Mac nie odnajduje dysku startowego
Posted 14 December 2015 - 21:48
Z góry uprzedzę że w kwestii Maców jestem nowicjuszem. Zdążyłem się swoim pobawić zaledwie tydzień nim zaczęły się problemy. Ale do rzeczy :
Mam MacBooka 2007 13'. Kilka dni temu zainstalowałem na nim system Lion. Od razu wyskoczyło powiadomienie o aktualizacji. Kliknąłem żeby się instalowały i wyszedłem na zakupy. Po powrocie Mac wyświetlał tło z jakimiś dziwnymi symbolami. Nie pobierał już aktualizacji ani ich nie instalowałem. Domyślam się że zawiesił się podczas ponownego uruchamiania systemu. Zresetowałem po przyciskiem zasilania. Mac nie włączył się normalnie tylko wyświetlał symbol folderu ze znakiem zapytania, czyli nie widział dysku startowego. Próbowałem uruchomić menadżer uruchamiania przyciskiem ALT. Nie uruchamia się on jednak tylko wyświetla czarny kursor na szarym tle. Żadna z kombinacji klawiszy używanych podczas uruchamiania systemu nie działa więc nie mogę nawet skorzystać z funkcji odzyskiwania systemu czy narzędzi diagnostycznych. Działa jedynie kombinacja odpowiedzialna za reset pamięci NVRAM jednak nie rozwiązuje to problemu.
Myślałem że to wynik uszkodzenia dysku twardego. Jednak po podłączeniu innego dzieje się to samo. Nie mogę reinstalowac systemu. Komputer nie reaguje na wsadzone płyty CD czy bootowalny USB.
Ktoś się domyśla w czym może tkwić problem?
Posted 14 December 2015 - 22:04
Komputer nie reaguje na płytę, bo pewnie napęd jest zepsuty albo płyta. Na pendrive bootowalny nie reaguje, bo prawdopodobnie też jest źle zrobiony.
Sprawdź ten pendrive na innym maku.
Zwyczajnie system Ci się wysypał lub cały dysk i trzeba system zainstalować od nowa. To tak na 99%.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
Posted 14 December 2015 - 22:13
Posted 24 December 2015 - 04:07
Posted 24 December 2015 - 10:03