Witam, mój macbook pro połowa 2010 15" i5 dziś rano odmówił współpracy i się nie włącza. Spodziewałem się tego ponieważ od kilku dni sam się usypiał i włączał po kilku chwilach, myślałem że się przegrzewa. W tej chwili jestem już po otwarciu obudowy, wyciągnąłem baterie i bez baterii się nie uruchamia. Bateria wymagała "naprawy" już dobre kilka miesięcy ale komputer działał. Drugie podejrzenie padło na dysk podłączyłem go pod Windowsa i ciężko coś stwierdzić ponieważ jest inny tym plików ale pokazuje pojemność dysku niecałe 500GB model TOSHIBA MK5065GSXF. Co to może być ?
Macbook Pro połowa 2010 15" i5
#1
Napisano 17 września 2016 - 10:45
#2
Napisano 17 września 2016 - 11:04
MBP 2010 15" ma obowiązek włączyć się bez baterii. Sprecyzuj co znaczy nie włącza... nie wchodzi do systemu czy jest "martwy"?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#3
Napisano 17 września 2016 - 11:07
Jest martwy. Nie reaguje na guzik power. Jak go dłużej trzymam to zapala się dioda na froncie tak jak by chciał ruszyć ale nic się nie dzieje i to nie zawsze się zapala.
#4
Napisano 17 września 2016 - 11:17
Wyjmij baterię, odczekaj bez podłączenia zasilacza ok 15 sek. i odłącz zasilacz. Czy wentylatory ruszają? Jak tak to wyjmij pamięci , podłącz ponownie zasilacz poczekaj ok 10 sek. Czy po tych 10 sekundach będziesz miał sygnał braku pamięci (pojedyncze mignięcie diody wraz z sygnałem dźwiękowym)?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Napisano 17 września 2016 - 11:31
Po wyjęciu baterii odczekaniu kilku minut i podłączeniu zasilacza komputer nadal martwy.
#6
Napisano 17 września 2016 - 12:04
Czyli problemy z sygnałami startowymi. Skończyłeś możliwości diagnostyki w warunkach domowych (oczywiście zakładając, ze zasilacz jest sprawny i ma 85W ) - pozostaje Ci serwis.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#7
Napisano 17 września 2016 - 12:09
Zasilacz jest sprawny. Jakie są szanse że to dysk ?
#8
Napisano 17 września 2016 - 12:47
zerowe
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#9
Napisano 17 września 2016 - 13:08
Jaki mógłby by koszt serwisu u Appla takiego komputera? Np. wymiana płyty głównej ?
#10
Napisano 17 września 2016 - 13:40
Te płyty spokojnie daje się naprawiać. Jaki koszt .... od 100 zł w górę. Bez diagnostyki nikt nie da odpowiedzi. O nowych płytach zapomnij, wiec wiele do wyboru nie masz
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Napisano 17 września 2016 - 16:31
Dysk raczej nie ponieważ właśnie dostałem się do niego z pod Windowsa za pomocą programu MacDrive6 i skopiowałem wszystkie pliki na dysk bez problemów.
Odłączę baterie na całą noc. Dziwna sprawa ale po podłączeniu baterii i po przytrzymaniu power dioda na froncie zaczyna mrugać co około 10 sekund tak samo jak manualny wskaźnik baterii po boku. Bez baterii nie dzieje się nic.
#12
Napisano 18 sierpnia 2022 - 11:32
witam pytanie z innej beczki. Może ktoś pomoże w problemie
MacBook Air czy płyta główna a1466 pasuje a1369
#13
Napisano 18 sierpnia 2022 - 11:59
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych