Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

junk mail


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 dredziarz

dredziarz
  • 869 postów
  • SkądKatowice, PL

Napisano 07 lutego 2006 - 17:23

Hm. Tak się zaastanawiam jak to jest z tym spamem na Macu. Bo jest niby coś takiego jak junk mail w mailu. Ale nie rozumiem do końca jego sensu. Bo on mi wszystkie mejle przychodzące zaznacza jako junk. I spam i normalną korespondencję. Co zrobić,żebym nie musiał ciągle zaznaczać mejle te moje na not junk?

#2 elrobsono

elrobsono
  • 1 516 postów
  • SkądBarcelona, ES

Napisano 07 lutego 2006 - 17:31

Widocznie maile które do ciebie przychodzą noszą znamiona spamu :) Wszystko można sobie poustawiać w Preferences --> Junk Mail, dokładnie wszystkie objawy spamu można ustalić klikając dalej na Advanced (ustawia się to tak jak smartfoldery) Możesz sobie też ustawić, że zaklasyfikowanie wiadomości jako Not Junk powoduje, że kolejne maile z tego adresu będą już traktowane jako oczekiwane, a nie śmieci.

#3 marczynski

marczynski


  • 1 688 postów
  • SkądKonskie, Poland

Napisano 07 lutego 2006 - 20:03

Jeśli Mail przenosi Ci maile które nie sa spamem do Junka, to kliknij na wiadomość idalej Not Junk ;-) Juz nie bedzie to spamem..

#4 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lutego 2006 - 09:09

Re: junk mail

Bo on mi wszystkie mejle przychodzące zaznacza jako junk. I spam i normalną korespondencję.

Jak to wszystkie? Cała poczta ląduje w Junk Mail czy miałeś na myśli, że po prostu się często myli?
Tak czy owak, zajrzyj do preferencji Mail i sprawdź ustawienia. Możliwe, że masz coś namieszane w zakładce Junk Mail lub Rules.
W zakładce Junk Mail dobrze jest włączyć cztery dolne opcje, czyli korzystanie z nagłówków dostawcy Internetu i opcje związane z adresami.
Poza tym, najpierw dobrze jest włączyć Junk Mail w wersji treningowej, żeby nauczyć program zasad filtrowania i łatwiej kontrolować jego działanie.

#5 dredziarz

dredziarz
  • 869 postów
  • SkądKatowice, PL

Napisano 08 lutego 2006 - 10:59

Hm. Włączyłem te 4 opcje. I mam treninga. Zobaczymy jak teraz to będzie wyglądało. Ale wcześniej to mi się wszystko robiła na junk. Nawet od tego nadawcy którego nastawiłem na not junk.

[ Dodano: 2006-02-10, 00:17 ]
więc włączyłem to a nadal segreguje mi jako junk to co odklikam na not junk. w opcjach wygląda to tak:

www.dredziarz.elsat.net.pl/junk.jpg

[ Dodano: 2006-02-10, 00:19 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: 2006-02-10, 22:25 ]
nadal tak działa. czy to wina tego,że trening jest taki długi czy cos ja źle reobię?

#6 marcelee

marcelee
  • 201 postów
  • SkądKraków & Kennett Sq, PA

Napisano 16 lutego 2006 - 13:49

ja wlasnie wczoraj zajalem sie spamem bo jakas mila "firma" upatrzyla sobie we mnie klienta i mam okazje korzystac z ich ofert tanich lekow jak viagra itp :) Poniewaz nie chce skorzystac , ustawilem w Preferences>Junk>Advanced zakladki : np. When Any Subject contents (i tu wpisalem wyrazy z tematow tych emiali) : sex, viagra, pills, offer itp. Then: Delete Message. Wszystko dziala ok jak najbardziej. Widze ze wchodzac na poczte przez www spam sie tam znajduje natomiast na iMail nie dochodza. Dodajac jeszcze opcje z zakladki Rules mozna juz w zupelnisci zorganizowac sobie poczte chciana i niechciana. Jedna z opcji do zaznaczenia w "Junk" mowi ze jezeli w tytule jest nazwisko odbiorcy to nie bedzie traktowana jako mail. Tu musialem zrezygnowac poniewaz moj jeden z moich adresu email to moje nazwisko dochodzily do mnie spamy hey dutkiewicz (to ja :) ) i juz nie byly blokowane. Ogolnie podoba mi sie ta funkcja Junk ale absolutnie trzeba nad nia posiedziec zeby sobie nie zablokowac "potrzebnych" emaili.

#7 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2006 - 02:21

Hm. Włączyłem te 4 opcje. I mam treninga. Zobaczymy jak teraz to będzie wyglądało. Ale wcześniej to mi się wszystko robiła na junk. Nawet od tego nadawcy którego nastawiłem na not junk.
nadal tak działa. czy to wina tego,że trening jest taki długi czy cos ja źle reobię?

Hm, z opcji wynika na przykład to, że nadawcy, których adresy są w Twojej Książce adresowej lub są na liście poprzednich odbiorców (pisałeś do nich wcześniej), powinni z automatu być zaliczani do bezpiecznej poczty.
Czy możesz sprawdzić czy tak to działa? Poproś kogoś, kogo masz w Książce adresowej, żeby wysłał do Ciebie wiadomość. Powinna przejść bez oznaczania jako junk mail.

#8 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 16 października 2006 - 09:09

Odświeżamy kotleta, bo i po co nowy wątek stawiać:


Przychodzi do mnie spam... szybko znaleźli go spamerzy, bo domena działa miesiąc a konta pocztowe coś krócej... no ale trudno.

Problem z tym spamem jest tak że każda wiadomość przychodzi z innego adresu. Jedynym elementem wspólnym jest obrazek, którego nazwa to "unknown.gif"
Pomyślałem sobie że skoro maja ten element wspólny to jak ustawie rules/ if any of following conditions are met [any attachment Na] [contains] [unknown.gif] perform the following action: [move Message] to [trash]
ale nie działa, coś źle ustawiłem czy tego się nie da w ten sposób zorganizować?

Dołączona grafika

#9 parasit

parasit
  • 187 postów
  • SkądWawa

Napisano 16 października 2006 - 11:15

Ja zauważyłem inną rzecz związaną z "Junk Mail". Samo filtrowanie działa generalnie ok, od czasu do czasu się myli, ale odsetek błędów jest tak nikły że to ignoruję. Natomiast problem jest taki że jeśli do "Junk" wpadnie coś co śmieciem nie jest, i odznaczę że to nie śmieć to nie wraca do normalnej skrzynki. Taki nie do końca "smart" ten folder. Inny problem ze "smart" folderami: Mam np folder "Szarlotka", można się domyślić co tam wpada. Tyle że nowe wiadomości w folderze pojawiają się dopiero po wejściu do niego. Jeśli do niego nie wejdę to w głównym pokazuje kilkadziesiąt nie przeczytanych listów. Trochę to wkurza, nie powiem.

#10 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 16 października 2006 - 11:37

Może spróbuj ustawić message contains unknown.gif

#11 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 16 października 2006 - 12:19

parasit ustaw nie smart folder a zwykły, i skieruj tam listy z adresów grupy dyskusyjnej...
Tylko niewiem jak ta grupa ma czy przychodza z jednego ogólnego czy kaxdy ma inny adres, jak ma inny to masz przechlapane :)

irmik to chyba nie tak działa :/

#12 parasit

parasit
  • 187 postów
  • SkądWawa

Napisano 16 października 2006 - 15:31

parasit ustaw nie smart folder a zwykły, i skieruj tam listy z adresów grupy dyskusyjnej...
Tylko niewiem jak ta grupa ma czy przychodza z jednego ogólnego czy kaxdy ma inny adres, jak ma inny to masz przechlapane :)

Generalnie przychodzą z jednego, i myślałem nad zwykłą regułą przenoszącą do innego katalogu. Tyle ze w takim razie te "sprytne" foldery są raczej "sprytne inaczej". To jakiś bug czy zwykła niedoróba ?

A jakieś koncepcje co do Junk Mail ? To też jest o ile się nie mylę "smart folder".




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych