Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone 6S dystrybucja UE a polska


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wojdyga

Wojdyga
  • 4 postów

Napisano 13 czerwca 2016 - 18:28

Na allegro znalazłem sprzedającego, który sprzedaje Iphone 6S z dystrybucji europejskiej w okazyjnej cenie ~2500zł nowy.

Moje pytanie brzmi czy jest jakaś konkretna różnica między dystrybucją polską a europejską?


Wiem, że wujek google i lupka nie bolą dlatego skorzystałem z niej ale informację, które znalazłem nie były satysfakcjonujące dlatego zadaję to pytanie.

Znalazłem jakiś stary temat ale informację tam były sprzecze i od tamtego czasu wiele się mogło zmienić.

BTW jak to możliwe że za granicą w Europie Iphone są tak tanie, że opłaca się je ściągać i sprzedawać z zyskiem a mimo to mieć i tak najlepszą cenę na rynku?



#2 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 13 czerwca 2016 - 21:21

Jeśli chodzi o różnice to róznią się intstrukcjami, naklejką na pudełku oraz prawem do gwarancji od nowa po wymianie - dystrybucja EU jej nie posiada. 

Co do ceny to najprawdopodobniej w jakiś sposób vat znika.



#3 Wojdyga

Wojdyga
  • 4 postów

Napisano 13 czerwca 2016 - 21:40

Spotkałem się już właśnie z kilkoma opiniami typu:

- nie ma gwarancji w Polsce na te telefony z dystrybucji europejskiej w polsce tylko w kraju gdzie był zakupiony

- gwarancja jest ale z polskiej dystrybucji po naprawie / wymianie przedłuża się na kolejne 12 miesięcy a z europejskiej tylko na 3 miesiące

- jeszcze jakieś ale już nie pamiętam.

Apple deklaruje 12 miesięczną gwarancję realizowaną w każdym autoryzowanym serwisie apple na terenie Polski oraz innych krajów na terenie całej Unii Europejskiej więc o co chodzi?
Gdzie jest ta różnica między dystrybucją europejską a polska, zresztą polska jest częścią europy więc nie powinno być różnicy tak na chłopski rozum to interpretując. 



#4 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 13 czerwca 2016 - 21:42

Opcja druga ktora opisales jest prawidlowa.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 13 czerwca 2016 - 21:50

Nawet iPhone z pakistańskiej dystrybucji możesz reklamować u nas w kraju jak i dowolnym innym kraju na świecie gdzie jest serwis apple lub autoryzowany przez apple. 



#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 czerwca 2016 - 20:28

Nawet iPhone z pakistańskiej dystrybucji możesz reklamować u nas w kraju jak i dowolnym innym kraju na świecie gdzie jest serwis apple lub autoryzowany przez apple. 

Z tą pakistańską dystrybucją (o ile istnieje) to byłbym ostrożny.

Np. iPhone z Chin nie wymienisz w europejskich serwisach.

Co do pozostałych różnic pomiędzy dystrybucją polską, a "inną": szanse na pozytywne załatwienie reklamacji z 2-letniej rękojmi sprzedawcy w Polsce dla iPhone pochodzącego z zagranicy są bliskie zeru. kolejna różnica jest "rozwojowa": Chińczycy (póki co) jeszcze nie oferują podrabianych pudełek i iPhone'ów z dystrybucji PL, natomiast dystrybucja brytyjska, amerykańska, a ostatnio nawet niemiecka jest coraz częściej klonowana.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 14 czerwca 2016 - 20:59

Akurat miałem iPada z Chin czy tam Honk Kongu nie wiem czy tam są rozróżnione dystrybucje i normalnie został wymieniony przez cortland - tyle że nie ja go wymieniałem a kupiłem już takiego. Ktoś z tąd wymieniał też iP z koreańskiej czy japońskiej dystrybucji więc czemu sprzęt z pakistańskiej czy chińskiej dystrybucji miałby być nie wymieniony. Jaka to róznica dla serwisu jaki telefon na wymianę zamówi jedynie może być wydłużony czas oczekiwania. 



#8 Wojdyga

Wojdyga
  • 4 postów

Napisano 15 czerwca 2016 - 08:16

No dobra wg MC_  gwarancja jest ale w przypadku jakichkolwiek wymian i napraw jest skrócona do 3 miesięcy zamiast przedłużona o kolejne 12 miesięcy.
Tylko w dalszym ciągu zastanawia mnie ta drobna kwestia dlaczego dystrybucja europejska jest inna od polskiej, skoro należymy do Europy i też w Polsce powinniśmy mieć europejską wersje, a co za tym idzie normalne warunki gwarancji.

 

Postaram się zadzwonić dziś do apple i ustalić tą kwestię.


Dzwoniłem przed chwilą do apple i o dziwo dowiedziałem się, że jeżeli telefon jest z dystrybucji europejskiej to gwarancja powinna być normalna tak jak z polskiej dystrybucji, nie ma żadnej mniejszej gwarancji ani nic.
Jedynie mi powiedzieli że jak telefon jest ze stanów lub z azji to wtedy mogą być drobne problemy to niektóre podzespoły się różnią i nasi serwisanci mogą nie mieć możliwości naprawy / wymiany lub by musieli zamawiać przez co cała procedura trwałaby bardzo długo.



#9 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 15 czerwca 2016 - 08:23

Widzę że nie koniecznie rozumiesz. 

Gwarancję w dystrybucji EU będziesz mieć rok nie krócej - po wymianie zostaje gwarancja z poprzedniego urządzenia lub jeśli jest mniej niż 90 dni do jej końca to wtedy masz 90dni więc mniej niż rok nie będziesz mieć.

 

Mniej więcej tu masz warunki gwarancji :

 

http://www.apple.com...#2013328_201532

 

 

 

 

Produkt zamienny lub część zamienna albo naprawiony Produkt Apple przejmują pozostały okres gwarancji oryginalnego Produktu Apple lub podlegają takiej gwarancji przez okres dziewięćdziesięciu (90) dni od daty wymiany albo naprawy, w zależności od tego, który okres jest dłuższy.

 

zeby dokładnie sprawdzić to musisz patrzyć z którego kraju telefon pochodzi.

 

 

Dla telefonów z krajowej dystrybucji gwarancja po wymianie niezależnie od tego czy oddajesz 1 dzień po aktywacji czy 1 dzień przed końcem gwarancji masz 365dni gwarancji od daty wymiany urządzenia.

 

Jej warunki masz tutaj - tu nie trzeba dzwonić do Apple tylko czytać ze zrozumieniem.

 

http://www.apple.com...l-warranty.html

 

 

Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, Apple dostarczy użytkownikowi wolny od wad produkt w zamian za produkt wadliwy lub przeprowadzi istotną naprawę produktu objętego niniejszą gwarancją, bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo od momentu dostarczenia produktu wolnego od wad lub zwrotu użytkownikowi produktu naprawionego. Jeżeli Apple wymieni część produktu, wówczas powyższe postanowienie będzie stosowało się odpowiednio do części, która została wymieniona. W przypadku napraw, które nie były istotne, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas, w którym użytkownik nie mógł korzystać z produktu ze względu na wystąpienie wady.


#10 Wojdyga

Wojdyga
  • 4 postów

Napisano 15 czerwca 2016 - 19:56

Nie wiem czy masz rację albo nie wiem czy na pewno o tym samym mówimy.
W czasie rozmowy babka wyraźnie zaznaczyła że nie ma różnicy między EU a PL bo przychodzące do Europy Iphony pochodzą z Irlandii.
Gwarancja działa tak samo bez względu na to czy tel był kupiony w Czechach a naprawiany w Polsce bo ma te same podzespoły.
Powiedziała że problem byłby tylko wtedy gdybyś tel. kupił w USA lub Azji.

 

A w warunkach gwarancji z linku który podesłałeś nie ma żadnego rozróżnienia na dystrybucję krajową czy nie krajową więc to wcale nie pomogło w rozwiązaniu tematu.



#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 15 czerwca 2016 - 20:09

Na telefon obowiązuje gwarancja odpowiednia do kraju dystrybucji:

 

Tu masz kilka:

 

Francja:

http://www.apple.com...l-warranty.html

Niemcy:

http://www.apple.com...l-warranty.html

UK:

http://www.apple.com...l-warranty.html

 

tylko telefony z naszej krajowej dystrybucji mają gwarancję przedłużaną o rok reszta od 90dni lub do końca okresu gwarancji. 

 

 

Dodatkowo gdy wymieniasz sprzęt dostajesz takiego maila z serwisu

 

Gwarancja na wymienione urządzenie zostanie przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju nabycia sprzętu.  


  • steo lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych