Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

imovie - h264 - ustawienia - glupie paski :)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 03 stycznia 2008 - 13:10

czesc, eksportuje firmy z formatu HDV do h264. wybieram expert settings i w zaleznosci od zastosowania rozne formy ilosci keyframow, rozne kbs i rozne fps :)

ale nie panuje nad jedna rzecza czasem mam takie glupie paski na ekranie, tak jakby za bardzo kompresowal, poziome, i z tej samej kamery na roznych filmach badz to sa badz ich nie ma.

a doprowadzaja mnie do szalu, nawet na glupim czarnym ekranie po prostu z napisami sie zdarzaja!

poniezj linki do przykaldow:
http://blip.tv/file/...h-hancza151.mov - tu jest (58mb)
http://blip.tv/file/...czaRiver809.mov i tu
http://www.kardasz.n...Movie/marsa.mov (40mb) a tu juz nie, mimo ze film 2x mniejszy z gorsza (wieksza) kompresja?

czy material zrodlowy ma znaczenie? a jak tak to od czego to zalezy?
na filmach z egiptu nie ma, na filmach z polskiej rzeki sa.

oczywiscie na obrazie nie skompresowanym w imovie czy final cut pro, tego nie ma

pozdr.
Piotr

#2 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 03 stycznia 2008 - 13:48

w zalacznikach pliki z printscreenami zeby zobaczyc o co biega :)

#3 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 stycznia 2008 - 01:35

chodzi o to?
Dołączona grafika
Dołączona grafika

to jest nieusuniety przeplot, ale wlasciwie tylko w pierwszym pliku jest widoczny.
sporo o przeplocie w przystepnej formie jest tutaj:
http://www.videoaudi...ategoria-9.html .

tak nawiasem mowiac to dosyc karkolomne parametry dobierasz. baaardzo zmienne fps, bitrate kilkukrotnie wyzszy niz potrzeba i rozdzielczosci niepodzielne przez 16. ale filmiki ladne :).

#4 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 04 stycznia 2008 - 12:02

dokladnie, to to, ale przeciez moja obrobka sie niczym nie rozni, zawsze robilem tak samo! stad dziwilo mnie ze raz jest raz nie. super bede teraz szukal tego tematu.

a do tego to nie ja dobieram :) to quicktime, ja ustawiam current albo all, jak znalalzem gdzies w poradnikach (np www.vimeo.com), powiem szczerze ze malo z teog jeszcze wiem, i w sumie to eksperymentuje non stop, a najbardziej mnie denerwuje ze nie moge nic ustawic na pewnik :)

podpowiedz jak zapisac takie filmy?

cyztam artykul teraz :)

P.

---- Dodano 04-01-2008 o godzinie 14:06 ----
bo wiesz, ja do tego montazu podszedlem na sposob macowy, bedzie dzialac :) a tu lipa, jednak nie dziala wszystko tak jak trzeba :) a raczej, tak jakbm chcial!

---- Dodano 04-01-2008 o godzinie 14:56 ----
a w jakim programie moge analizowac plik po przekdoowaniu zeby zobacyzc wlasnie "co w nim jest"?

---- Dodano 04-01-2008 o godzinie 14:59 ----
i po przecyztaniu artykulu, przeciez nie bede robil jednej konwersji zeby zrobic plik z przeplotem, potem usuwal przeplot a nastepnie znow kodowal do 264 :) nie da sie tego zrobic w jakis cywilizowany sposob? korzystajac z imovie, quicktime pro i final cut`a i jego compressora?

sorry za az tyle pytan!

---- Dodano 04-01-2008 o godzinie 15:05 ----
a co do rozdizelczosci? to przy 720 pikseli szerokosci, mamy 405 wysoksci zachowujac oryginalne proporcje obrazu, jest do wyboru 720x576 czy jakos tak, ale wtedy rozciaga mi obraz na wysokosci i traci ksztalt. ale to akurat maly problem.

#5 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 stycznia 2008 - 13:33

konkretnie nie pomoge bo na windowsie dzialam. musisz szukac w dokumentacji programow na maca czegos o przeplocie. moze ktorys program nie wykryl prawidlowo przeplotu albo w ogole zle stwierdzil ze film nie ma przeplotu, moze filmy byly krecone roznymi kamerami, roznie zgrywane z tych kamer itd. a czasem nawet przy takim samym postepowaniu przeplot sie zle usuwa w jednym filmie a w drugim dobrze. bo algorytm do usuwania sobie nie poradzil z jednym materialem a z drugim mu poszlo dobrze, albo przeplot jest raz taki a raz inny... usuwanie przeplotu to najgorsza mozliwa robota jak moze sie trafic. ja sprawdzam marametry filmow w mediainfo, avinaptic i gspot ale to wszystko na windowsa. ze zmienny fps to nie ma wlasciwie problemu ale od 16.costam do 156.costam przy bitrate 4500 to mozna zadlawic komputer przy odtwarzaniu jak sie ma pecha. a rozdzielczosci mod16 poprawiaja jakosc przy kompresji h264. mozesz zawsze obciac/dodac pare pikseli ze zrodla tak zeby przy przeskalowaniu proporcje byly utrzymane jak najdokladniej. w internecie sa rozne kalkulatory pomagajace w tym. ale to tez niekonieczne.

#6 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 04 stycznia 2008 - 15:03

ok, czyli to jest kwestia tego jak zgralem czy juz po? bo mat zrodlowy pochodzi na wszystkich filmach z tej samej kamery, te same tasmy (rodzaj) itd itp. na ten sam program zgrywane. ale za kazdym razem przy wszystkich eksportach jest to samo, wiec nalezy myslec ze to przy zgrywaniu algorytm sie walnal ? choc jest to nie do sprawdzenia, bo odtwarzajac bezposrednio po zgraniu nie widac tego :) kicha, bo rzeczywisice jak znalazlem jak sie usuwa przeplot to jest rzezba!!! :) P.

#7 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 stycznia 2008 - 22:32

znaczy nastepnym razme bedzie juz dobrze? ja doswiadczenia z przeplotem specjalnego nie mam, bo po prostu omijam taki material z szerokim lukiem. tak wiec nie mam pojecia gdzie dokladnie moze lezec przyczyna. mozesz zapytac na forum videoaudio.pl, moze tamtejsi spece beda wiedziec. albo jeszcze ambitniej na forum doom9.

#8 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 28 stycznia 2008 - 09:39

odgrzebie temat, bo moze sie komus przyda, a poniewaz wideo to moje weekendowe zajecie, nie bylo kiedy wczesniej w takim razie, juz wiem jak sie drania pozbyc, gleboko gleboko w ustawieniach exportu w imovie jest funkcja "usun przeplot z materialu zrodlowego" - "deinterlace source" i po problemie, ale wnioski sa takie: w zakladce rozmiar w kodeku h264 a w innych to juz roznie :) przeplot jest dobry :) bo gdyby byl zly to by go nie bylo, imovie przy zgrywaniu materialu z kaset dv zachowuje go, poniewaz material jest zgrywany z mysla o TV (domowym tv :) ) i o ile przeplot na kompuerze wyglada fatalnie, to dzieki niemu material jest lzejszy a telewizor go da rade odtwarzac, po usunieciu przeplotu, podobno, film traci plynnosc na tv (podobno) na pewno plik na komputerze wyglada lepiej, ale wazy wiecej. i teraz sa dwie metody, albo usuwamy (polecam do internetu) albo sciagamy plik na dysk i uruchamiamy czyms co moze ten przeplot zlikwidowac w locie (kilka odtwarzaczy, ale nie zaglebialem sie w ten temat) co latwo sprawdzic, wystarczy film z przeplotem zmieniejszyc 2x i przeplot znika no to tyle, Piotr

#9 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 stycznia 2008 - 14:14

przeplot to ZLO. ;) to pozostalosc po infrastrukturze telewizyjnej z poprzedniego wieku. teraz mamy telewizory lcd i wydajne kodeki. nie ma sensu bawic sie materialem z przeplotem jezeli nie ma takiej potrzeby. nawet nie trzeba calego obrazu przeskalowywac. wystarczy najpierw zmniejszyc wysokosc dwukrotnie a pozniej ja powiekszyc do poprzedniego rozmiaru. w ten sposob tracimy "tylko" polowe rozdzielczosci pionowej. sa metody, ktore pozwalaja usunac przeplot bez widocznej utraty jakosci ale to juz jest bardziej skomplikowane i wymaga sporych umiejetnosci od uzytkownika, bo automat nigdy nie zastapi wprawnego oka.
  • cardash lubi to

#10 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 28 stycznia 2008 - 22:47

ok, przeplot to zlo :) dla mnie to zlo, ale sa tacy (cytowane przez ciebie forum :) ) co uwazaja ze nie jest taki zly, hihi, teraz musze rozwiazac zagadke jeszcze jedna: czy kamera nagrywa z przeplotem (zawsze?)??? i to juz chyba wszystko

#11 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 stycznia 2008 - 23:06

jezeli ma takie mozliwosci to powinien byc gdzies w ustawieniach przelacznik progressive / interlaced.

#12 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 08 lutego 2008 - 23:30

jeszcze raz wyciagne temat, bo moze znow sie komus przyda, botrate powyzej 2000kbits na prawde meczy inne komputery niz mac. u mnie nawet na maksa przy 8000-9000kbits jest plynnie na dobrym laptopie dzis ogaldalem moje filmy i rzeczywisice, mecza sie i to mocno :) dzieki za info w tej sprawie, choc nie do konca widze rozwiazanie bo albo plynny obraz... albo zyleta :)

#13 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 lutego 2008 - 00:18

przy docelowym formacie h264+mov i rozdzialce ~dvd ustawiasz 9Mbps? to jest... uch nawet nie wiem jak to okreslic. za duzo. duzo za duzo. nic dziwnego ze kodek sie dlawi. jest taki orientacyjny przelicznik pomocny przy dobieraniu bitrate. sluzy tylko jako wskazowka bo dla roznej komplikacji materialow ustaweinia powinny byc rozne ale to jest dobry punkt wyjscia dla dalszych poprawek ustawien. bitrate/(width*height*fps) dla mpeg4asp to wynosi ~0.20-0.25, a dla h264 ~0.15-0.20.

#14 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lutego 2008 - 02:53

6,

do usuwania przeplotu polecam JES Deinterlacer 3.2.3 - MacUpdate

Naprawdę niezły i za darmo.
  • cardash lubi to

#15 cardash

cardash
  • 96 postów

Napisano 11 lutego 2008 - 16:46

przy docelowym formacie h264+mov i rozdzialce ~dvd ustawiasz 9Mbps? to jest... uch nawet nie wiem jak to okreslic. za duzo. duzo za duzo. nic dziwnego ze kodek sie dlawi.

jest taki orientacyjny przelicznik pomocny przy dobieraniu bitrate. sluzy tylko jako wskazowka bo dla roznej komplikacji materialow ustaweinia powinny byc rozne ale to jest dobry punkt wyjscia dla dalszych poprawek ustawien.

bitrate/(width*height*fps)

dla mpeg4asp to wynosi ~0.20-0.25, a dla h264 ~0.15-0.20.


teraz to ja wiem o czym rozmawiamy, pamietaj ze ja do tej pory robilem opcje: auto :)))

i tak usatwia imovie, na moim macu wyglada to bardzo dobrze, ale teraz wiem ze nie wszedzie :)

bede juz teraz coraz bardziej uwaznym uzytkownikiem :)

pozdrawiam!

#16 david8213

david8213
  • 8 postów

Napisano 16 lipca 2008 - 19:43

Witam Posiadam kamerę Panasonic NV-GS 250 DV. Zgrywam filmy na komputer programem Pinnacle Studio 11. Plik *avi bez kompresji. Obrabiam go dodając przejścia itp. Następnie zapisuję go ponownie w pinnacle jako film DV (avi) bez kompresji (1h to ok 13Gb). Potem w pinnacle tworzę dysk DVD. Mam ten sam proble z przeplotem . Widzę paski i to mnie bardzo wkurza.Czy jest jakieś rozwiązanie by przy zgrywaniu materiału z kasety DV przez program Pinnacle na dysk nie było widać przeplotu.

#17 kakalaka

kakalaka
  • 72 postów
  • Skądwawrzyszew

Napisano 18 lipca 2008 - 14:04

Jest wiecej niuansow zwiazanych z przeplotem i edycja - field order, pixel aspect ratio - programy do authoringu czesto zmieniaja automatycznie te parametry, a roznica w stosunku do materialu zrodlowego moze powodowac "te paski".
Proponuje zglebic nature przeplotu, jak i ustawienia manualne softu edycyjnego. :)

Forum wideo - FILMOWIEC.PL - kamery video, wideofilmowanie - tu jak dobrze poszukac znajda sie odpowiedzi na wszystkie pytania...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych