Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Problemy po aktualizacji OS X (10.11.3) El Capitan - brak możliwości uruchomienia aplikacji


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 sopello

sopello
  • 15 posts
  • SkądWarszawa

Posted 22 January 2016 - 01:51

Po automatycznej aktualizacji systemu do 10.11.3 na MBPR15 Late 2013 zauważyłem pewien poważny problem.

 

Po uruchomieniu się systemu, ikony aplikacji z Docka zniknęły, nie dało się żadnej z nich uruchomić - kończyło się to komunikatem np. "Nie można otworzyć programu "Terminal"; może on być uszkodzony lub niekompletny.".

 

Attached File  IMG_3851.JPG   88.58KB   0 downloads

 

Wyglądało to jak błąd systemu plików, jednak Finder można było uruchomić i przeglądać (choć wolno). Wejście w Programy, ukazywało tylko folder Narzędzia i aplikację Mail (również bez ikony). Wszystko wskazywało na potrzebną reinstalację, jednak natrafiłem na ślad mojego problemu na forach Apple, tutaj - https://discussions.apple.com/thread/7313227 .

 

Zgodnie z zaproponowanym tam rozwiązaniem - http://support.apple.com/en-us/HT203129 wykonałem wskazane polecenie z poziomu konsoli i aplikacje znowu zaczęły się otwierać, a system zaczął funkcjonować w miarę poprawnie (choć dalej brakuje ikon w docku).

 

Piszę ku przestrodze, ponieważ sam spędziłem kilka ładnych godzin na sprawdzaniu tego problemu.

 

Tricki przyspieszające rozwiązanie problemu:

- Przeglądarkę internetową podczas takiej awarii można otworzyć wchodząc np. w Logo Apple > Ten Mac... > Serwis > Sprawdź dane gwarancji i wsparcie

- Terminal można otworzyć tak jak opisane na forum (zajmuje to dość długo) lub uruchamiając z poziomu Findera plik uruchamiany domyślnie przez Terminal - np. pliki z ikonką terminala i napisem exec (Unix executable) - wtedy otwieramy Powłoka > Nowe okno i mamy czysty Terminal.

 

Mam nadzieję, że komuś to pomoże - sam w pewnym momencie zwątpiłem, a OS X nigdy nie zawodził...



#2 KOLeC78

KOLeC78
  • 2 posts

Posted 23 January 2016 - 14:47

Po automatycznej aktualizacji systemu do 10.11.3 na MBPR15 Late 2013 zauważyłem pewien poważny problem.

 

Po uruchomieniu się systemu, ikony aplikacji z Docka zniknęły, nie dało się żadnej z nich uruchomić - kończyło się to komunikatem np. "Nie można otworzyć programu "Terminal"; może on być uszkodzony lub niekompletny.".

 

attachicon.gifIMG_3851.JPG

 

Wyglądało to jak błąd systemu plików, jednak Finder można było uruchomić i przeglądać (choć wolno). Wejście w Programy, ukazywało tylko folder Narzędzia i aplikację Mail (również bez ikony). Wszystko wskazywało na potrzebną reinstalację, jednak natrafiłem na ślad mojego problemu na forach Apple, tutaj - https://discussions.apple.com/thread/7313227 .

 

Zgodnie z zaproponowanym tam rozwiązaniem - http://support.apple.com/en-us/HT203129 wykonałem wskazane polecenie z poziomu konsoli i aplikacje znowu zaczęły się otwierać, a system zaczął funkcjonować w miarę poprawnie (choć dalej brakuje ikon w docku).

 

Piszę ku przestrodze, ponieważ sam spędziłem kilka ładnych godzin na sprawdzaniu tego problemu.

 

Tricki przyspieszające rozwiązanie problemu:

- Przeglądarkę internetową podczas takiej awarii można otworzyć wchodząc np. w Logo Apple > Ten Mac... > Serwis > Sprawdź dane gwarancji i wsparcie

- Terminal można otworzyć tak jak opisane na forum (zajmuje to dość długo) lub uruchamiając z poziomu Findera plik uruchamiany domyślnie przez Terminal - np. pliki z ikonką terminala i napisem exec (Unix executable) - wtedy otwieramy Powłoka > Nowe okno i mamy czysty Terminal.

 

Mam nadzieję, że komuś to pomoże - sam w pewnym momencie zwątpiłem, a OS X nigdy nie zawodził...

Również miałem poważny problem po ostatniej aktualizacji OSX'a. Sprawcą okazał się antywirus od ESET. Po usunięciu wszystko wróciło do normy (tylko, że teraz jestem bez antywira).






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users