Czy jest możliwość zwrotu iPhone'a 7 kupionego tydzień temu ? Wiem, że jest na to 14 dni, problem w tym, że zdjąłem folie z opakowania, ekranu, używałem ładowarki... Telefon był używany dokładnie 4 dni, jest w stanie idealnym pod każdym względem. Nie odpowiada mi jednak ta pamięć 32 GB, dlatego chce wymienić. Czy jest na to szansa, że otrzymam zwrot pieniędzy pomimo rozpakowania i używania telefonu tak jak napisałem przez te 4 dni? Pozdrawiam

Zwrot iPhone 7
#1
Napisano 18 października 2016 - 17:17
#2
Napisano 18 października 2016 - 17:19
Tak, jest szansa. Kupowałeś w AOS (Apple Online Store) i nie uszkodziłeś telefonu? Będzie dobrze.
Nie wiem, jak u innych sprzedawców online...
#3
Napisano 18 października 2016 - 17:23
Witam, dziękuje za odpowiedz, tak kupowałem poprzez AOS, telefon jest w stanie idealnym w 200%, tylko tak jak mowie zdjęte folie, używana ładowarka przez te 4 dni
#4
Napisano 18 października 2016 - 17:25
Jeśli kupowałeś jako prywatna osoba, a nie na firmę to spokojnie możesz zwrócić bez żadnego problemu.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#5
Napisano 18 października 2016 - 17:44
tak jako osoba prywatna, kartą. Musiałem Was zapytać, bo męczyła mnie kwestia tego odpakowania z oryginalnych folii, używania telefonu i ładowarki przez tak krótki okres. Czytałem chyba wszystko na temat zwrotów w Apple store. Nigdzie nie wspomniano na temat iPhone'a - znalazłem tylko to
Zwroty zegarka Apple WatchZwracany Apple Watch z kolekcji Edition zostanie przyjęty wyłącznie pod warunkiem, że pomyślnie przejdzie kontrolę w placówce Apple i będzie w stanie pierwotnym, bez jakichkolwiek uszkodzeń i śladów użytkowania. Zwrotu pieniędzy dokonamy w ciągu 14 dni, korzystając z formy płatności użytej podczas zakupu.
No własnie ... stan pierwotny i brak śladów użytkowania... ?
#6
Napisano 18 października 2016 - 17:53
Zwrot sprzedawca ma obowiązek przyjąć, ale ma też prawo do potrącenia pewnej kwoty na poczet doprowadzenia urządzenia do stanu jak nowego.
Mogłeś z telefonu korzystać tak jakbyś korzystał w sklepie oglądając go sobie, więc to co robiłeś to używanie wykraczające poza użytek konieczny.
Tutaj już dużo zależy od sprzedawcy - może ale nie musi potrącić kasy, ale ma do tego pełne prawo.
iPhone SE, MBP 2015
#7
Napisano 18 października 2016 - 17:57
#8
Napisano 18 października 2016 - 17:58
Zwrot sprzedawca ma obowiązek przyjąć, ale ma też prawo do potrącenia pewnej kwoty na poczet doprowadzenia urządzenia do stanu jak nowego.
Mogłeś z telefonu korzystać tak jakbyś korzystał w sklepie oglądając go sobie, więc to co robiłeś to używanie wykraczające poza użytek konieczny.
Tutaj już dużo zależy od sprzedawcy - może ale nie musi potrącić kasy, ale ma do tego pełne prawo.
Oczywiście nie jest to prawda.
Jeśli korzystasz z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni urządzenia kupionego przez Internet to możesz go oddać nawet używanego, rozpakowanego, bez folii itd. Sprzedawca nie ma prawa potrącić żadnej kwoty, musi zwrócić całość.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#9
Napisano 18 października 2016 - 18:01
Jak dzwoniłem przez zakupem do AOS to otrzymałem informację, że przez 14 dni mogę używać i zwrócić, bo mi się kolor nie podoba. Wiec zwrócisz bez problemu dzwoń do AOS, dostaniesz na maila numer zwrotu i kurier będzie dzwonił kiedy może odebrać. Pakujesz oddajesz i zatrzymujesz potwierdzenie wydania podpisane przez kuriera.
#10
Napisano 18 października 2016 - 18:01
macsupport - nieprawda.
Kupujący ma 14 dni na sprawdzenie towaru, ale może to robić w takim zakresie w jakim zrobiłby to w sklepie stacjonarnym. Jest to opinia Komisji Europejskiej jak i UOKiK.
Nie możesz sobie robić co chcesz przez 14 dni i potem towaru oddać oczekując zwrotu całej kasy wraz z wysyłką.
Wystarczy, że będzie jedna mała ryska - sprzedawca ma prawo odliczyć koszt nowej obudowy.
iPhone SE, MBP 2015
#11
Napisano 18 października 2016 - 18:05
OK ale ja nie piszę o rysach, chodzi o zwrot pełnowartościowego towaru. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia rozpakowanego, używanego telefonu. Nie jest prawdą to co piszesz, że może potrącić część kwoty za pakowanie itp.
Mogłeś z telefonu korzystać tak jakbyś korzystał w sklepie oglądając go sobie, więc to co robiłeś to używanie wykraczające poza użytek konieczny.
To jest bzdura. Można telefonu normalnie używać. Tylko do zwrotu ma być nieuszkodzony - pełnowartościowy.
Użytkownik macsupport edytował ten post 18 października 2016 - 18:05
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#12
Napisano 18 października 2016 - 18:11
Ok - to jesteśmy bliscy zgody Ma być pełnowartościowy, stan idealny bez najmniejszej ryski, nie pisałem nic o opakowaniu.
To, że AOS nie robi problemów - super i chwała im za to.
Ale aktywowany iPhone nie jest już telefonem pełnowartościowym, ponieważ okres gwarancji już biegnie i tutaj podejrzewam, że sprzedawca nie byłby na przegranej pozycji.
Ustawa jest jaka jest, dobrej woli i dogadania się pomiędzy sprzedawcą a kupcem żadną ustawą się nie zastąpi.
Użytkownik seeadv edytował ten post 18 października 2016 - 18:14
iPhone SE, MBP 2015
#13
Napisano 18 października 2016 - 18:22
#14
Napisano 18 października 2016 - 18:23
Odnośnie gwarancji to prawda ale to nie może mieć wpływu na ewentualny zwrot, bo każdy sprzęt jaki kupujesz ma gwarancję i zazwyczaj jest ona liczona od momentu sprzedaży, dlatego gdyby brano pod uwagę biegnącą gwarancję jako argument do nie przyjęcia zwrotu, to zawsze sprzedawca by się na to powołał i cały ten przepis o możliwości zwrotu byłby martwy.
Mnie się ta ustawa nie podoba, bo dla takiego Apple to żaden problem przyjąć używany telefon, bo oni to odeślą do fabryki, przepakują, wyzerują w systemie i sprzedadzą znów jako nowy. Tylko co ma zrobić z rozpakowanym telefonem jakiś mały sklep, przecież nikt nie kupi odfoliowanego iPhona czy innego sprzetu. Natomiast z punktu widzenia konsumenta bardzo mi się podoba takie prawo, że można sobie coś sprawdzić i oddać jeśli z jakiegoś powodu mi nie odpowiada.
Najważniejsze aby z tego prawa korzystać rozsądnie.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#15
Napisano 18 października 2016 - 18:33
Znam takie przypadki, gdy Janusz Biznesu w dziedzinie fotografii kupowal drogie nody, robil nim kilka tys zdjec na slubie i potem sie dziwil, ze sklep odmowil przyjecia zwrotu. Sprawa trafila do sadu. Janusz B. Przegral

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#16
Napisano 18 października 2016 - 20:43
Odnośnie gwarancji to prawda ale to nie może mieć wpływu na ewentualny zwrot, bo każdy sprzęt jaki kupujesz ma gwarancję i zazwyczaj jest ona liczona od momentu sprzedaży, dlatego gdyby brano pod uwagę biegnącą gwarancję jako argument do nie przyjęcia zwrotu, to zawsze sprzedawca by się na to powołał i cały ten przepis o możliwości zwrotu byłby martwy.
Mnie się ta ustawa nie podoba, bo dla takiego Apple to żaden problem przyjąć używany telefon, bo oni to odeślą do fabryki, przepakują, wyzerują w systemie i sprzedadzą znów jako nowy. Tylko co ma zrobić z rozpakowanym telefonem jakiś mały sklep, przecież nikt nie kupi odfoliowanego iPhona czy innego sprzetu. Natomiast z punktu widzenia konsumenta bardzo mi się podoba takie prawo, że można sobie coś sprawdzić i oddać jeśli z jakiegoś powodu mi nie odpowiada.
Najważniejsze aby z tego prawa korzystać rozsądnie.
Baterię muszą wymienić

#17
Napisano 18 października 2016 - 20:57
Ja na miejscu sklepu nie pozwoliłbym na zwrot.
Widziały gały co brały, a prócz tego jak łapska używały to moim zdaniem bez sensu prawo. Zgodziłbym się jedynie na zwrot np 70% wartości. Ale zaznaczam, to tylko moje skromne zdanie.
Użytkownik maciek5s edytował ten post 18 października 2016 - 21:01
- Mikołaj Maciejko lubi to
iPhone 5s Mac mini Watch Series 1
#18
Napisano 18 października 2016 - 21:17
Ja na miejscu sklepu nie pozwoliłbym na zwrot.
Widziały gały co brały, a prócz tego jak łapska używały to moim zdaniem bez sensu prawo. Zgodziłbym się jedynie na zwrot np 70% wartości. Ale zaznaczam, to tylko moje skromne zdanie.
no tak, masz racje i moze to 70 % wartosci otrzymam ze wzgledu na zdjecie folii i uzywanie przez 4 dni, zobaczymy jak to bedzie
#19
Napisano 18 października 2016 - 21:27
no tak, masz racje i moze to 70 % wartosci otrzymam ze wzgledu na zdjecie folii i uzywanie przez 4 dni, zobaczymy jak to bedzie
Co do % to tak strzeliłem, nie mam zielonego pojęcia czy w ogóle jest coś takiego.
iPhone 5s Mac mini Watch Series 1
#20
Napisano 18 października 2016 - 22:14
#21
Napisano 19 października 2016 - 00:22
#22
Napisano 19 października 2016 - 05:27
Czy tylko tylko "wydaje mi się " ?
#23
Napisano 19 października 2016 - 07:05
Wartość tego iPhona dla apple to kilka dolarów, obstawiam że dla nich to żaden problem
Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods
#24
Napisano 19 października 2016 - 07:58
Czy powyższe wypowiedzi są wynikiem doświadczenia?
Czy tylko tylko "wydaje mi się " ?
Z doświadczenia (sprzedaż internetowa elektronarzędzi u znajomego - zdarzają się przypadki, że ludzie kupują na paragon, używają i zwracają z widocznymi śladami użytkowania z nadzieją na pełny zwrot gotówki, są tacy Polacy cebulacy).
Jeśli założyciel tematu kupił tego iphone'a w AOS to ze zwrotem czy wymianą nie będzie problemu, ale jak kupił u jakiegoś małego sprzedawcy to powinien wziąć pod uwagę, że oddaje towar niepełnowartościowy i sprzedawca może (ale nie musi) potrącić mu jakąś kwotę.
Dlatego lepiej kupować bezpośrednio od Apple. Trochę drożej, ale bez problemów z naprawą, zwrotem, wymianą.
iPhone SE, MBP 2015
#25
Napisano 19 października 2016 - 09:40
Mnie też na początku zdziwiło, że tak wolno.Ja na miejscu sklepu nie pozwoliłbym na zwrot.
Widziały gały co brały, a prócz tego jak łapska używały to moim zdaniem bez sensu prawo. Zgodziłbym się jedynie na zwrot np 70% wartości. Ale zaznaczam, to tylko moje skromne zdanie.
Szkoda, że jak wymieniasz sprzęt na gwarancji, to często tacy skłonni nie sąWartość tego iPhona dla apple to kilka dolarów, obstawiam że dla nich to żaden problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych