Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5s - spalił się?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 acme71

acme71
  • 7 postów

Napisano 29 marca 2016 - 20:25

Witam, piszę trochę z nietypowym problemem.

Na początku zaznaczam, że przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu.

Mam dość dziwny problem ze swoim iPhone 5s 16GB.

Mianowicie zacznijmy od początku - telefon kupiłem zaraz po premierze (bodajże październik 2013r.) i od tego czasu do teraz nie miałem całkowicie żadnych problemów z telefonem.

Parę dni temu ładowałem telefon za pomocą ładowarki sieciowej i siedziałem obok przy komputerze.

Nagle usłyszałem dziwny dźwięk i smród palonej elektroniki przy telefonie więc od razu odłączyłem telefon od ładowarki i gniazdka.

Niestety ładowarka sieciowa nie była oryginalna Apple tylko był to zamiennik firmy BELKIN (nie żadna chińszczyzna) natomiast kabel był oryginalny Apple.

Na początku wyglądało, że z telefonem jest wszystko w porządku lecz problem dopiero ukazał się rano.

Zwykle gdy przed spaniem naładowałem telefon do 100% to gdy wstawałem rano to bateria zeszła minimalnie do 98% ale tym razem po wieczornym naładowaniu iPhone bateria wyczerpała się całkowicie i telefon nie chciał się włączyć.

Podłączyłem telefon do ładowania i zauważyłem, że telefon strasznie długo ładował się do 100% (od godziny 7:30 do 12:00).

Po naładowaniu do 100% niestety bateria po 3 godzinach miała znowu 0%, a z telefonu nie korzystałem w ogóle - zero rozmów, zero SMSów, zero Internetu, zero GPS itp.

Następnego dnia pojechałem do serwisu naprawiającego telefony (nie był to serwis Apple) i kazałem wymienić baterię, a także sprawdzić gniazdo ładowania.

Panowie w 30 minut wymienili mi baterię i stwierdzili, że gniazdo ładowania jest w porządku.

Niestety następnego dnia miałem identyczną sytuację - obudziłem się rano z rozładowaną do 0% baterią podczas gdy przed spaniem była naładowana do 100%.

Pojechałem z powrotem do serwisu, bezpłatnie wymienili mi baterię na inną i potem jeszcze raz na inną ale niestety problem dalej nie ustał.

Kazałem serwisantom sprawdzić elektronikę w telefonie ale "nie znaleźli nic niepokojącego i nie mają pojęcia dlaczego telefon tak szybko się rozładowuje, skoro gniazdo ładowania i bateria są na 100% sprawne".

Obecnie zawiozłem swojego iPhone do innego serwisu na "diagnozę elektroniczną" i jutro bądź pojutrze powinienem coś wiedzieć.

Czy ktoś może miał podobny problem? Czy może ktoś wie dlaczego mój iPhone tak dziwnie się zachowuje skoro bateria była wymieniana?

 

Proszę o pomoc,

Pozdrawiam.



#2 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 30 marca 2016 - 08:25

Bardzo często w iPhonach serii 5/s/c (zdarza się też w 6)  leci układ u2. Jego usterka ujawnia się takimi objawami jak opisałeś. Ale bez sprawdzenia to tylko przypuszczenia. 



#3 acme71

acme71
  • 7 postów

Napisano 30 marca 2016 - 08:52

A czy układ U2 można naprawić/wymienić? Jaki jest mniej więcej koszt naprawy/wymiany? Pozdrawiam.

#4 jointpocket

jointpocket
  • 179 postów

Napisano 30 marca 2016 - 20:45

Koszt naprawy około 400zl.

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 marca 2016 - 21:01

Czy może ktoś wie dlaczego mój iPhone tak dziwnie się zachowuje skoro bateria była wymieniana?

 

Ja wiem - iPhone tak dziwnie się zachowuje nawet po wymianie baterii, bo to nie bateria jest przyczyną takiego zachowania. Ale do tego chyba już sam doszedłeś i ci pożal się Boże serwisanci.

Przyczyną jest uszkodzenie na płycie głównej, na 99% wspomniany tutaj już przez Kolegę Indu układ U2. Diagnoza tej usterki jest prosta i zajmuje kilka minut, oczywiście dla serwisu, który się na tym zna i wie jak to sprawdzić.

 

A czy układ U2 można naprawić/wymienić? Jaki jest mniej więcej koszt naprawy/wymiany? Pozdrawiam.

 

Uszkodzony układ wymienia się na nowy. Jest to stosunkowo trudne i wymaga odpowiednich umiejętności. Odnośnie ceny to jest to oczywiście zależne od serwisu, u nas np. kosztuje to 300 złotych.

Należy też zainteresować się ładowarką telefonu, bo powodem tej usterki jest ładowanie nieodpowiednią ładowarką lub nieoryginalnym przewodem USB.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 acme71

acme71
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2016 - 07:04

Ok w takim razie rozumiem, że porządny serwis bez problemu zdiagnozuje i wymieni wadliwy układ (jeżeli to wina układu u2).

#7 acme71

acme71
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2016 - 16:34

Witam, w kolejnym serwisie stwierdzili, że niestety nie wiedzą co może być przyczyną problemu z moim iPhone. Podejrzewają, że to płyta główna mogła ulec uszkodzeniu i naprawa nie będzie się opłacała ale nie potwierdzają tego w 100%. Dzisiaj wieczorem odbieram telefon i już sam nie wiem co mam zrobić dalej, czy próbować oddać iPhone do kolejnego serwisu czy używać telefonu z problemem.

 



#8 mstanko

mstanko
  • 469 postów
  • SkądWągrowiec

Napisano 31 marca 2016 - 19:41

Możesz go zwyczajnie wysłać koledze macsupport do naprawienia jeśli jesteś w stanie przełknąć koszt 300 zł plus przesyłki. 

Przynajmniej ja wolałbym tak zrobić niż polegać na większość serwisów gsm, które jak sam widzisz mają mgliste pojęcie na temat iPhone'ów.


Użytkownik mstanko edytował ten post 31 marca 2016 - 19:42


#9 acme71

acme71
  • 7 postów

Napisano 01 kwietnia 2016 - 20:06

Witam, telefon już całkiem padł więc sprzedałem go jako uszkodzony. Temat do zamknięcia, pozdrawiam i dziękuję za odzew.



#10 AppleMobile.pl

AppleMobile.pl

  • 477 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin, Wojska Polskiego 50, tel:889277288

Napisano 25 kwietnia 2016 - 17:15

Witam, telefon już całkiem padł więc sprzedałem go jako uszkodzony. Temat do zamknięcia, pozdrawiam i dziękuję za odzew.

To raczej nie telefon, tylko bateria została wyładowana do takiego stopnia, że przy wadliwym U2 nie da się jej naładować. 


AppleMobile.pl - Serwis iPhone, iPod, iPad Szczecin - Pierwszy i jedyny serwis urządzęń Apple w Zachodniopomorskim autoryzowany przez MyApple.pl Masz pytania? Dzwoń! tel: 889 277 288 - Naprawy wysyłkowe na terenie całego kraju! http://www.facebook.com/AppleMobilePL





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych