Bateria zamiennik (o ile to ktoś sprawdzi) może doprowadzić do odrzucenia z programu. Bee3 - pamięć i dysk można wymienić samemu - bateria nie jest w/g Apple podzespołem wymiennym "na własnym podwórku". Jeśli odrzucają płatna wymianę baterii przy zamienniku (podkreślam płatną) to i naprawę w ramach programu mogą odrzucić. Jeden z naszych klientów przekonał się o tym osobiście...
Cechą charakterystyczną (od strony prawnej) programów naprawczych ogłaszanych przez jakiegoś producenta (z dowolnej branży: AGD, RTV, IT, samochodowej, etc.) jest m.in. to, że na możliwość skorzystania z nich nie mają wpływu inne dolegliwości/usterki sprzętu (oczywiście pod warunkiem, że inne usterki nie mają bezpośredniego związku z elementem biorącym udział w programie naprawczym). Przy wymianie odpłatnej płyty głównej serwis miał więc prawo odmówić naprawy pod pozorem nieoryginalnej baterii, a przy naprawie wynikającej z publicznego programu naprawczego musiałby się gęsto tłumaczyć i wykazywać bezpośredni związek baterii-zamiennika i złego działania grafiki na płycie - więc najczęściej problemów nie robi.
Podam inny przykład i przypomnę przykładowo program wymiany baterii w iPhone 5: http://www.apple.com...phone5-battery/
Serwis ma prawo odmówić wymiany baterii w ramach takiego programu, np. jeżeli jest uszkodzony (rozbity) ekran w takim iPhonie - bo rozbity ekran uniemożliwia (lub przynajmniej utrudnia) dostanie się do baterii, ale np. serwis nie robi problemów z wymianą baterii w ramach tego programu naprawczego, w iPhone 5 do którego ktoś wcześniej wstawił nieoryginalny ekran.
Autoryzowany serwis może jednak odmówić wymiany baterii (nawet odpłatnej) w każdym innym przypadku (nie będącym programem naprawczym) w dowolnym iPhone w którym ktoś wstawił nieoryginalny ekran.
P.S.
"Na własnym podwórku" można (wg producenta) wymieniać tylko te elementy/podzespoły, które przewidział producent do samodzielnej wymiany. Np. RAM w iMac-ach 27" czy baterie w niektórych starych MacBook-ach (do których jest dostęp dla Usera "od zewnątrz").
Apple nigdzie nie pisze, że "pamięć i dysk można wymieniać samemu" w MacBook-ach.
Przyjęło się jednak, że serwisy nie robią problemów z naprawą komputerów w których ktoś wymienił RAM czy dysk samodzielnie (o ile nie połamał gniazd SO-DIMM i nie urwał taśmy do dysku). Jeżeli jednak serwis chciałby zakwestionować możliwość przeprowadzenia naprawy (np. gwarancyjnej) takiego komputera to stwierdzenie obecności (lub śladów po) zmienionego RAMu czy dysku to ma taką możliwość i nie ma paragrafu w instrukcji na który User może powołać się, że ma pozwolenie od Apple na modyfikacje RAMu czy dysku w MacBook-u.
Chyba, że RAM czy dysk wstawiał serwis autoryzowany na zlecenie Usera - wtedy jest OK.
Użytkownik bee3 edytował ten post 03 września 2016 - 22:31