Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problemy po aktualizacji OS X (10.11.3) El Capitan - brak możliwości uruchomienia aplikacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 sopello

sopello
  • 15 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 stycznia 2016 - 01:51

Po automatycznej aktualizacji systemu do 10.11.3 na MBPR15 Late 2013 zauważyłem pewien poważny problem.

 

Po uruchomieniu się systemu, ikony aplikacji z Docka zniknęły, nie dało się żadnej z nich uruchomić - kończyło się to komunikatem np. "Nie można otworzyć programu "Terminal"; może on być uszkodzony lub niekompletny.".

 

Załączony plik  IMG_3851.JPG   88,58 KB   0 Ilość pobrań

 

Wyglądało to jak błąd systemu plików, jednak Finder można było uruchomić i przeglądać (choć wolno). Wejście w Programy, ukazywało tylko folder Narzędzia i aplikację Mail (również bez ikony). Wszystko wskazywało na potrzebną reinstalację, jednak natrafiłem na ślad mojego problemu na forach Apple, tutaj - https://discussions.apple.com/thread/7313227 .

 

Zgodnie z zaproponowanym tam rozwiązaniem - http://support.apple.com/en-us/HT203129 wykonałem wskazane polecenie z poziomu konsoli i aplikacje znowu zaczęły się otwierać, a system zaczął funkcjonować w miarę poprawnie (choć dalej brakuje ikon w docku).

 

Piszę ku przestrodze, ponieważ sam spędziłem kilka ładnych godzin na sprawdzaniu tego problemu.

 

Tricki przyspieszające rozwiązanie problemu:

- Przeglądarkę internetową podczas takiej awarii można otworzyć wchodząc np. w Logo Apple > Ten Mac... > Serwis > Sprawdź dane gwarancji i wsparcie

- Terminal można otworzyć tak jak opisane na forum (zajmuje to dość długo) lub uruchamiając z poziomu Findera plik uruchamiany domyślnie przez Terminal - np. pliki z ikonką terminala i napisem exec (Unix executable) - wtedy otwieramy Powłoka > Nowe okno i mamy czysty Terminal.

 

Mam nadzieję, że komuś to pomoże - sam w pewnym momencie zwątpiłem, a OS X nigdy nie zawodził...



#2 KOLeC78

KOLeC78
  • 2 postów

Napisano 23 stycznia 2016 - 14:47

Po automatycznej aktualizacji systemu do 10.11.3 na MBPR15 Late 2013 zauważyłem pewien poważny problem.

 

Po uruchomieniu się systemu, ikony aplikacji z Docka zniknęły, nie dało się żadnej z nich uruchomić - kończyło się to komunikatem np. "Nie można otworzyć programu "Terminal"; może on być uszkodzony lub niekompletny.".

 

attachicon.gifIMG_3851.JPG

 

Wyglądało to jak błąd systemu plików, jednak Finder można było uruchomić i przeglądać (choć wolno). Wejście w Programy, ukazywało tylko folder Narzędzia i aplikację Mail (również bez ikony). Wszystko wskazywało na potrzebną reinstalację, jednak natrafiłem na ślad mojego problemu na forach Apple, tutaj - https://discussions.apple.com/thread/7313227 .

 

Zgodnie z zaproponowanym tam rozwiązaniem - http://support.apple.com/en-us/HT203129 wykonałem wskazane polecenie z poziomu konsoli i aplikacje znowu zaczęły się otwierać, a system zaczął funkcjonować w miarę poprawnie (choć dalej brakuje ikon w docku).

 

Piszę ku przestrodze, ponieważ sam spędziłem kilka ładnych godzin na sprawdzaniu tego problemu.

 

Tricki przyspieszające rozwiązanie problemu:

- Przeglądarkę internetową podczas takiej awarii można otworzyć wchodząc np. w Logo Apple > Ten Mac... > Serwis > Sprawdź dane gwarancji i wsparcie

- Terminal można otworzyć tak jak opisane na forum (zajmuje to dość długo) lub uruchamiając z poziomu Findera plik uruchamiany domyślnie przez Terminal - np. pliki z ikonką terminala i napisem exec (Unix executable) - wtedy otwieramy Powłoka > Nowe okno i mamy czysty Terminal.

 

Mam nadzieję, że komuś to pomoże - sam w pewnym momencie zwątpiłem, a OS X nigdy nie zawodził...

Również miałem poważny problem po ostatniej aktualizacji OSX'a. Sprawcą okazał się antywirus od ESET. Po usunięciu wszystko wróciło do normy (tylko, że teraz jestem bez antywira).






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych