Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dotyk nie działa po serwisie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 12:01

Witam. Sytuacja wygląda mniej więcej tak: ponad miesiąc temu upadł mi telefon i rozbiła się szybka, dotyk i wszystko działało, ale przeszkadzało mi to rozbicie, więc zaniosłam ip (5s) do serwisu, gdzie mi wymienili szybkę. Dzień po tej wymianie zauważyłam, że dotyk słabo działa, zacina się, nie reaguje na to co robię, więc zaniosłam go ponownie i znowu dokonali bezpłatnej wymiany, sytuacja sie powtórzyła, więc tak jak wcześniej, też go zaniosłam i również wymienili szybkę, mówiąc mi przy tym, że poprzednią wsadzili do innego iphona i działała, więc problem może być w moim telefonie. Po niespełna paru godzinach dotyk znowu zaczął wariować, usuwało sie to co wpisywałam, sam wpisywał niektóre litery, generalnie używanie go było bardzo utrudnione. Podeszłam do serwisu dzisiaj i dowidziałam się, że problem leży gdzieś w płycie głównej (?) i to wszystko przez ten upadek, a natępnie przez otworzenie telefonu w celu wymiany te nieszczęsnej szybki. Pan poinformował mnie, że jedyne co może mi zaoferować, to żebym sobie sama zamówiła skądś oryginalną szybkę i oni mi za darmo wymienią..

Muszę przyznać, że jestem trochę załamana, nie dość, że męcze się z tym dotykiem już prawie dwa tygodnie i kontakt z kimkolwiek jest bardzo utrudniony, to na dodatek zapłaciłam za wymianę szybki w telefonie z działającym dotykiem, a dostałam może i nową szybkę, ale za to zepsuty dotyk. 

Myślicie, że mam szansę jeszcze coś wywalczyć od serwisu, czy powinnam poszukać gdzieś tej oryginalnej szybki i ona załatwi sprawę?



#2 Arekko

Arekko
  • 292 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 maja 2016 - 12:25

Jeśli masz albo serwis ma jeszcze tamtą oryginalną szybkę zbitą niech wsadza i wtedy jak bedzie normalnie działać to bedzie wiadomo że problemem są ekrany..

#3 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 12:26

Myślisz, że serwisy trzymają zbite szybki? Bo nie wiem czy jest sens w ogóle iść tam.. 



#4 Arekko

Arekko
  • 292 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 maja 2016 - 12:39

Mało prawdopodobne ale jest taka opcja. Warto spróbować. Skoro piszesz ze po zbiciu było jeszcze wszystko dobrze, a problemy objawiły sie po wymianie.
A i jeszcze jedna sprawa. Wymieniany był cały ekran wraz z dotykiem czy sama szybk?

#5 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 12:49

Tak, pojawiły się dopiero po wymianie, jednak w serwisie twierdzą, że jest to możliwe przez otworzenie iphona.. Czyli niby trochę ich wina, zakładam, że podczas wymiany mogli coś tam zepsuć :(

Sama szybka wymieniana, nawet mam to chyba zaznaczone w papierach, które od nich dostałam.



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 maja 2016 - 12:51

W iPhone 5S zdarza się uszkodzenie układu dotyku na płycie głównej i to właśnie tak się objawia, że dotyk raz działa, a raz nie.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 13:44

I co wtedy można zrobić?



#8 satmar

satmar
  • 788 postów
  • SkądInowrocław

Napisano 30 maja 2016 - 14:32

sama szybka nie wpływa na pracę dotyku (digitizera) masz uszkodzony moduł wyświetlacza ew. uszkodzenie na płycie, polecam zamontowanie sprawnego LCD i jeżeli problem wróci dopiero szukać uszkodzenia na płycie głównej .



#9 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 16:25

LCD i szybka to nie to samo?  :huh:



#10 Arekko

Arekko
  • 292 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 maja 2016 - 16:51

W uproszczonej wersji to szybka to samo szło. LCD to wyświetlacz, dotyk + szkło a pomiędzy nimi jeszcze klej. 

 

To bardzo istotne co było wymieniane czy sama szybka czy cały LCD.  


Użytkownik Arekko edytował ten post 30 maja 2016 - 17:33


#11 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 17:25

mam napisane "wymiana set lcd + dotyk"


Użytkownik chrupersy edytował ten post 30 maja 2016 - 17:27


#12 Arekko

Arekko
  • 292 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 maja 2016 - 17:35

Czyli wymieniany był cały ekran. Tak jak była poprzednio mowa - zainstalowanie działającego LCD - jeśli będzie okej to okej jeśli nie to uszkodzona płyta główna. Tak czy tak bez serwisu się nie obędzie.



#13 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 18:50

Hm.. działającego lcd? Z tego co rozumiem, to w serwisie twierdzili, że problem jest gdzie indziej, no i skoro wymienili mi to LCD to chyba powinno być działające?



#14 Arekko

Arekko
  • 292 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 maja 2016 - 19:12

Rozumiem, że dwa razy już był wymieniany LCD i za każdym razem pojawiają się te same błędy?

 

Jeśli tak, oznaczało by to uszkodzenie na płycie głównej.

 

Można spróbować wymienić w serwisie na jakiś zbity LCD tylko dla testu i upewnienie się jednak objawy wskazują na uszkodzenie na płycie głównej, a skoro przed oddaniem do serwisu nie było problemu z iPhone'm to serwis musiał skopać sprawę i oni powinni za darmo to naprawić.. 



#15 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 20:28

Tak, nawet chyba 3 razy wymieniane było to LCD u nich, bo przychodziłam jak nie działał dotyk i nie działa w dalszym ciągu. 

Tylko jak udowodnić winę serwisowi? Oni, tak jak napisałam, twierdzą, że problem na tej płycie pojawił się przez upadek telefonu, a oni tylko przez otwieranie iphona do naprawy, w jakiś sposób "nasilili" ten problem. Jednak pan w serwisie przedstawił to w taki sposób, że jest to moja wina spowodowane tym upadkiem.



#16 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 maja 2016 - 21:57

... twierdzą, że problem na tej płycie pojawił się przez upadek telefonu, a oni tylko przez otwieranie iphona do naprawy, w jakiś sposób "nasilili" ten problem....

Tu nie trzeba nic udowadniać, bo w zasadzie przyznali się do pogorszenia stanu.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#17 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 30 maja 2016 - 22:28

No tylko, że tego słowa nie użyli, wytłumaczyli to bardziej w ten sposób, że naprawa szybki wiąże się z takim ryzykiem i tyle.. 



#18 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 maja 2016 - 22:55

Jeżeli uprzedzono Cię przed przyjęciem telefonu do serwisu, a Ty zgodziłaś się - to Twoja sprawa.

Jeżeli nie uprzedzono Cię przed naprawą że mogą wystąpić jakieś komplikacje pogarszające stan Twojego telefonu - to masz prawo oczekiwać naprawienia telefonu w umówionej cenie, a w przypadku braku takiej możliwości (z przyczyn obiektywnych - niezależnych od serwisu) zwrotu w stanie niepogorszonym.
Pozostaje dochodzenie swoich praw na drodze przepisów: przedsiębiorca-konsument, bo straconego czasu nie zwróci Ci już nikt.
Mogą przydać się dokumenty w sprawie: paragon za wykonane usługi, kopia zlecenia naprawy, regulamin serwisu, etc.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#19 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 maja 2016 - 08:46

Niestety takie sytuacje czasem się zdarzają i usterki wychodzą po czasie albo podczas naprawy. Problem wynika z tego, że płyty główne po upadku, skrzywieniu telefonu czasem działają dopóki nic się z takim telefonem nie robi, jakiekolwiek rozkręcania, prostowania itp. mogą spowodować, że jeśli taki np. układ dotyku był uszkodzony w wyniku upadku to po "ruszeniu" przestaje działać zupełnie. W takim przypadku trzeba naprawić płytę główną. A jak to rozwiąże klient i serwis to już inna kwestia. My w takich trudniejszych przypadkach informujemy, że telefon może nawet zupełnie przestać działać.


  • satmar lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#20 chrupersy

chrupersy
  • 30 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 31 maja 2016 - 12:44

Niestety nie poinformowali mnie o żadnym ryzyku, nie poinformowali mnie też o tym, że szybka, którą wkładają jest o pare mm wyższa i mój przycisk Home obecnie nie jest już tak stabilny, jak powinienen. 

 

Niestety takie sytuacje czasem się zdarzają i usterki wychodzą po czasie albo podczas naprawy. Problem wynika z tego, że płyty główne po upadku, skrzywieniu telefonu czasem działają dopóki nic się z takim telefonem nie robi, jakiekolwiek rozkręcania, prostowania itp. mogą spowodować, że jeśli taki np. układ dotyku był uszkodzony w wyniku upadku to po "ruszeniu" przestaje działać zupełnie. W takim przypadku trzeba naprawić płytę główną. A jak to rozwiąże klient i serwis to już inna kwestia. My w takich trudniejszych przypadkach informujemy, że telefon może nawet zupełnie przestać działać.

Właśnie coś bardzo podobnego powiedzieli mi w serwisie, tylko jakoś sama nie potrafiłam tego opisać. Gdybym wiedziała wcześniej, zastanowiłabym się 3 razy przed wymianą tej szybki. Orientujesz się może ile kosztuje naprawa płyty głównej u Was w serwisie?


Użytkownik chrupersy edytował ten post 31 maja 2016 - 12:45


#21 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 maja 2016 - 13:10

U nas naprawa takiej płyty to koszt 300 złotych, a wymiana płyty z TouchID to koszt 600.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych