Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 2011 system nie uruchamia się, biały ekran


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Prymek

Prymek
  • 1 postów

Napisano 14 sierpnia 2016 - 17:54

Mam kłopot z moim Macbookiem 2011, co pewien czas samoczynnie się wyłączał, potem co jakiś czas nagle pojawiały się pionowe paski na ekranie i komputer padał- tzn. pojawiał się czarny lub biały ekran, mam wrażenie, że w sytuacjach, gdy używałem wielu obciążających aplikacji Photoshopa itp. Obecnie po włączeniu pojawia się jabłko (ekran z pasami), kółko stanu postępu, a następnie ekran przełącza się na całkowicie biały. Przy okazji lewy wentylator pracuje jak szalony i lew strona porządnie się grzeje. Takie są objawy, jeszcze tydzień temu udawało mi się uruchomić go w trybie awaryjnym, obecnie jest tylko biały ekran i koniec....

Może ktoś z Was coś mi doradzi?

Dzięki z góry!



#2 DanielF

DanielF
  • 5 772 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 14 sierpnia 2016 - 18:48

Grafika padła, jeśli masz radeona to sprawdź czy jest jeszcze akcja serwisowa to Ci płytę wymienia
Fallout ...war, war never changes...

#3 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 sierpnia 2016 - 19:15

http://www.apple.com...ro-videoissues/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#4 szczurx

szczurx
  • 18 postów

Napisano 01 września 2016 - 11:42

jak wygląda kwestia serwisu takiego komputera w przypadku gdy dolna pokrywa była już otwierana, a bateria została wymieniona na zamiennik? Odmawiają naprawy, czy nie ma z tym problemu?



#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 września 2016 - 20:34

Jeżeli wymieniałeś tylko baterię i nie zepsułeś nic "przy okazji" to nie powinno być problemu (podobnie jak nie ma problemu ze zmienionym RAMem czy dyskiem SSD) w skorzystaniu z programu naprawczego.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2016 - 22:56

Bateria zamiennik (o ile to ktoś sprawdzi) może doprowadzić do odrzucenia z programu. Bee3 - pamięć i dysk można wymienić samemu - bateria nie jest w/g Apple podzespołem wymiennym "na własnym podwórku". Jeśli odrzucają płatna wymianę baterii przy zamienniku (podkreślam płatną) to i naprawę w ramach programu mogą odrzucić. Jeden z naszych klientów przekonał się o tym osobiście...
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 szczurx

szczurx
  • 18 postów

Napisano 02 września 2016 - 10:46

Ogólnie mój MacBook (15" Pro Early 2011 i7 2Ghz) nie przejawia żadnych problemów z grafiką, ale kupiłem go używanego, bez świadomości o tej wadzie konstrukcyjnej. Teraz cały czas prześladuje mnie niepokój że karta padnie. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą pasty termoprzewodzącej na coś porządniejszego, ale chyba po takiej operacji , gdyby karta padła, odrzucą mi już tą gwarancję z tytułu programu naprawczego?

Jest jakaś opcja sprawdzenia, np po nr'ze seryjnym, czy mój sprzęt miał już wymienianą płytę główną?



#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 września 2016 - 22:10

Bateria zamiennik (o ile to ktoś sprawdzi) może doprowadzić do odrzucenia z programu. Bee3 - pamięć i dysk można wymienić samemu - bateria nie jest w/g Apple podzespołem wymiennym "na własnym podwórku". Jeśli odrzucają płatna wymianę baterii przy zamienniku (podkreślam płatną) to i naprawę w ramach programu mogą odrzucić. Jeden z naszych klientów przekonał się o tym osobiście...

Cechą charakterystyczną (od strony prawnej) programów naprawczych ogłaszanych przez jakiegoś producenta (z dowolnej branży: AGD, RTV, IT, samochodowej, etc.) jest m.in. to, że na możliwość skorzystania z nich nie mają wpływu inne dolegliwości/usterki sprzętu (oczywiście pod warunkiem, że inne usterki nie mają bezpośredniego związku z elementem biorącym udział w programie naprawczym). Przy wymianie odpłatnej płyty głównej serwis miał więc prawo odmówić naprawy pod pozorem nieoryginalnej baterii, a przy naprawie wynikającej z publicznego programu naprawczego musiałby się gęsto tłumaczyć i wykazywać bezpośredni związek baterii-zamiennika i złego działania grafiki na płycie - więc najczęściej problemów nie robi.

Podam inny przykład i przypomnę przykładowo program wymiany baterii w iPhone 5: http://www.apple.com...phone5-battery/

Serwis ma prawo odmówić wymiany baterii w ramach takiego programu, np. jeżeli jest uszkodzony (rozbity) ekran w takim iPhonie - bo rozbity ekran uniemożliwia (lub przynajmniej utrudnia) dostanie się do baterii, ale np. serwis nie robi problemów z wymianą baterii w ramach tego programu naprawczego, w iPhone 5 do którego ktoś wcześniej wstawił nieoryginalny ekran.
Autoryzowany serwis może jednak odmówić wymiany baterii (nawet odpłatnej) w każdym innym przypadku (nie będącym programem naprawczym) w dowolnym iPhone w którym ktoś wstawił nieoryginalny ekran.

 

P.S.
"Na własnym podwórku" można (wg producenta) wymieniać tylko te elementy/podzespoły, które przewidział producent do samodzielnej wymiany. Np. RAM w iMac-ach 27" czy baterie w niektórych starych MacBook-ach (do których jest dostęp dla Usera "od zewnątrz").
Apple nigdzie nie pisze, że "pamięć i dysk można wymieniać samemu" w MacBook-ach.
Przyjęło się jednak, że serwisy nie robią problemów z naprawą komputerów w których ktoś wymienił RAM czy dysk samodzielnie (o ile nie połamał gniazd SO-DIMM i nie urwał taśmy do dysku). Jeżeli jednak serwis chciałby zakwestionować możliwość przeprowadzenia naprawy (np. gwarancyjnej) takiego komputera to stwierdzenie obecności (lub śladów po) zmienionego RAMu czy dysku to ma taką możliwość i nie ma paragrafu w instrukcji na który User może powołać się, że ma pozwolenie od Apple na modyfikacje RAMu czy dysku w MacBook-u.
Chyba, że RAM czy dysk wstawiał serwis autoryzowany na zlecenie Usera - wtedy jest OK.


Użytkownik bee3 edytował ten post 03 września 2016 - 22:31

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 września 2016 - 11:13

Bee3 - teoretycznie masz rację, a w praktyce mam właśnie odmowę z autoryzowanego właśnie z powodu baterii - i to oryginalnej. Bateria nie była z odpowiedniego rocznika. Powód odrzucenia - prosty : "nieautoryzowana ingerencja". Poza tym bateria zamiennik potrafi narobić szkód na płycie (choćby błędne działanie zabezpieczeń co bezpośrednio ma związek z uszkodzeniami elektronicznymi na płycie - także z kartą grafiki). 


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 szczurx

szczurx
  • 18 postów

Napisano 05 września 2016 - 06:42

Widzę że z ewentualnym skorzystaniem z programu naprawczego, miałbym spory problem ze względu na baterię. Tak w ogóle, to jest opcja że macbook będzie działał na zasilaczu, bez podłączonej baterii? Wtedy jedyna sensowna opcja, reklamować go bez baterii...



#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 05 września 2016 - 19:40

Widzę że z ewentualnym skorzystaniem z programu naprawczego, miałbym spory problem ze względu na baterię. Tak w ogóle, to jest opcja że macbook będzie działał na zasilaczu, bez podłączonej baterii? Wtedy jedyna sensowna opcja, reklamować go bez baterii...

Tak jak wspomniałem: moim zdaniem w przypadku oficjalnego programu naprawczego (nie mylić z gwarancyjną czy płatną wymianą płyty głównej) nieoryginalna, ale sprawna bateria - nie powinna w żaden sposób wpływać na możliwość skorzystania z tego programu.

Możesz też wcześniej napisać do 3-4 serwisów :

http://locate.apple.com/pl/pl/

z zapytaniem czy możesz skorzystać z programu naprawczego Apple:
http://apple.com/pl/...ro-videoissues/
w komputerze w którym masz wymienioną baterię.
To nic nie kosztuje, a odpowiedź będziesz miał z pozycji fotela nie ruszając się z domu.

Najważniejsze, żeby płyta kwalifikowała się do wymiany w ramach tego programu (i nie była grzebana). Jakbyś miał jakieś problemy (np. serwis odmówił wymiany płyty głównej w ramach oficjalnego programu naprawczego tylko z powodu nieoryginalnej baterii) - weź przyczyny odmowy na piśmie. Jak będzie trzeba pomóc - to pomogę na PW.

Jeżeli masz baterię w postaci uczciwego (a nie udającej oryginał podróbki), sprawnego zamiennika baterii to ja nie wyjmowałbym go z komputera przekazywanego do naprawy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 szczurx

szczurx
  • 18 postów

Napisano 06 września 2016 - 10:49

Zamiennik dobrej jakości, Green Cell bodajże- działa elegancko. Drąże temat z tym programem naprawczym, głównie dlatego że już 2 lub 3 razy miałem sytuację że podczas zwykłej pracy biurowej, macbook podłączony pod zewnętrzny monitor, pokazał mi na całym ekranie obraz taki jak w załączniku- wyskoczyło to nagle, po czym wystarczyło że otworzyłem i zamknąłem ponownie klapę matrycy i wszystko wróciło do normy. To co się wyświetliłoo, to białe tło, z takim jakby kolorowym, śniegiem"- z tego co wyszukałem w google, usterka GPU, to zazwyczaj na początku jakieś pionowe/poziome pasy.

Wczoraj testowałem GPU na benchmarku, jednak przez pół godziny pod pełnym obciążeniem pracowało stabilnie- temperatura dochodziła do 70 stopni, ale nic się nie zawieszało , nie było artefaktów ani innych niepokojących objawów. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych