Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zwrot iPhone 7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#26 timot

timot
  • 47 postów

Napisano 19 października 2016 - 09:46

Czy powyższe wypowiedzi są wynikiem doświadczenia?
Czy tylko tylko "wydaje mi się " ?


Doświadczenie. Pracuje w jednym ze sklepów i priorytet to zadowolony klient

#27 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 19 października 2016 - 10:20

Wartość tego iPhona dla apple to kilka dolarów, obstawiam że dla nich to żaden problem ;)

Poniosło Ciebie z tymi kilkoma dolarami :rolleyes:


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#28 Bomberek

Bomberek
  • 179 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 października 2016 - 18:06

Bez problemu. Ja kiedyś zwracałem towar z AOS - bez folijek . AOS działa jak sklepy w US - no problem. Zadowolenie klienta najważniejsze.



#29 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 października 2016 - 00:06

Autor wątku kupił w AOS. Ze zwrotem i odzyskaniem pełnej kwoty nie powinno być w tym przypadku problemów - nawet jak kupował na firmę.

Przepisy regulujące prawa i obowiązki konsumenta i sprzedawcy są (m.in.) następujące:

Konsument ma prawo do zwrotu w ciągu 14 dni towaru zakupionego w ramach umowy zawartej na odległość ale "... ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy ..."
Ponieważ ustawa nie precyzuje w którym momencie następuje przekroczenie zakresu "używania" produktu, należy sięgnąć do przepisów UE, które wskazują na sposób interpretacji przepisów krajowych:  "taki jak sposób i możliwość zapoznania się konsumenta z towarem w sklepie stacjonarnym".

A w sklepie stacjonarnym wielu rzeczy z iPhone robić "standardowo" nie możesz (w szczególności wkładać własnej karty SIM).

Poradniki dla konsumentów (również przygotowywane przez organizacje i instytucje prokonsumenckie) zalecają daleko idącą ostrożność i (dość często) wskazują jako przykład: zakup pralki - urządzenia służącego przede wszystkim do ... prania.

Konsument nie może jednak po zakupie pralki przez internet uruchomić w niej prania celem wykonania (wydawałoby się że bardzo istotnych i niezbędnych) testów: jakości prania, hałasu/wibracji, ergonomii obsługi czy innych właściwości użytkowych (potwierdzających: zużycie proszku / wody / prądu  czy sprawności wirówki/suszarki), które przecież wychodzą dopiero ... w praniu.
Tzn. może wykonać pranie - ale wówczas (w przypadku chęci odstąpienia od umowy) musi liczyć się z roszczeniem sprzedawcy o zapłatę kwoty o który została zmniejszona wartość towaru.


Użytkownik bee3 edytował ten post 20 października 2016 - 00:10

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych