Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Brak ikony dysku!

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 cubalibre

cubalibre
  • 31 posts
  • SkądDirty South

Posted 30 December 2007 - 19:59

Na początku od razu się przyznaję, że jestem nowy w świecie OSX ale dużo dała mi lektura tego forum.... i dzisiaj chciałem się odwdzięczyć bo komuś może przydarzyć się to co mi.... czyli: Zniknięcie ikony dysku z findera i biurka :) Jeśli po którymś starcie systemu nie zobaczysz ikony dysku na pulpicie oto roziwązanie: 1. tymczasowe działa częściowo trzeba uruchomić Script Editor i odpalić taki skrypt: ******************************** tell application "System Events" set visible of disk "NAZWA DYSKU" to true end tell tell application "Finder" to quit delay 1 tell application "Finder" to launch ********************************** 2. Lepsze ale dla bardziej odważnych: a. jesli masz jeden dysk: sudo chflags nohidden / konieczne jest podanie hasla i uprawnienia administratora b. jesli masz inne dyski: sudo chflags nohidden /Volumes/NAZWA DYSKU U mnie zadziałało ale nie widać dysku klikając na sidebarze ( nazwe swojego maca) Co prawda czasem ikona dysku znika i z biurka i z findera oraz z siedebaru..... problem polega na tym ze zmienia sie atrybut na hidden.... ponoc w 10.5.2 ma zostac to poprawione ;) pozdrawiam

#2 cubalibre

cubalibre
  • 31 posts
  • SkądDirty South

Posted 01 January 2008 - 12:08

no wiec musze powiedziec ze obydwa rozwiazania sa jednak tymczasowe :( po restarcie systemu dalej nie ma ikony dysku na biurku, w sidebarze oraz po kliknieciu w my mackintosh.... niestety czy zna ktoś rozwiązanie tego problemu???

#3 Andrzej

Andrzej
  • 1975 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 January 2008 - 12:41

Hmm, a włączenie w preferencjach Findera widoczności dysków na biurku i pasku bocznym nie skutkuje? Czy też jest tymczasowe?

#4 cubalibre

cubalibre
  • 31 posts
  • SkądDirty South