Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* - - - - 1 głosy

Czemu ludzie boją się tzn. refurbów?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#51 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 marca 2016 - 00:20

Co do gwarancji to z tego co sie orientuje apple zmieniło politykę. Oddawałem iphone 6 w październiku 2015 - gwarancja została przedłużona do października 2016. Dwa tygodnie temu znów oddałem i gwarancja jest nie przedłużona tak jak wczesniej tylko do konca października 2016r. A oddając tel w ostatnich dniach gwarancji czyli w październiku gwarancja na nowy sprzet jest 3 miesięczna.

Mylisz pojęcia.
Gwarancja na wymieniany sprzęt jest albo nowa (12mies)  - jak sprzęt był z polskiej dystrybucji, albo jest "tylko" kontynuowana.
Niezależnie od gwarancji na wymieniony sprzęt jest (niezależnie od pochodzenia sprzętu i gwarancji na sprzęt): 90 dni gwarancji na usługę naprawy. Dlatego jak gwarancji na sprzęt już nie ma lub kontynuowana jest krótsza niż 90 dni - to korzystniejsza dla klienta jest ta "usługowa" : 90-dniowa.


Użytkownik bee3 edytował ten post 11 marca 2016 - 00:21

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#52 pacco

pacco
  • 83 postów

Napisano 11 marca 2016 - 06:43

To dziwna sprawa bo iphone został kupiony w Kanadzie i gwarancja została przedłużona o rok. Poza tym za kazdym razem został  wymieniony na nowy- wpis w protokole. Co tzn. ,że gwarancja może być taka "albo" taka??? Ktoś wstał lewa noga i mogę nie mieć nowej gwarancji (12 miesiecy) ????


Użytkownik pacco edytował ten post 11 marca 2016 - 06:56


#53 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 11 marca 2016 - 08:37

Między 04.2015 a 11.2015 dla każdego telefonu po wymianie była nowa gwarancja od daty aktywacji. Nie wiem czy to z lenistwa apple ich błędu ale dla dowolnego telefonu tak było. Teraz w systemach gwarancja zostaje stara i gwaracja jest wg. dokumentu wymiany. Możesz napisać do Apple w celu poprawy tego i powinni ci zmienić na 90dni od daty wymiany.



#54 pacco

pacco
  • 83 postów

Napisano 11 marca 2016 - 13:49

Dokładnie stara gwarancje wg. , której jest realizowana. Nie wiem jak u innych ale pierwszy model jaki miałem był najlepszy pod względem trzymania na baterii. Ogolnie to juz moj 4 iphone 6 i w żadnym z nich nie ma porównania co do baterii. 



#55 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 marca 2016 - 18:41

Między 04.2015 a 11.2015 dla każdego telefonu po wymianie była nowa gwarancja od daty aktywacji. Nie wiem czy to z lenistwa apple ich błędu ale dla dowolnego telefonu tak było. Teraz w systemach gwarancja zostaje stara i gwaracja jest wg. dokumentu wymiany. Możesz napisać do Apple w celu poprawy tego i powinni ci zmienić na 90dni od daty wymiany.

No tak. Formalnie (zgodnie z treścią dokumentu warunków gwarancji) - bieg gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu, a w systemie najczęściej pojawia się z dniem pierwszej aktywacji.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#56 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 10 kwietnia 2016 - 20:54

Czy ktoś oddawał do serwisu Iphone 6s ? Chciałbym zapytać, jak oceniacie telefony które otrzymaliście z wymiany, głównie chodzi mi o ekran czy macie w porządku bo na tą usterkę chce oddać swoją sztukę. U mnie problem jest tak, że w lewym górnym rogu mam ciemniejsze tło, takie jasno fioletowo niebieskie jakby niedoświetlone a z kolei w prawym górnym rogu jest wyraźnie bardziej żółty niż pozostała część ekranu. Wszystko widoczne najbardziej na białym tle bądź innych jasnych np. szarym. Poza ekranem jest wszystko idealne i trochę mam obawy aby nie dostać gorszej sztuki niż ta co mam.



#57 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 kwietnia 2016 - 21:33

Uwzględniłeś (prawdopodobną) możliwość, że wyślą iPhone na wymianę samego ekranu i nie wymienią Ci całego telefonu ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#58 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 10 kwietnia 2016 - 23:08

Uwzględniłeś (prawdopodobną) możliwość, że wyślą iPhone na wymianę samego ekranu i nie wymienią Ci całego telefonu ?

Tak, nie będzie to jakiś wielki kłopot a nawet lepiej jak bym zachował swoją sztukę a wymienili tylko ekran :) o ile by wrócił w takim stanie jak go oddałem. Właśnie z tego co czytałem to większości jednak wymieniali cały telefon, bo chyba nie można sobie zażyczyć, że chce się wymianę wadliwego elementu a nie całego telefonu ? :D Telefon ma trochę ponad miesiąc, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenia na decyzję w jaki sposób go naprawią ?



#59 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 11 kwietnia 2016 - 08:03

Mi trzy razy wymieniali na nowy z ta sama usterka co opisujesz. Raz chciałem w berlińskim Applestore, żeby naprawili, ale tego dnia był kocioł i Pan wyciągnął po prostu nowa sztukę. Wymieniony wówczas telefon działa do dzis i ma się dobrze. Nie ma powodów ku temu, by obawiać się refubow. Jesli odpukać byłoby cos znowu nie tak, reklamujesz.

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#60 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 11 kwietnia 2016 - 23:21

Mi trzy razy wymieniali na nowy z ta sama usterka co opisujesz. Raz chciałem w berlińskim Applestore, żeby naprawili, ale tego dnia był kocioł i Pan wyciągnął po prostu nowa sztukę. Wymieniony wówczas telefon działa do dzis i ma się dobrze. Nie ma powodów ku temu, by obawiać się refubow. Jesli odpukać byłoby cos znowu nie tak, reklamujesz.

Dzięki za info, mam nadzieję że dostanę za pierwszym razem taki jak być powinien ;) no i że nie powiedzą mi że ten typ tak ma :D



#61 piwko2006

piwko2006
  • 126 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 19:23

Kilka dni temu zgłosiłem kilka usterek w swoim 5S- m.in. klikający ekran.

Dziś otrzymałem odpowiedź z Cortland że zostanie wymieniony na inny - zapewne refurb.

Mam nadzieję, że nie będę zawiedzony.



#62 Arshe

Arshe
  • 800 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 kwietnia 2016 - 19:25

Kilka dni temu zgłosiłem kilka usterek w swoim 5S- m.in. klikający ekran.

Dziś otrzymałem odpowiedź z Cortland że zostanie wymieniony na inny - zapewne refurb.

Mam nadzieję, że nie będę zawiedzony.

Ciesz się, że refub, są one jeszcze bardziej restrykcyjnie testowane zanim wyjdą ponownie do użytkownika. 


 iPhone 12 mini   iPhone 5s  iPad 8 th  HomePod mini 


#63 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 19:59

A skad wiesz ze telefony sa bardziej restrykcyjnie testowane ? Gdzies Apple udzilelilo takiej informacji ? A moze powtarzasz kolejny mit tego forum ?

#64 Arshe

Arshe
  • 800 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 kwietnia 2016 - 20:21

A skad wiesz ze telefony sa bardziej restrykcyjnie testowane ? Gdzies Apple udzilelilo takiej informacji ? A moze powtarzasz kolejny mit tego forum ?

Informacja udzielona przez koordynatora działu zajmującym się przydzielaniem indywidualnych przyjęć na serwis po okresie gwarancyjnym na infolinii irlandzkiej. 


 iPhone 12 mini   iPhone 5s  iPad 8 th  HomePod mini 


#65 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 21:03

A mowil jak rozroznic kiedy dostajemy nowa jednostke a kiedy refurbished ?

#66 Arshe

Arshe
  • 800 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 kwietnia 2016 - 21:17

A mowil jak rozroznic kiedy dostajemy nowa jednostke a kiedy refurbished ?
 

Tego nie zdradzili, ale ogólnie Pani powiedziała, że można uzyskać informację czy sprzęt jest produktem refabrykowanym. 


 iPhone 12 mini   iPhone 5s  iPad 8 th  HomePod mini 


#67 Jojox

Jojox
  • 585 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 kwietnia 2016 - 11:04

Jeśli dobrze pamiętam to w refabrykowanym nazwa kodowa modelu nie zaczyna się od literki M tylko N. :)


 MacBook Pro 13" M1 16GB / 512GB   iPhone 12 Pro   Apple Watch S6


#68 bezybezy

bezybezy
  • 603 postów

Napisano 19 kwietnia 2016 - 17:25

Np. model mojego 5s to NE436B/A



#69 pacco

pacco
  • 83 postów

Napisano 27 kwietnia 2016 - 19:04

A ja dzisiaj odebrałem nowego iphone 6 z idreamu :) Chyba to juz 5 bo nawet nie licze :) ale Tym razem dostałem zapakowany w małe pudełko i jeszcze nie aktywowany wiec gwarancja na rok :)


Użytkownik pacco edytował ten post 27 kwietnia 2016 - 19:05


#70 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:27

Dziś dostałem maila z Cortland, że mam swojego 6s do odbioru po tygodniowym oczekiwaniu bo wysłali go do ośrodka serwisowego Apple i w protokole w pdf jest napisane, że nie potwierdzono usterki eh :angry: A mój problem to był ciemniejszy lewy górny róg i prawy górny róg bardziej żółty niż reszta ekranu. Rozumiem, że raczej nie ma co próbować oddawać gdzieś indziej, bo efekt będzie taki sam ?



#71 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 29 kwietnia 2016 - 11:25

Większość 6s ma  taki ciemniejszy lewy róg mój też i drugi który dostałem również więc ten typ tak ma.


iPhone 11 Pro Max | Macbook Air 13


#72 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 30 kwietnia 2016 - 01:27

Większość 6s ma  taki ciemniejszy lewy róg mój też i drugi który dostałem również więc ten typ tak ma.

Idzie z tym wytrzymać :D zwłaszcza jak nie ma wyjścia :D Dostałeś drugi w sensie na prezent, czy gdzieś wymieniałeś ? Aha, w temacie o pierwszych wrażeniach Iphone 6s pisałeś, że czasem Ci klika w okolicach napisu Iphone S. Też zaobserwowałem coś podobnego ale zdarza się to na tyle rzadko, i trzeba jakoś specyficznie chwycić telefon że mi to nie przeszkadza.



#73 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 30 kwietnia 2016 - 10:22

Tak klika teraz po kilku miesacach tyl. Wynienialem na gwarancji i drugi taki sam. Ekran i klikanie. Uzywan staram sie nie zwracac uwagi.

iPhone 11 Pro Max | Macbook Air 13


#74 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 30 kwietnia 2016 - 23:33

Tak klika teraz po kilku miesacach tyl. Wynienialem na gwarancji i drugi taki sam. Ekran i klikanie. Uzywan staram sie nie zwracac uwagi.

A jeszcze tak spytam z ciekawości, gdzie oddawałeś do serwisu że Tobie uznali tą reklamację ? (wysyłali telefon do centrum serwisowego Apple, czy od razu refub ?) Da się żyć z tym ekranem, ale jak ma się taką opcję to chciałem spróbować coś z tym zrobić. A może jednak na to klikanie Ci wymienili ? :D u mnie ciężko to nazwać kliknięciem jak to które występuje przy ekranie a coś jak by metaliczny dźwięk jak bym potarł telefonem o piasek :D Może jak bym się uparł to bym coś wskórał, ale i tak nie wiadomo czy dostał bym coś lepszego sądząc chociażby po Twoim przypadku.


Użytkownik Radi-83 edytował ten post 01 maja 2016 - 00:57


#75 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 01 maja 2016 - 06:52

Ja wymieniałem w iDream ale to zaraz po premierze 6s w październiku z powodu wypalonego piksela, przy okazji nierównomierne podświetlenie zgłosiłem i klikający tył. Dostałem na następny dzień nowego 6S bo to jeszcze po premierze nowe dawali. Wymienili bez problemu. Nowy nadal ma nierównomierne podświetlenie, klikający tył z początku był ok po czasie sie wyrobił i teraz przyciskając ekran i tylną obudowę jednocześnie to kliknie ( jakby coś w środku, bateria nie była dokładnie przymocowana). Reklamowałem z tego powodu jakieś 2 miesiące temu w iDream ale powiedzieli że nie stwierdzili wady, każdy iPhone tak ma podobno. Staram się z tym życ. Wkurza mnie to klikanie obudowy, ale ...


iPhone 11 Pro Max | Macbook Air 13





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych