Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro połowa 2010 15" i5


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 10:45

Witam, mój macbook pro połowa 2010 15" i5 dziś rano odmówił współpracy i się nie włącza. Spodziewałem się tego ponieważ od kilku dni sam się usypiał i włączał po kilku chwilach, myślałem że się przegrzewa. W tej chwili jestem już po otwarciu obudowy, wyciągnąłem baterie i bez baterii się nie uruchamia. Bateria wymagała "naprawy" już dobre kilka miesięcy ale komputer działał. Drugie podejrzenie padło na dysk podłączyłem go pod Windowsa i ciężko coś stwierdzić ponieważ jest inny tym plików ale pokazuje pojemność dysku niecałe 500GB model TOSHIBA MK5065GSXF. Co to może być ?



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 września 2016 - 11:04

MBP 2010 15" ma obowiązek włączyć się bez baterii. Sprecyzuj co znaczy nie włącza... nie wchodzi do systemu czy jest "martwy"?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 11:07

Jest martwy. Nie reaguje na guzik power. Jak go dłużej trzymam to zapala się dioda na froncie tak jak by chciał ruszyć ale nic się nie dzieje i to nie zawsze się zapala.



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 września 2016 - 11:17

Wyjmij baterię, odczekaj bez podłączenia zasilacza ok 15 sek. i odłącz zasilacz. Czy wentylatory ruszają? Jak tak to wyjmij pamięci , podłącz ponownie zasilacz poczekaj ok 10 sek. Czy po tych 10 sekundach będziesz miał sygnał braku pamięci (pojedyncze mignięcie diody wraz z sygnałem dźwiękowym)?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 11:31

Po wyjęciu baterii odczekaniu kilku minut i podłączeniu zasilacza komputer nadal martwy.



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 września 2016 - 12:04

Czyli problemy z sygnałami startowymi. Skończyłeś możliwości diagnostyki w warunkach domowych (oczywiście zakładając, ze zasilacz jest sprawny i ma 85W ;)) - pozostaje Ci serwis.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 12:09

Zasilacz jest sprawny. Jakie są szanse że to dysk ?



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 września 2016 - 12:47

zerowe


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 13:08

Jaki mógłby by koszt serwisu u Appla takiego komputera? Np. wymiana płyty głównej ?



#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 września 2016 - 13:40

Te płyty spokojnie daje się naprawiać. Jaki koszt .... od 100 zł  w górę. Bez diagnostyki nikt nie da odpowiedzi. O nowych płytach zapomnij, wiec wiele do wyboru nie masz ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 MAcUser44

MAcUser44
  • 13 postów

Napisano 17 września 2016 - 16:31

Dysk raczej nie ponieważ właśnie dostałem się do niego z pod Windowsa za pomocą programu MacDrive6 i skopiowałem wszystkie pliki na dysk bez problemów.

 

Odłączę baterie na całą noc. Dziwna sprawa ale po podłączeniu baterii i po przytrzymaniu power dioda na froncie zaczyna mrugać co około 10 sekund tak samo jak manualny wskaźnik baterii po boku. Bez baterii nie dzieje się nic.



#12 kuba07

kuba07
  • 6 postów

Napisano 18 sierpnia 2022 - 11:32

witam pytanie z innej beczki. Może ktoś pomoże w problemie :) 

MacBook Air czy płyta główna a1466 pasuje a1369



#13 winmaciek

winmaciek
  • 6 743 postów
  • Płeć:

Napisano 18 sierpnia 2022 - 11:59

Proponuję nie bawić się w archeologa i założyć nowy temat. Tym bardziej, że temat dotyczy MacBooka Pro, a nie Air.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych