Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Problem z instalacją OS X Yosemite "na czysto"


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 baree

baree
  • 3 posts

Posted 24 March 2016 - 09:32

Witam.

Kupiłem niedawno używanego MacBooka Pro z dyskiem SSD 120 GB. Komputer miał zainstalowany system OSX Yosemite, jednak system nie był wyczyszczony do zera. Chciałem więc zainstalować system "na czysto". Poczytałem, pooglądałem w necie instrukcje i wszystko wydawało się proste. Niestety system nie chciał się pobrać z Internetu z informację "zawartość chwilowo niedostępna". W tej chwili mam dysk bez systemu, komputer od razu wchodzi w tryb Narzędzie OS X, ale w Narzędziach dyskowych nie mogę z dyskiem nic zrobić. Wszystkie opcje są wyszarzone. Nie mam innego komputera Apple, więc nie mogę (chyba) jakoś ściągnąć OS X na nim i jakoś zainstalować na MacBooku (?).

 

Załączam zdjęcia pokazujące jak teraz wygląda temat dysku i wyszarzonych opcji. Bardzo proszę o pomoc, bo teraz MacBook bez działającego systemu to tylko ładny przedmiot :/

 

Jeśli mój wpis powinien znaleźć się w innej sekcji, bardzo przepraszam i proszę o wyrozumiałość

 

 

To nie jest problem ze sprzętem. Powinien znaleźć się w dziale dotyczącym Yosemite. Tym razem przenoszę.

Attached Files


Edited by 666, 24 March 2016 - 15:27.


#2 dliwski

dliwski


  • 15306 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 March 2016 - 12:27

Zaznacz dysk i przejdź do karty Partycje - tam powinna być możliwość wymazania.


MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#3 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 24 March 2016 - 12:29

Nie możesz wymazać dysku, bo instalator jest z niego w tej chwili uruchomiony, z tej partycji OS X Base System, więc Narzędzie Dyskowe "samo siebie" nie usunie. Musisz mieć pendrive instalacyjny utworzony na innym komputerze i z niego należy uruchomić instalację.

Możesz też spróbować uruchomić komputer z klawiszami CMD+ALT+R, wtedy wystartuje instalacja z Internetu, choć jeśli wcześniej miałeś komunikat, że zawartość jest niedostępna to raczej to u Ciebie nie zadziała.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 dliwski

dliwski


  • 15306 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 March 2016 - 12:50

Wiele razy wymazywałem dysk z poziomu przywracania - bez pendrive'a ;-) Co więcej - Narzędzie dyskowe usunie samo siebie i w moim przypadku po ponownym uruchomieniu pojawi się ekran wczytywania OS X Mavericks - mimo że był zainstalowany np. Yosemite czy El Capitan.


Edited by dliwski, 24 March 2016 - 12:51.

MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)

iPhone 14 Pro


#5 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 24 March 2016 - 12:57

Bo uruchamiałeś z Internet Recovery, a nie z partycji Recovery.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users