
MacBook Pro- nie mogę zainstalować systemu.
#1
Napisano 09 czerwca 2016 - 16:40
Zadno znalezione na internecie rozwiazanie tego problemu nie pomogło. Pogodziłem sie ze strata dysku. Jednak w pracy po podłączeniu go do komputera z Windowsem, mogłem skopiować ważne dla siebie pliki, co mnie zaskoczyło. Wiec nagrałem programem transmac instaluje el capitana i chciałem zainstalować od nowa system. Po uruchomieniu z pendrivem pojawiło sie logo Apple i pasek ładowania, gdy pasek doszedł do 3/4 pojawiło sie przekreślone kółko. Wiec myślałem ze jednak dysk do wyrzucenia, zamówiłem wiec nowy.
Dzisiaj przyszedł nowy ssd, podpiąłem go. Jednak nadal jest ten sam problem co poprzednio, pasek dochodzi do 3/4 paska i pokazuje sie przekreślone kółko. Ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem?
MacBook Pro mid 2010 z wrzuconym ssd.
#2
Napisano 09 czerwca 2016 - 22:18
Wymienić uszkodzoną taśmę dysku.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#3
Napisano 10 czerwca 2016 - 06:53
1. Mam 2 dyski i powinno chociaż próbować na hdd instalować?
2. Wrzuciłem na pendrive linuxa i odpaliłem w trybie live Cd i jak sie uruchomił to mogłem przeglądać dane na tym ssd
#4
Napisano 10 czerwca 2016 - 07:41
Musisz znaleźć kogoś kto ma Mac'a i wypali Ci z jego poziomu instalator systemu na pendrive. Parę miesięcy temu miałem podobny problem - wysypał się system i spędziłem 3 dni na próbowaniu wypalić działający instalator z poziomu windows'a. Dwa różne pendrivy, dwa programy i z 4 obrazy systemu - naprawdę łącznie kilkanaście prób zakończonych niepowodzeniem. A potem jedna próba wypalenia pendrive z poziomu OSX przez terminal i sukces.
#5
Napisano 10 czerwca 2016 - 08:06
Jeżeli masz możliwość podłączenia tego dysku pod windowsem to sprawdź jego dane smart. Może komórki pamięci się posypały i część danych możesz odczytać ale to może być już loteria.
#6
Napisano 10 czerwca 2016 - 08:30
Komórki pamięci się posypały w nowym dysku SSD?
To, że dysk jest widoczny to nie znaczy, że taśma jest sprawna. Napisz jeszcze jaki to MacBook, to znaczy ilu calowy, bo Mid 2010 to nie wiadomo o który dokładnie model chodzi.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#7
Napisano 10 czerwca 2016 - 08:31
Musisz znaleźć kogoś kto ma Mac'a i wypali Ci z jego poziomu instalator systemu na pendrive. Parę miesięcy temu miałem podobny problem - wysypał się system i spędziłem 3 dni na próbowaniu wypalić działający instalator z poziomu windows'a. Dwa różne pendrivy, dwa programy i z 4 obrazy systemu - naprawdę łącznie kilkanaście prób zakończonych niepowodzeniem. A potem jedna próba wypalenia pendrive z poziomu OSX przez terminal i sukces.
Właśnie kolega przyniósł Maca do pracy i będziemy próbować.
Ta instrukcja jest dobra: http://osxdaily.com/...-install-drive/ ?
Jeżeli masz możliwość podłączenia tego dysku pod windowsem to sprawdź jego dane smart. Może komórki pamięci się posypały i część danych możesz odczytać ale to może być już loteria.
A co to da? i jak to sprawdzić?
Komórki pamięci się posypały w nowym dysku SSD?
To, że dysk jest widoczny to nie znaczy, że taśma jest sprawna. Napisz jeszcze jaki to MacBook, to znaczy ilu calowy, bo Mid 2010 to nie wiadomo o który dokładnie model chodzi.
13 cali
#8
Napisano 10 czerwca 2016 - 08:50
Uruchom dowolny program podający dane smart, on już ci powie czy coś jest nie tak. Np. CrystalDiskInfo.
#9
Napisano 10 czerwca 2016 - 09:02
Kolego zrozum, że on ma nowy dysk SSD i na nim jest ten sam problem, więc co tu sprawdzać w nowym dysku?
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#10
Napisano 10 czerwca 2016 - 09:08
A wy swoje. Nowy dysk SSD i ma mieć wysypany smart? Co prawda w MBP 2010 tasiemki padały rzadziej, ale jednak padały. Taśma ma 4 linie - 2 do odczytu i 2 do zapisu. Jeśli padła jedna linia z zapisu będą takie efekty. To, że z Live CD może pomóc w odczycie dysku nie oznacza, że tasiemka jest sprawna. Dobrym pomysłem jest próba zainstalowania ponownie systemu (mógł się wysypać) ale jeśli ta próba zawiedzie trzeba będzie wymienić tasiemkę. Dwie uwagi:
1. Stawiaj system z zamontowanym dyskiem w macu - inaczej nie wykluczysz uszkodzenia tasiemki.
2. Jeśli przyjdzie Ci kupić tasiemkę dyskową musi być do rocznika 2010 - jest dłuższa niż do 2011.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Napisano 10 czerwca 2016 - 09:09
Właśnie kolega przyniósł Maca do pracy i będziemy próbować.
Ta instrukcja jest dobra: http://osxdaily.com/...-install-drive/ ?
Daj sobie spokój z taką procedurą, jest prostszy sposób - ściągnij program DiskMaker X i nim sobie zrób pendrive instalacyjny. Tylko musisz mieć instalator systemu z AppStore, a nie z chomika.
Jeśli masz adapter USB do dysku to jeśli nie zadziała instalacja z dyskiem podłączonym w środku to podłącz go pod USB i wtedy na nim spróbuj zainstalować system. Jak ruszy to będziesz wiedział praktycznie na 100%, że to wina taśmy.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#12
Napisano 10 czerwca 2016 - 09:40
tumpio, macsupport - instaluje się na nowym dysku z pendrive stworzonym na maku. Potem spróbuje zainstalować na starym dysku ssd, coś sądzę, że po prostu system się uszkodził a pendrive stworzony na windowsie nie działał poprawnie.
#13
Napisano 10 czerwca 2016 - 10:19
Pendrive był stworzony na Windowsie? To może to jest przyczyną...
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#14
Napisano 10 czerwca 2016 - 10:24
Tak wcześniej był tworzony programem transmac na windowsie.
Teraz robiliśmy z kolegą na jego macu tym programem DiskMaker X, jednak po skończeniu instalacji wyskoczyło info, że nie mogło skończyć instalacji bo dysk zawierający instalkę może być uszkodzony. Próbujemy jeszcze raz.
#15
Napisano 10 czerwca 2016 - 10:30
Ale instalator musisz mieć ściągnięty z AppStore na nowo, bo jak jest jakiś stary to nie zadziała, bo zmieniły się jakieś certyfikaty. Godzina i data powinna być prawidłowo ustawiona, bo to też może mieć wpływ na błąd podczas instalacji.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#16
Napisano 10 czerwca 2016 - 10:34
Ściągaliśmy dzisiaj rano z AppStore. Więc powinno być git.
#17
Napisano 10 czerwca 2016 - 10:39
Faktycznie to nowy dysk, nie doczytałem, przepraszam.
#18
Napisano 10 czerwca 2016 - 11:03
Zbudowaliśmy od nowa pendrive, wrzuciłem stary ssd i znowu ta informacja: volume contains an os x installation which may be damaged
#19
Napisano 10 czerwca 2016 - 12:11
A widzisz, komunikat nie mówi o tym że dysk jest uszkodzony tylko że znalazł tam poprzednio zainstalowany system, w dodatku twierdzi że jest uszkodzony. Powinieneś usunąć wszystkie partycje z tego dysku i spróbować ponownie.
#20
Napisano 10 czerwca 2016 - 12:34
Skąd Ty bierzesz te pomysły?
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych