiednio go opisujac, niz pakowal w niego kase.
#5
Napisano 20 października 2016 - 10:16
Daj znać czy się coś udało Ale gdzieś czytałem o problematycznych bateriach w MB12", więc może i Ciebie dopadło. Szczerze współczuje - ciężkie w naprawie.
Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods
#6
Napisano 20 października 2016 - 22:36
Ladowarka i kabel oczywiscie oryginalne. Nie widac na nich zadnych uszkodzen mechanicznych.
Dzieki za pomysl z APRem, faktycznie sie przejde - bedzie wiadomo, czy problem lezy po stronie hardware'u komputera, czy ladowarki.
Serwisu chcialbym uniknac i pewnie raczej sprzedalbym komputer odpowiednio go opisujac, niz pakowal w niego kase.
Podstawowa sprawa to sprawdzić na nowym, sprawnym kablu i zasilaczu..
W Twoim przypadku zanim udasz się do serwisu może warto sprawdzić: http://www.apple.com...bc-chargecable/
- cesiu111 lubi to
Pomogłem ? - Lubię to
#7
Napisano 21 października 2016 - 10:27
Kabel sprawdzony wg instrukcji - (nie)stety mam juz ten z numerem seryjnym.
Dzisiaj po pracy przejde sie do sklepu zeby podpiac pod ich kabel i ladowarke.
#8
Napisano 21 października 2016 - 16:54
Wina komputera Pójdzie na sprzedaż. Wątek to zamknięcia.
#9
Napisano 24 października 2016 - 19:14
Możliwe że jest wadliwy kabel, nawet jest program wymiany na stronie apple: https://www.apple.co...bc-chargecable/
Sprawdź na innym kablu.
MacBook Air 13 + ThinkPad X260
#10
Napisano 24 października 2016 - 20:21
Zobacz post #6, a później #7
- bee3 lubi to
#11
Napisano 27 października 2016 - 09:35
Sorry za kolejny post pod wlasnym postem, ale chcialem poinformowac, ze zgodnie z planem,
komputer zostal opisany jako uszkodzony i jako taki sprzedany. Temat do zamkniecia.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych