Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z instalacją OS X Yosemite "na czysto"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 baree

baree
  • 3 postów

Napisano 24 marca 2016 - 09:32

Witam.

Kupiłem niedawno używanego MacBooka Pro z dyskiem SSD 120 GB. Komputer miał zainstalowany system OSX Yosemite, jednak system nie był wyczyszczony do zera. Chciałem więc zainstalować system "na czysto". Poczytałem, pooglądałem w necie instrukcje i wszystko wydawało się proste. Niestety system nie chciał się pobrać z Internetu z informację "zawartość chwilowo niedostępna". W tej chwili mam dysk bez systemu, komputer od razu wchodzi w tryb Narzędzie OS X, ale w Narzędziach dyskowych nie mogę z dyskiem nic zrobić. Wszystkie opcje są wyszarzone. Nie mam innego komputera Apple, więc nie mogę (chyba) jakoś ściągnąć OS X na nim i jakoś zainstalować na MacBooku (?).

 

Załączam zdjęcia pokazujące jak teraz wygląda temat dysku i wyszarzonych opcji. Bardzo proszę o pomoc, bo teraz MacBook bez działającego systemu to tylko ładny przedmiot :/

 

Jeśli mój wpis powinien znaleźć się w innej sekcji, bardzo przepraszam i proszę o wyrozumiałość

 

 

To nie jest problem ze sprzętem. Powinien znaleźć się w dziale dotyczącym Yosemite. Tym razem przenoszę.

Załączone pliki


Użytkownik 666 edytował ten post 24 marca 2016 - 15:27


#2 dliwski

dliwski


  • 15 273 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 24 marca 2016 - 12:27

Zaznacz dysk i przejdź do karty Partycje - tam powinna być możliwość wymazania.


iPhone X • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)


#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marca 2016 - 12:29

Nie możesz wymazać dysku, bo instalator jest z niego w tej chwili uruchomiony, z tej partycji OS X Base System, więc Narzędzie Dyskowe "samo siebie" nie usunie. Musisz mieć pendrive instalacyjny utworzony na innym komputerze i z niego należy uruchomić instalację.

Możesz też spróbować uruchomić komputer z klawiszami CMD+ALT+R, wtedy wystartuje instalacja z Internetu, choć jeśli wcześniej miałeś komunikat, że zawartość jest niedostępna to raczej to u Ciebie nie zadziała.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 dliwski

dliwski


  • 15 273 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 24 marca 2016 - 12:50

Wiele razy wymazywałem dysk z poziomu przywracania - bez pendrive'a ;-) Co więcej - Narzędzie dyskowe usunie samo siebie i w moim przypadku po ponownym uruchomieniu pojawi się ekran wczytywania OS X Mavericks - mimo że był zainstalowany np. Yosemite czy El Capitan.


Użytkownik dliwski edytował ten post 24 marca 2016 - 12:51

iPhone X • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r.)


#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marca 2016 - 12:57

Bo uruchamiałeś z Internet Recovery, a nie z partycji Recovery.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych