Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

zablokowane konta użytkowników - jak odblokować?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Szeklownik

Szeklownik
  • 5 posts

Posted 28 June 2016 - 10:25

Cześć!

Dzień dobry wszystkim "zarażonym jabłkiem"  :D

Nie bić - jestem tu nowy, to pierwszy wpis  :)

 

Mam od kilku miesięcy iMac z El Capitan, na nim 6 kont użytkowników (2x admin dla mnie i żony oraz 3 konta dla dzieci z ograniczeniami nadzoru rodzicielskiego i 1 gościa) i od kilkunastu dni, może kilku tygodni, wszystkie konta z wyjątkiem mojego zablokowały się w taki sposób, że:

- nie ściąga się poczta przez Mail.app ("błąd logowania")

- Safari otwiera się z zapamiętanym z jednego momentu kartami (sesja) - zamykanie ich czy otwieranie nowych nie pomaga - zawsze otworzy się z sesją zapamiętaną z chwili "awarii"

- zmiana jakichkolwiek ustawień nie zapisuje się trwale, tzn. działają tylko do wylogowania - po ponownym zalogowaniu wracają ustawienia z chwili awarii. Dotyczy to nawet tak prozaicznych ustawień jak pasek kart czy statusu w Safari

- po zalogowaniu otwierają się wszystkie programy z chwili "awarii" i zamykanie ich nic nie daje - po ponownym zalogowaniu na nowo się otwierają

- działa sam komputer w taki sposób, że można zapisywać pliki tak na dysku Maca jak i na zewnętrznym (mam na nim Time Machine) i te zmiany po ponownym zalogowaniu pozostają

- duperela, ale na jednym z kont zniknęło zdjęcie będące tłem biurka (pulpit) i powróciło defaultowe zdjęcie Gór Skalistych :-)

- usunąłem tak wadliwie działające konto żony (admin) i założyłem ponownie, sprawnie działało 2-3 dni i znowu problem się pojawił.

 

Grzebanie w ustawieniach na tych kontach nic nie daje - jak ustawiam żeby Safari po otwarciu otwierało poprzednią sesję, po zalogowaniu to ustawienie nie działa i zmienia się na otwórz nowe okno itd. 

 

Jedyne sprawne konto to moje - o koncie gościa nie piszę bo co do zasady jego praca wymazuje się po wyjściu. 

 

Proszę forumowiczów o pomoc.

 



#2 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 28 June 2016 - 10:33

Sprawdź stan dysku twardego odpowiednim programem do odczytu parametrów SMART. Być może dysk jest uszkodzony.

 

Spróbuj ściągnąć z AppStore instalator El Capitan i zwyczajnie przeinstaluj go bez formatowania. Czyli ściągasz instalator, uruchamiasz i jako miejsce instalacji zaznaczasz swój dysk systemowy. To powoduje, że wszystkie pliki użytkownika pozostaną, a systemowe zostaną przywrócone do stanu fabrycznego.

 

Oczywiście nie zdziw się jak za moment wywalą Ci ten temat do kosza, bo piszesz w dziale hardware, a to wyglada na software. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 Szeklownik

Szeklownik
  • 5 posts

Posted 28 June 2016 - 11:10

Dzięki, ściągam już El Capitan na nowo.

Dysk jest nowy (500GB SSD) wymieniany w serwisie Cortland. Jeśli to dysk to temat w dobrym dziale  :) ale sam nie wiedziałem gdzie go podpiąć, bo sam diagnozy nie postawię.

Zaraz dam znać czy reinstalacja systemu pomogła.



#4 Szeklownik

Szeklownik
  • 5 posts

Posted 28 June 2016 - 19:16

Reinstalacja El Capitan nic nie pomogła. WTF? Czy pozostaje mi oddać do serwisu?






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users