Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Karta zewnętrzna LAN problem


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 posts

Posted 18 October 2016 - 14:25

Muszę rozwiązać problem z zewnętrzną kartą LAN podłączaną przez USB do Apple MacBook Air Model A1465 EMC2558 .

Karta wygląda jak kostka z napisem iLuv, ma z lewej strony wbudowane 2 porty USB, na górze wejście ARJ45 i pod spodem przewód z końcówką USB do komputera. Nie mam pojęcia czy karta jest oryginalna czy to zamiennik. Objaw jest taki, że od pewnego czasu są problemy z działaniem Internetu, strony ładują się bardzo wolno, grafika nie wyświetlała się w pełni (nagłówek artykułu np. Onet nałożony na grafikę która się nie wyświetla). Dziś wszystko zaczęło działać dobrze ale raz po restarcie systemu, karta widniała w systemie jako nie podłączona, "kostka" była dość ciepła.. musiałem ją odłączyć na chwilę i zrestartować Mac'a.

Karta w systemie widnieje jako AX88772A co symbolizuje układ scalony wykorzystany do jej budowy.

Nie wiem czy powinienem poszukać jakiś konkretnych sterowników czy czasem karta nie bazuje na sterownikach wcześniej zainstalowanej karty która była innego producenta i się zepsuła (przestawała działać).

Karta ma jeszcze z naklejką od strony wyprowadzonego kabelka USB  1BH004539 .

 

 

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   548.63KB   0 downloads
  • Attached File  2.jpg   533.07KB   0 downloads
  • Attached File  3.jpg   102.78KB   0 downloads
  • Attached File  4.jpg   530.6KB   0 downloads
  • Attached File  5.jpg   171.74KB   0 downloads


#2 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 18 October 2016 - 14:34

Karta taka nie potrzebuje żadnych sterowników, zwyczajnie ma działać.

Podłącz inny komputer bez tej karty bezpośrednio do tego przewodu sieciowego RJ45 aby sprawdzić czy na innym komputerze Internet działa prawidłowo. Jeśli to nie wina sieci to kup oryginalną kartę Apple i na niej sprawdź.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 posts

Posted 18 October 2016 - 14:44

Nie mam innego Apple, wszystko działa w domenie AD ( taki prikaz.. ) :)

sprawdzę to gniazdo.


Nie mam innego Apple, wszystko działa w domenie AD ( taki prikaz.. ) :)

sprawdzę to gniazdo.

ps. czy te 2  gniazda USB w tej karcie to zwykły replikator portów USB ? jaki to model karty ?



#4 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 18 October 2016 - 14:52

No właśnie o to chodzi żebyś sprawdził na jakimś innym komputerze, a nie na Apple. Weź innego laptopa z gniazdem sieciowym i podłącz do niego przewód od sieci, który podłączasz do tej karty. Sprawdź czy połączenie internetowe działa poprawnie. Jesli potwierdzisz, że sieć działa poprawnie to kup oryginalny adapter LAN-USB Apple i sprawdź na nim.

 

A wejścia USB w tej karcie to pewnie zwykły hub USB aby odzyskać to złacze które zajmuje karta w komputerze.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 posts

Posted 24 February 2017 - 11:49

Witam jeszcze raz.

Wymieniliśmy kartę na oryginalną Apple i od pewnego czasu wszystko było w porządku.

Teraz pojawił się nowy problem, gdy użytkownik wyjdzie na dłużej karta przestaje działać tj. nie ma Internetu.

Niby plan oszczędzania energii jest ustawiony tak, aby nic nie usypiało się.

Czy jest możliwość wyciągnięcia logów systemowych które informowały by dla czego tak się dzieje ?

Jestem kompletnie zielony z obsługi tego systemu, do sprzętu też mam dostęp sporadyczny, zależało by mi aby ktoś w łopatologiczny sposób wyjaśnił jak mam je

wyciągnąć i zapisać w celu analizy na innym komputerze z Windows :)






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users